Streptokokker i urinen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. februar 2013

Clisolka

Hej 

Jeg har de sidste par dage haft en del stærke menssmerter og feber. I aftes syntes jeg at jeg mærkede en plukve. Jeg tog så til lægen i dag og afleverede en urinprøve = bingo en grummer blærebetændelse som havde sat sig. Jeg havde sidst en omgang for 3 uger siden 

Nu er jeg så kommet i behandling for blærebetændelsen. 

Mens jeg ventede i venteværelset hos lægen for at få svar på min urinprøve, kom min sygeplejerske for at hente mig - netop for at give mig svar på urinprøven. 

Hun vil sende den videre til dyrkning. Hun nævnte bl.a. streptokokker i urinen, skal jeg være nervøs for det? Er der nogle af jer der har erfaring med det, og hvad er det?

Jeg skulle ringe igen tirs/ons for at få svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

Frejsmor

Jeg tror ikke nødvendigvis du skal være nervøs, streptokokker er noget der findes helt normalt i underliv og tarmflora, meen hvis der opstår ubalance i underlivet så der sker en opformering af streptokokker kan det være en skidt ting under en graviditet og give anledning til for tidlig fødsel..

Men mon ikke du er frisk igen når du har fået en omgang antibiotika..

Anmeld

6. februar 2013

Clisolka

Frejsmor skriver:

Jeg tror ikke nødvendigvis du skal være nervøs, streptokokker er noget der findes helt normalt i underliv og tarmflora, meen hvis der opstår ubalance i underlivet så der sker en opformering af streptokokker kan det være en skidt ting under en graviditet og give anledning til for tidlig fødsel..

Men mon ikke du er frisk igen når du har fået en omgang antibiotika..

Jeg 'er for det 

Hun nævnte nemlig ikke noget om det, så jeg må afvente og se hvad der sker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.