Hejsa.
Jeg har lige et spm. til jer der har endt uddannelse. Da i var færdige, hva gjorde i da for at undgå at stå 2 mdr uden indkomst.
Når jeg skriver 2 mdr. skyldes det at jeg først og fremmest kommer til at mangle en mdr, da SU er forudbetalt og løn eller dagpenge bliver bagudbetalt.
Ikke nok med det, så kontaktede jeg den DSA (Dansk sundhedsorganisationers A-kasse) for knap et halvt år siden, hvor de oplyste mig om at jeg bare skulle være meldt ind i A-kassen inden for en mdr. For at fån dagpenge. En kær veninde gjorde mig så opmærksom på at det ikke er sådan reglerne er.
Da jeg kontaktede dem igen i den forrige uge, kunne de oplyse mig om at jeg skulle have været meldt ind 1 år forinden. Da jeg ikke er det, er de nødt til at vente yderligere 4 uger før de kan give mig dagpenge :-(
Så lige nu ser det hele lidt håbløst ud i min lille verden. Er der nogle derude der kan se en løsning, eller har erfaringer på dette område. Jeg har endnu ikke snakket med banken om det endnu, men vil lige se om der er andre løsninger først :-(
Forslag modtages med kyshånd. 
Kram
Anmeld