? om økonomi efter endt uddannelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

772 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. februar 2013

Mutti2

Hejsa.

Jeg har lige et spm. til jer der har endt uddannelse. Da i var færdige, hva gjorde i da for at undgå at stå 2 mdr uden indkomst.

Når jeg skriver 2 mdr. skyldes det at jeg først og fremmest kommer til at mangle en mdr, da SU er forudbetalt og løn eller dagpenge bliver bagudbetalt.

Ikke nok med det, så kontaktede jeg den DSA (Dansk sundhedsorganisationers A-kasse) for knap et halvt år siden, hvor de oplyste mig om at jeg bare skulle være meldt ind i A-kassen inden for en mdr. For at fån dagpenge. En kær veninde gjorde mig så opmærksom på at det ikke er sådan reglerne er.

Da jeg kontaktede dem igen i den forrige uge, kunne de oplyse mig om at jeg skulle have været meldt ind 1 år forinden. Da jeg ikke er det, er de nødt til at vente yderligere 4 uger før de kan give mig dagpenge :-(

Så lige nu ser det hele lidt håbløst ud i min lille verden. Er der nogle derude der kan se en løsning, eller har erfaringer på dette område. Jeg har endnu ikke snakket med banken om det endnu, men vil lige se om der er andre løsninger først :-(

Forslag modtages med kyshånd.

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

Koen.

De er vist skruet træls sammen de regler.. jeg har ikke prøvet det men tænker der er vel ikke så meget andet end og spare op og så snakke med banken!

håber du finder ud af det

Anmeld

4. februar 2013

Studerendemor

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa.

Jeg har lige et spm. til jer der har endt uddannelse. Da i var færdige, hva gjorde i da for at undgå at stå 2 mdr uden indkomst.

Når jeg skriver 2 mdr. skyldes det at jeg først og fremmest kommer til at mangle en mdr, da SU er forudbetalt og løn eller dagpenge bliver bagudbetalt.

Ikke nok med det, så kontaktede jeg den DSA (Dansk sundhedsorganisationers A-kasse) for knap et halvt år siden, hvor de oplyste mig om at jeg bare skulle være meldt ind i A-kassen inden for en mdr. For at fån dagpenge. En kær veninde gjorde mig så opmærksom på at det ikke er sådan reglerne er.

Da jeg kontaktede dem igen i den forrige uge, kunne de oplyse mig om at jeg skulle have været meldt ind 1 år forinden. Da jeg ikke er det, er de nødt til at vente yderligere 4 uger før de kan give mig dagpenge :-(

Så lige nu ser det hele lidt håbløst ud i min lille verden. Er der nogle derude der kan se en løsning, eller har erfaringer på dette område. Jeg har endnu ikke snakket med banken om det endnu, men vil lige se om der er andre løsninger først :-(

Kram

Vi kender alt for godt situationen. Forrige sommer, da min mand blev færdig, havde vi to måneder, hvor vi skulle leve af mine barselsdagpenge. Det kunne ikke lade sig gøre, så vi måtte låne penge i banken. På kommunen kan man få hjælp til, at betale faste udgifter, fx husleje og vuggestue, men ikke andet. Det kunne vi ikke få, fordi de mente vi skulle have sparret sammen af SU'en og dagpengene. Til sommer er jeg færdig, og vi har intet at sparre sammen af. Aner ikke hvad vi gør...

Så hvis din mand har arbejde, vil jeg anbefale jer, at begynde at sparre så meget sammen som muligt. 

Anmeld

4. februar 2013

Mettefpigen

Spare sammen.... Når der kommer børnepenge så lig noget til side.. :-)

Anmeld

4. februar 2013

LilleLene

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa.

Kram

du kan også søge en enkeltydelse hos kommunen

ja ellers spar op og så lån resten i banken...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.