Hvad tid henter i ungerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

767 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. februar 2013

Ka+Ma=Be

Hvordan ser jeres hverdag ud i forhold til aflevering og afhentning? Når i henholdsvis arbejder og har fri/ferie/mm?

Hvad skal der til for at i holder jeres barn helt hjemme? Sygdom eller hygge? 

Da jeg er nyuddannet (HURRA .) går jeg arbejdsløs. Normalt på en skoledag ville jeg hente Benjamin kl 16. Det kunne variere alt efter hvor lang en dag jeg havde, men som oftest tilstrabte vi kl 16 (så måtte Mathias hente i stedet).

For tiden henter jeg Benjamin kl 15 - til dels fordi jeg gerne vil bruge lidt hyggetid sammen med ham og til dels fordi man lidt tænker at "det bør man" - forstår i hvad jeg mener?  

"Problemet" er bare, at Benjamin hygger sig big time i vuggestuen. Når jeg henter ham, løber han rundt, leger, griner, danser og hygger. Jeg føler mig egentlig lidt tarvelig over at hive ham ud af den sjove leg, for at tage ham hjem og hygge med mor  Kl 15 er der stadig mange børn i vuggestuen, men kl 16 er de fleste børn ved at blive hentet, og så vinker han glædeligt farvel og går med hjem.

Hvordan gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Hvordan ser jeres hverdag ud i forhold til aflevering og afhentning? Når i henholdsvis arbejder og har fri/ferie/mm?

Da jeg er nyuddannet (HURRA .) går jeg arbejdsløs. Normalt på en skoledag ville jeg hente Benjamin kl 16. Det kunne variere alt efter hvor lang en dag jeg havde, men som oftest tilstrabte vi kl 16 (så måtte Mathias hente i stedet).

For tiden henter jeg Benjamin kl 15 - til dels fordi jeg gerne vil bruge lidt hyggetid sammen med ham og til dels fordi man lidt tænker at "det bør man" - forstår i hvad jeg mener?  

"Problemet" er bare, at Benjamin hygger sig big time i vuggestuen. Når jeg henter ham, løber han rundt, leger, griner, danser og hygger. Jeg føler mig egentlig lidt tarvelig over at hive ham ud af den sjove leg, for at tage ham hjem og hygge med mor  Kl 15 er der stadig mange børn i vuggestuen, men kl 16 er de fleste børn ved at blive hentet, og så vinker han glædeligt farvel og går med hjem.

Hvordan gør i?

Pga mine skiftende arbejdstider ser lauras dage ca sådan ud.
Mandag 8,30-16,10
tirsdag 06,30- 15,30 bliver ringet op når hun vågner da jeg er hjemme kl 12.30
onsdag 7,30-15,30
torsdag 7,30-15,30
og fredag kan det være alt melle 06,30-10,30 hun bliver afleveret og hentet mellem 12-15,30
De få gange vi har muligheden for at ha fri holder vi alle fri, hun ska ikke være meget syg før end hun får en dag med mormor og holder os jævnligt fri med mormor..

Vi kan ik rigtigt hente hende før 15.30 da hun sover dertil og det er sjældent vi kan nå at hente hende inden hun bliver puttet ved 12tiden..
Min samvittighed er ikke så sort må jeg indrømme, hun sover jo stadig to gange om dagen når hun bliver afleveret før 8 så det går meget af hendes dag med og hun er et meget socialt barn så hun elsker jo os at være sammen med de andre og vi henter hende jo så hurtigt vi kan og giver hende alt det fri vi overhovedet kan komme til og når jeg kommer på barsel kommer hun til at ha en eller to ugentlige fridage og bliver afleveret fra 9 til hun vågner om eftermiddagen

Anmeld

8. februar 2013

TrineMine86

Ka+Ma=Be skriver:

Hvordan gør i?

