Nægter at sove ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.639 visninger
23 svar
0 synes godt om
3. februar 2013

LilleChelle

Ja, hvor pokker gør jeg? 

Vores søn på 3,5 måneder, nægter at sove medmindre det er med et bryst i munden. 

I løbet af dagen kan jeg lige så godt opgive at få ham til at sove - han nægter og bliver hysterisk. 

Om aftenen kan jeg kun få ham til at sove ved at amme ham i søvn og efter et stykke tid hvor han har sovet hos mig, kan jeg lige så stille lirke ham ned ved siden af os i sengen. Det betyder så også at jeg er nød til at gå i seng med ham, og at han sover i vores seng. Hvis jeg begynder at gå med ham etc. vågner han op igen og nægter at sove. 

Hvis han ikke sover når han bliver lagt, bliver han hysterisk og skriger indtil jeg tager ham op og går rundt med ham igen. 

Hvad pokker skal jeg gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

L&V

LilleChelle skriver:

Ja, hvor pokker gør jeg? 

Vores søn på 3,5 måneder, nægter at sove medmindre det er med et bryst i munden. 

I løbet af dagen kan jeg lige så godt opgive at få ham til at sove - han nægter og bliver hysterisk. 

Om aftenen kan jeg kun få ham til at sove ved at amme ham i søvn og efter et stykke tid hvor han har sovet hos mig, kan jeg lige så stille lirke ham ned ved siden af os i sengen. Det betyder så også at jeg er nød til at gå i seng med ham, og at han sover i vores seng. Hvis jeg begynder at gå med ham etc. vågner han op igen og nægter at sove. 

Hvis han ikke sover når han bliver lagt, bliver han hysterisk og skriger indtil jeg tager ham op og går rundt med ham igen. 

Hvad pokker skal jeg gøre? 

Ku forestille mig det er blevet en vane for ham.. Bruger han sut.

Hvis det var mig ville jeg stoppe amningen hvergang han var ved at døse hen som det første så han ikke forbinder brystet med at sove det tager nok tid og det er ikke sikkert han bliver tilfreds. Har du brugt at svøbe ham, det kan ofte gøre det nemmere at ligge dem fra sig igen

Anmeld

3. februar 2013

Merii

Hej med dig..

Min dreng er  blevet 12 uger idag og vi har det på samme måde.

Jeg skal altid putte med ham og han sover ikke med mindre han sutter og falder i søvn, jeg kan hverken vende om eller flytte mig  lige så snart jeg flytter mig vågner han. Så han sover med os i sengen. og nogen gange er det umuligt at for ham til at sove selvom jeg er ved ham

Om dagen har han aldrig sovet godt, istarten var han nærmest vågen hele dagen kun med 1-2 timer søvn, han nægter at sove indendørs!

Så han er begyndt at sove udenfor om dagen i hans barnevogn og det er altså bare så dejligt at jeg lige kan slappe lidt af, for det er altså bare hårdt synes jeg!

Om mogenen vågner han mellem 8.30-9 og bliver puttet i barnevognen ved 10.30 og sover ca. 4 timer og bliver puttet igen udenfor eller i vores udestue, det er den eneste metode der virker for os ellers kan vi drømme alt om at få ham til at sove.

Kan det være han ikke bliver mæt?

Jeg forstår dig mere end du tror, for vi har det på samme måde

Anmeld

3. februar 2013

L&V

Merii skriver:

Hej med dig..

Jeg skal altid putte med ham og han sover ikke med mindre han sutter og falder i søvn, jeg kan hverken vende om eller flytte mig  lige så snart jeg flytter mig vågner han. Så han sover med os i sengen. og nogen gange er det umuligt at for ham til at sove selvom jeg er ved ham

Om dagen har han aldrig sovet godt, istarten var han nærmest vågen hele dagen kun med 1-2 timer søvn, han nægter at sove indendørs!

Så han er begyndt at sove udenfor om dagen i hans barnevogn og det er altså bare så dejligt at jeg lige kan slappe lidt af, for det er altså bare hårdt synes jeg!

