Gruppe B Streptokokker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.495 visninger
11 svar
1 synes godt om
4. februar 2013

Anonym trådstarter

Øv øv..
Jeg har lige fået afvide i dag at jeg har gruppe B streptokokker, og er kommet i pencelinkur.. (Skal heldigvis til scanning og lægesamtale i morgen på sygehuset. Hvor jeg lige skal ha' forhørt mig omkring hvad der kan ske og hvordan fødslen skal foregå når man har det)

Men der er bare længe til i morgen.

så Ville høre om der er andre gravide der også har det eller har haft det i løbet af graviditeten.. Som kunne fortælle lidt om hvad det er og hvad de har oplevet..

Jeg er mega nervøs og bange for at der sker lillemanden noget..

På forhånd tak for svar..

M.v.h Mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Øv øv..
Jeg har lige fået afvide i dag at jeg har gruppe B streptokokker, og er kommet i pencelinkur.. (Skal heldigvis til scanning og lægesamtale i morgen på sygehuset. Hvor jeg lige skal ha' forhørt mig omkring hvad der kan ske og hvordan fødslen skal foregå når man har det)

så Ville høre om der er andre gravide der også har det eller har haft det i løbet af graviditeten.. Som kunne fortælle lidt om hvad det er og hvad de har oplevet..

M.v.h Mig

Jeg har ikke selv haft det, men hvordan gik samtalen?

Anmeld

8. februar 2013

Anonym trådstarter

Samtalen gik okay.. Er ikke så nervøs som jeg var inden jeg var der inde og snakke
lige nu er jeg på primcillin (staves?) og efter den kur skal jeg tjekkes igen og hvis jeg stadig har det, skal jeg ha' en ny kur og sådan bliver det vidst ved indtil den ikke bliver testet positiv mere.
Under fødslen skal jeg ha' antibiotika uanset om prøven er positiv eller negativ for at beskytte lillemanden..
Hvis jeg ikke har født inden min termin skal jeg sættes igang både på grund af streptokokkerne og fordi min Bmi er for høj..

Anmeld

8. februar 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Samtalen gik okay.. Er ikke så nervøs som jeg var inden jeg var der inde og snakke
lige nu er jeg på primcillin (staves?) og efter den kur skal jeg tjekkes igen og hvis jeg stadig har det, skal jeg ha' en ny kur og sådan bliver det vidst ved indtil den ikke bliver testet positiv mere.
Under fødslen skal jeg ha' antibiotika uanset om prøven er positiv eller negativ for at beskytte lillemanden..
Hvis jeg ikke har født inden min termin skal jeg sættes igang både på grund af streptokokkerne og fordi min Bmi er for høj..

Det var nemlig fordi jeg selv fik lavet en urinprøve den anden dag, hvor sekretæren nævnte ordet streptokokker - jeg skal ringe for svar engang i næste uge 

Anmeld

8. februar 2013

Rikke mor

Jeg har det også! 

Jeg var en tur på skadestuen i søndags, da jeg blødte, og lægen tog nogle prøver, som jeg fik svar på igår. Dommen er streptokokker B, og jeg er også på pencillin nu.. 

Der går lang tid inden jeg skal til jordmoder igen - først i marts! 

Jeg er simpelthen også så nervøs for min lillemand i maven! 

Jeg er med på en lytter på denne tråd! 

Anmeld

8. februar 2013

Mariajny

Anonym skriver:

Øv øv..

M.v.h Mig

Jeg fik også konstateret strebtokokker B, min JM fortalte mig at jeg skal have to gange pencilin under fødslen. Efter fødslen skal man på barselsgangen for at blive obseveret (både mig og prinsessen) i 48 timer.
Hvis ikke man når begge pencilin kurer under fødslen, skal baby have taget blodprøver.

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Det var nemlig fordi jeg selv fik lavet en urinprøve den anden dag, hvor sekretæren nævnte ordet streptokokker - jeg skal ringe for svar engang i næste uge 

Krydser fingre for at du ikke har det..

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Mariajny skriver:

Jeg fik også konstateret strebtokokker B, min JM fortalte mig at jeg skal have to gange pencilin under fødslen. Efter fødslen skal man på barselsgangen for at blive obseveret (både mig og prinsessen) i 48 timer.
Hvis ikke man når begge pencilin kurer under fødslen, skal baby have taget blodprøver.

Ja man skal ha' en masse antibiotika under fødslen..
Det er nu meget rart at de er obs på det..
Så er man lidt mindre nervøs..

Vidste ikke det med blodprøven..

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Projekt baby skriver:

Jeg har det også! 

Jeg var en tur på skadestuen i søndags, da jeg blødte, og lægen tog nogle prøver, som jeg fik svar på igår. Dommen er streptokokker B, og jeg er også på pencillin nu.. 

Der går lang tid inden jeg skal til jordmoder igen - først i marts! 

Jeg er simpelthen også så nervøs for min lillemand i maven! 

Jeg er med på en lytter på denne tråd! 

Godt at de har opdaget det, selvom det da var en skrækkelig måde du skulle finde ud af det på..

Kan godt forstå du er nervøs. Men Ring til din jm, og se om du ikke kan få en tid lidt før, så du kan få talt om det.

Anmeld

13. februar 2013

Rikke mor

Anonym skriver:

Godt at de har opdaget det, selvom det da var en skrækkelig måde du skulle finde ud af det på..

Kan godt forstå du er nervøs. Men Ring til din jm, og se om du ikke kan få en tid lidt før, så du kan få talt om det.

Jeg skal tjekkes på næste torsdag, så hvis der er noget galt, så er det jo fordi at der er noget galt med ham - håber der sandelig ikke :-) 

Glæder mig bare til min misdannelsesscanning her d. 18/3 :-) 

Utroligt, at man går og har tanker som "Håber bare han er i live derinde".. Mærker DOG  masser af spændinger og bobler i maven, nogle dage mere end andre.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.