Her er vores dage også meget forskellige, da jeg både arbejder dag og aften, og Thomas jo står i butik og derved tidligst har fri kl 17.30, så er det indimellem en bedstemor eller moster det henter Magnus. men da jeg kun arbejder 28 timer, så er Magnus aldrig i dagpleje 5 dage om ugen, han har fri 1-2 dage om ugen, enten sammen med Thomas eller mig, nogen gange har vi alle 3 fri sammen  Thomas har en ugentlig fridag hver onsdag og jeg har hver mandag..  Jeg hører nok til den gamle skole og mener at børn har rigtig godt af at være hjemme hos sine forældre så meget som muligt    Men når Magnus er i dp så bliver han afleveret kl 8.30 og bliver hentet kl 15.00.. 

Anmeld

13. februar 2013

HeidiØ

Ka+Ma=Be skriver:

Hvordan gør i?

Yes yes, søde, den der "det bør man", den kender jeg godt! William ELSKER dagpleje og legestuen om onsdagen. Jeg går hjemme, så det er ALTID 8.00-15.15 ca. Vi henter deromkring. Til dels forrdi han sover til 14.30-15.00 stykker.. og de andre i dp blir faktisk også hentet senest 15.30! Så det fungerer skide godt.

For som du siger, Benjamin elsker garanteret at lege med de andre, så det ville da være træls hvis han blir hentet som den første HVER dag! Han kan jo ikke fortælle dig hvad han helst vil.. så mens du går hjemme, så kan du da bare afveksle lidt. Og tjek op på hvornår han er gladest.

Jeg tænker man skal gøre hvad man selv synes og ikke hvad alle andre synes man SKAL gøre fordi man jo går hjemme.

Shit manner, der er mange debatter herinde omkring det emne der er endt i spydigheder

Anmeld

13. februar 2013

Frejsmor

Jeg møder sent på mit studie og har sent fri, så her er det mig der afleverer og far der henter, sådan nogenlunde..

Jeg afleverer Frej 8.30-9 hver dag ca. og så bliver han hentet 15.30-16.30 alt efter hvordan arbejdsbyrden er hos far..

Som noget nyt har jeg så fri mandag og tirsdag(det har jeg ikke fået meget ud af endnu pga. sygdom hos enten den bette eller mig selv ), meen det er jo meningen at de dage skal bruges på at læse og lave noget husligt arbejde, så weekenderne er fri til hygge, men jeg henter så gerne Frej der omkring 15.30..

Når man studerer er der jo lidt flere ferie-perioder, nogen gange erstattet af re-eksaminer , men når der faktisk er ferie, tager jeg tit Frej med på en tur til Jylland hjem til mormor og onkel, så de kan se så meget til hinanden som muligt og jeg kan have "god samvittighed" samtidig med at jeg ikke bliver kørt helt i sænk af den lille bølle som han nu engang er!

Jeg må jo så lige til slut tilslutte mig Katja, Frej hygger sig virkelig meget i dp og legestue især og det sker tit og ofte at han løber væk og "gemmer" sig lidt når han skal hentes(til mors og fars store skuffelse ), så jeg har altså heller ikke dårlig samvittighed..

Anmeld

15. februar 2013

MomInTheMaking

Ka+Ma=Be skriver:

Hvordan gør i?

Penny bliver afleveret kl. 7.45 og for det meste hentet 14.30-15.00.

I ferier er hun hjemme hos os, med undtagelse af 'en til to dage hvor vi som oftest tager os en kæreste dag og/eller en dag til at få ordnet nogen praktiske ting som er nemmere uden barn. f.eks. få ting på lossepladsen, orden store ting i haven, sortere ting i garage and so on.

Anmeld

18. februar 2013

SaNiNa

Vi aflevere altid Naia først for Nicklas kan side i bilen mens jeg smutter ind med Naia.
Det er også noget lettere over i børnehaven at hun ikke er med.

Naia bliver afleveret omkring 08.40 og hentet igen omkring kl 14.30-15.00

Nicklas bliver afleveret omkirng 08.50 og bliver hentet omkring 14.30-15.00

Jeg elsker at han tiden om morgen og eftermiddagen sammen med dem,.

Anmeld

19. februar 2013

Ka+Ma=Be

Tak for input piger Har ikke lige været så meget online, så har ikke kunne overskue alle trådene - sorry

Men rart at se, at jeg ikke er den eneste med den følelse. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.