Om mogenen vågner han mellem 8.30-9 og bliver puttet i barnevognen ved 10.30 og sover ca. 4 timer og bliver puttet igen udenfor eller i vores udestue, det er den eneste metode der virker for os ellers kan vi drømme alt om at få ham til at sove.

Der er jo os det berømte 12ugers tigerspring der. Det kræver meget nærhed ofte

Anmeld

3. februar 2013

Merii

Månsson skriver:

Der er jo os det berømte 12ugers tigerspring der. Det kræver meget nærhed ofte

Ja det har du ret i men, han har været sådan siden han blev født

Anmeld

3. februar 2013

LilleChelle

Månsson skriver:

Ku forestille mig det er blevet en vane for ham.. Bruger han sut.

Hvis det var mig ville jeg stoppe amningen hvergang han var ved at døse hen som det første så han ikke forbinder brystet med at sove det tager nok tid og det er ikke sikkert han bliver tilfreds. Har du brugt at svøbe ham, det kan ofte gøre det nemmere at ligge dem fra sig igen

Nej - han bruger ikke sut. Han bliver gal når vi prøver at give ham den. Og vi har efterhånden prøvet rigtig mange forskellige. 

Han koger fuldstændig over hvis han har dyne på ved mig. Og bliver gal hvis han føler sig 'låst fast' med dynen eller et tæppe når han skal puttes. Eller hvis vi bare har prøvet at gå rundt med ham i et tæppe. 

Kan godt være jeg skal til at begynde med at stoppe amningen når han falder hen. 

Anmeld

3. februar 2013

LilleChelle

Merii skriver:

Hej med dig..

Vi har desværre ikke mulighed for at have ham stående udenfor og sove - da vi bor på 1. sal  

Han sov til middag den første uge, og siden har han nægtet at sove i løbet af dagen  

Jeg har rigeligt mad til ham - så det er ikke det der er problemet  

Anmeld

3. februar 2013

TbCp

Vi har haft stor glæde af en slyngevugge her ved vores 2. barn!
Og jeg ville virkelig ønske vi havde kendt til den ved 1. barn også.

De er lidt halvdyre at anskaffe sig, men man kan sy dem selv også uden at være en haj til den slags

Anmeld

3. februar 2013

L&V

LilleChelle skriver:

Nej - han bruger ikke sut. Han bliver gal når vi prøver at give ham den. Og vi har efterhånden prøvet rigtig mange forskellige. 

Han koger fuldstændig over hvis han har dyne på ved mig. Og bliver gal hvis han føler sig 'låst fast' med dynen eller et tæppe når han skal puttes. Eller hvis vi bare har prøvet at gå rundt med ham i et tæppe. 

Kan godt være jeg skal til at begynde med at stoppe amningen når han falder hen. 

Det er en ret alm, reaktion både mht sut og det at bliver svøbt.. Prøv at hør din sp mht sutten, jeg fik at vide at hun sku ligge og lege med den så den blev interessant også sku hun ha den når hun var i godt humør mam perfect 6+ var de eneste der duede her

Vi svøbte i en stofblee og hun var så gal de første par gange indtil hun fandt ud af hvilken ro det egentlig gav. Hun blev så glad for det at det faktisk var lidt en kamo at vende hende af med

Anmeld

3. februar 2013

Merii

LilleChelle skriver:

Vi har desværre ikke mulighed for at have ham stående udenfor og sove - da vi bor på 1. sal  

Han sov til middag den første uge, og siden har han nægtet at sove i løbet af dagen  

Jeg har rigeligt mad til ham - så det er ikke det der er problemet  

Hvis vi ikke havde en have tror jeg det ville være helt det samme som jer.

har i ikke en altan måske?

eller jeg vil anbefale at i åbner for vinduet i en af værelserne og lade det blive helt kold ca. 1 time før han skal sove. Og putte ham rigtig godt i liften og se om han vil?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.