Åh gud et sprog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2013

Benjamins'mor

MorDk skriver:

Griner... ja de lærer hurtigt de små.

Bassen han overhørte en samtale mellem hans far og en ven

Pludselig gik Bassen rundt om bordet og sagde "Pis os Pis os"

Benjamin overhørte mig sige av for helved, slog foden ind i noget skarpt på gitteret til trappen og begyndte at bløde.

Så nu siger han det når han slår sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2013

MorDk

Benjamins'mor skriver:

Benjamin overhørte mig sige av for helved, slog foden ind i noget skarpt på gitteret til trappen og begyndte at bløde.

Så nu siger han det når han slår sig.

Åh der siger Bassen heldigvis "Av såså søren"

Anmeld

7. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Enirt skriver:

Jeg tror du har helt ret med hensyn til at det bare bliver spændende og sjovt, hvis du forbyder det. Jeg synes det lyder som om du gør det rigtige, ved at sige du ikke vil høre sådan noget når han er sammen med dig.

Du kan evt. sige til ham at han kan gå ind på sit værrelse (hvis han har sådan et) og der må han sige alle de grimme ord han kan, men når han så kommer ud så skal han tale pænt. Så får han leget med sproget og får fyret alt det nye af han har lært og samtidig så finder han ud af at der er forskel på hvor man siger hvad.

Giver det mening?

Det var lige sådan vi gjorde med thea, efter hun var startet i børnehave! Og det virkede her! Vh stine

Anmeld

7. februar 2013

christina92

MorDk skriver:

Bassen er begyndt at sige "pisse-Lort" og "Lorte-Pisse-Biler" osv. Han er 2,4 år og han går i intgr. institution. Når jeg spørger ham hvor han har lært det siger han: "I stustuen moar" (I vuggestuen) Og det er *Biiip* der har lært ham det. Nå nå godt så. jeg siger egentlig bare at jeg ikke vil høre sådan et grimt sprog og ellers har jeg bare prøvet at ignorerer det?! Hvad siger I? Skal jeg lade som ingenting eller påpege det? Tænker bare at det bliver sjovere og mere spændende hvis jeg "forbyder" det!  Men har ik lyst til at høre sådan et sprog fra hans mund. Ved godt det er meget normalt og de leger med ordene og de lærer at de store... meeeeen alligevel?!

Som du selv siger afprøver de jo sproget  Tror jeg ville sige at de ord er noget man bruge på værelset. Derinde med lukket dør må man sige alle de ord man vil, men ikke andre steder end på værelset.

Anmeld

7. februar 2013

K&S

MorDk skriver:

Bassen er begyndt at sige "pisse-Lort" og "Lorte-Pisse-Biler" osv. Han er 2,4 år og han går i intgr. institution. Når jeg spørger ham hvor han har lært det siger han: "I stustuen moar" (I vuggestuen) Og det er *Biiip* der har lært ham det. Nå nå godt så. jeg siger egentlig bare at jeg ikke vil høre sådan et grimt sprog og ellers har jeg bare prøvet at ignorerer det?! Hvad siger I? Skal jeg lade som ingenting eller påpege det? Tænker bare at det bliver sjovere og mere spændende hvis jeg "forbyder" det!  Men har ik lyst til at høre sådan et sprog fra hans mund. Ved godt det er meget normalt og de leger med ordene og de lærer at de store... meeeeen alligevel?!

Min veninde har sagt til hendes børn, at hvis de skal bande, må de gå ind under deres dyne  

Hun kan så nogen gange høre den mindste på 3 1/2 ligge under HENDES dyne og sige en masse "grimme" ord 

Anmeld

7. februar 2013

Frk. Himmelblå

MorDk skriver:

Jeg plejer i helt neutral tone at sige noget i retning af, at jeg også godt kan sige "lorte pisse tisse prutte numse tissemands-ord". Men at jeg gør det sjældent, for det er der ingen, der gider at høre på.
Irriterende så uinteressante den slags ord bliver, når mor kan sige dem allesammen i så uvedkommende et tonefald ;-)

Anmeld

8. februar 2013

MorDk

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg plejer i helt neutral tone at sige noget i retning af, at jeg også godt kan sige "lorte pisse tisse prutte numse tissemands-ord". Men at jeg gør det sjældent, for det er der ingen, der gider at høre på.
Irriterende så uinteressante den slags ord bliver, når mor kan sige dem allesammen i så uvedkommende et tonefald ;-)

Anmeld

8. februar 2013

Laulund87

Maria siger tit "jeg kan ikke se en skid" og "sådan noget lååååårt"

Siger hver gang at sådan noget må man ikke sige, det lyder grimt. Bare på en stille og rolig måde, så skal det nok gå over.. Tror jeg

Anmeld

8. februar 2013

Moma

Åh SUK siger jeg bare - min søn er begyndt at sige - hold din kæft - ikke til nogen men bare ud i luften. Og det vil jeg bare IKKE have han siger.

Så vi siger, at han gerne må bede nogle være stille, hvis han har brug for ro.

Anmeld

8. februar 2013

Moma

Frk. Himmelblå skriver:

Den vil jeg bruge fremover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.