Bedste cykelstol til de helt små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.759 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. februar 2013

Amagerpigen82

Hejsa

Jeg har en lille trold som jeg meget gerne vil til at cykle med så snart han er gammel nok.

Det vil nok primært blive kortere byture (i hvert fald i starten) men jeg glæder mig nu også til at køre lidt længere stræk engang imellem. Vi har ikke bil, så cyklen bliver forhåbentligt snart mit primære transportmiddel igen (lige nu er det jo at trave rundt med barnevognen).

Men hvilke cykelstole kan I anbefale? jeg har kigget lidt på Yepps der sidder foran. tænker det må være rart at have ham siddende foran så man bedre kan kommunikere. Men hvilke erfaringer har I?

På forhånd mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

Nemesis

jeg har yepps til bagpå og den er bare rigtig god. Jeg kan godt lide den går helt op i hovedhøjde..og mere til.

Jeg bryder mig ikke om at have dem foran..men det er mere fordi jeg synes jeg så ikke får et rigtig godt udsyn over trafikken og tror også styrringen bliver ret tung. Nu er jeg heller ikke så stor så jeg får hurtigt en cykelhjelm i hovedet når der sidder nogen foran mig.

Kan se at frontstolen kan bære op til 15 kg..så har du en tung baby kan den ikke bruges så længe. Den til bagpå kan bære op til 22 kg.

Anmeld

6. februar 2013

Autostol.dk

Amagerpigen82 skriver:

Hejsa

Jeg har en lille trold som jeg meget gerne vil til at cykle med så snart han er gammel nok.

Det vil nok primært blive kortere byture (i hvert fald i starten) men jeg glæder mig nu også til at køre lidt længere stræk engang imellem. Vi har ikke bil, så cyklen bliver forhåbentligt snart mit primære transportmiddel igen (lige nu er det jo at trave rundt med barnevognen).

Men hvilke cykelstole kan I anbefale? jeg har kigget lidt på Yepps der sidder foran. tænker det må være rart at have ham siddende foran så man bedre kan kommunikere. Men hvilke erfaringer har I?

På forhånd mange tak

Yepp blev test vinder ved TÆNK med 75%, men denne  http://www.cykelpartner.dk/barnestol-polisport-bilby_863-1.html fik 72% og er altså lige så godt som Yepp - bare til halv pris.

Jeg er også mest til, at have barnet bagpå og det er nemt for barnet, at følge med i, hvad der sker og er ikke så udsat for vind og regn når de sidder bagpå, da man så selv tager det meste.

Anmeld

6. februar 2013

Maja_4000

V har en yepp og er rigtig glade for den

Anmeld

6. februar 2013

K&S

Maja_4000 skriver:

V har en yepp og er rigtig glade for den

også her! Anton sidder bagpå hos mig 

Anmeld

6. februar 2013

Moma

Autostol.dk skriver:

Yepp blev test vinder ved TÆNK med 75%, men denne  http://www.cykelpartner.dk/barnestol-polisport-bilby_863-1.html fik 72% og er altså lige så godt som Yepp - bare til halv pris.

Jeg er også mest til, at have barnet bagpå og det er nemt for barnet, at følge med i, hvad der sker og er ikke så udsat for vind og regn når de sidder bagpå, da man så selv tager det meste.

Jeg har denne på min cykel. Vores søn sidder godt - den er sikker og nem at sætte ham i.

Anmeld

6. februar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
6. februar 2013

Amagerpigen82

Hejsa

Mange tak for svar. Indtil videre er jeg mest vild med Yepp af dem I har anbefalet, - de andre ser ud til at være meget runde i ryggen som jeg har fået at vide er skidt for ergonomien ligeså snart de er for store til at det passer dem perfekt (eller de får en flyverdragt på). Men kom endleig med flere gode forslag

Anmeld

6. februar 2013

JustMe

Forskellen på Yepp og Bobike er ergonomien. Så vidt jeg læste mig til i TÆNKs test, er Yepp bedst til større børn og længere afstande, mens Bobike er bedst til mindre børn og mindre afstande (især fordi armstøtterne er så høje). Vi har ikke bil, så vi har valgt Yepp i tilfælde af, at vi får behov for længere ture senere hen (pt. har vi dog kun kørt korte ture, da jeg ikke kan andet). Jeg vil anbefale Yepp Maxi (til bagpå), da Yepp Mini (til front) monteres på styrstangen, og bevæger sig, når du drejer, hvilket jeg kun kan forestille mig vil gøre styringen meget ustabil.

Anmeld

8. februar 2013

Amagerpigen82

JustMe skriver:

Forskellen på Yepp og Bobike er ergonomien. Så vidt jeg læste mig til i TÆNKs test, er Yepp bedst til større børn og længere afstande, mens Bobike er bedst til mindre børn og mindre afstande (især fordi armstøtterne er så høje). Vi har ikke bil, så vi har valgt Yepp i tilfælde af, at vi får behov for længere ture senere hen (pt. har vi dog kun kørt korte ture, da jeg ikke kan andet). Jeg vil anbefale Yepp Maxi (til bagpå), da Yepp Mini (til front) monteres på styrstangen, og bevæger sig, når du drejer, hvilket jeg kun kan forestille mig vil gøre styringen meget ustabil.

Tak skal du have.

Jeg tænker dog at det med den drejer med bare svarer tila t have en tungt læsset cykelkurv foran. Klart en anden balance, men fint nok at køre med synes jeg. Så jeg overvejer stadig om det skal være foran eller bagpå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.