Ka+Ma=Be skriver:
Hvordan ser jeres hverdag ud i forhold til aflevering og afhentning? Når i henholdsvis arbejder og har fri/ferie/mm?
Hvad skal der til for at i holder jeres barn helt hjemme? Sygdom eller hygge?
Da jeg er nyuddannet (HURRA
.) går jeg arbejdsløs. Normalt på en skoledag ville jeg hente Benjamin kl 16. Det kunne variere alt efter hvor lang en dag jeg havde, men som oftest tilstrabte vi kl 16 (så måtte Mathias hente i stedet).
For tiden henter jeg Benjamin kl 15 - til dels fordi jeg gerne vil bruge lidt hyggetid sammen med ham og til dels fordi man lidt tænker at "det bør man" - forstår i hvad jeg mener?
"Problemet" er bare, at Benjamin hygger sig big time i vuggestuen. Når jeg henter ham, løber han rundt, leger, griner, danser og hygger. Jeg føler mig egentlig lidt tarvelig over at hive ham ud af den sjove leg, for at tage ham hjem og hygge med mor
Kl 15 er der stadig mange børn i vuggestuen, men kl 16 er de fleste børn ved at blive hentet, og så vinker han glædeligt farvel og går med hjem.
Hvordan gør i?
Pga mine skiftende arbejdstider ser lauras dage ca sådan ud.
Mandag 8,30-16,10
tirsdag 06,30- 15,30 bliver ringet op når hun vågner da jeg er hjemme kl 12.30
onsdag 7,30-15,30
torsdag 7,30-15,30
og fredag kan det være alt melle 06,30-10,30 hun bliver afleveret og hentet mellem 12-15,30
De få gange vi har muligheden for at ha fri holder vi alle fri, hun ska ikke være meget syg før end hun får en dag med mormor og holder os jævnligt fri med mormor..
Vi kan ik rigtigt hente hende før 15.30 da hun sover dertil og det er sjældent vi kan nå at hente hende inden hun bliver puttet ved 12tiden..
Min samvittighed er ikke så sort må jeg indrømme, hun sover jo stadig to gange om dagen når hun bliver afleveret før 8 så det går meget af hendes dag med og hun er et meget socialt barn så hun elsker jo os at være sammen med de andre og vi henter hende jo så hurtigt vi kan og giver hende alt det fri vi overhovedet kan komme til og når jeg kommer på barsel kommer hun til at ha en eller to ugentlige fridage og bliver afleveret fra 9 til hun vågner om eftermiddagen