livhemdrup skriver:
Jeg har et spørgsmål. Godt nok er jeg blevet mor for 4 gang men har ik ammet de andre så har ik så meget styr på det amning halløj.
Jeg fødte i mandags den dejligste lille dreng og ham ammer jeg. Men syns mine bryster er helt vildt spændte og når han så spiser syns jeg ik han får det tømt. Kan dog godt mærke forskel på hvilket han lige har spist ved.
Er det fordi mælken er ved at løbe til? For håber da ik de skal være spændte hele tiden.
Samt kan mærke nogen knuder i brystet er det mælk der klumper og hvis ja hvordan undgår jeg dette ?
håber der er nogen der kender svar på det. Jeg sørger naturligvis for at skifte bryst ved hver amning.
De bedste råd jeg kan give dig er...:
Massér brysterne mens du står i et varmt bad, HVER dag.. Hold dine bryster varme (uldindlæg er RIGTIG gode)... Am 1 gang ved første bryst, bøvse, am igen ved samme bryst, bøvse og så en tur over på det andet bryst og så start ved det bryst næste gang dit barn melder sig...
Det er ømt at amme og ja, selvom man glædede sig til at lægge på maven igen, så kan man vist ligeså godt opgive det det næste stykke tid hehe 
Du skal sørge for at dine bryster ikke knuder... Det kan nemt udvikle sig til brystbetændelse og det har jeg hørt IKKE skulle være sjovt...
Anmeld