Ægoplægning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.536 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. februar 2013

stinejensen_600@jubii.dk

har lige et spørgsmål som jeg håber der er nogen som er kloge på. Min kæreste og jeg er startet i fertilitets beh ICSI metoden.. Jeg har fået lagt et 3 cellet Op idag og det er 2 dage siden æggene blev taget ud. Nu er mit spørgsmål så om et 3 cellet kan blive til noget, læser rundt omkring at det ikke er så godt så er lidt forvirret ?  Er mega oppustet - er det normalt ?  Mange hilser fra den utålmodige 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2013

**Ønskebabyen

stinejensen_600@jubii.dk skriver:

har lige et spørgsmål som jeg håber der er nogen som er kloge på. Min kæreste og jeg er startet i fertilitets beh ICSI metoden.. Jeg har fået lagt et 3 cellet Op idag og det er 2 dage siden æggene blev taget ud. Nu er mit spørgsmål så om et 3 cellet kan blive til noget, læser rundt omkring at det ikke er så godt så er lidt forvirret ?  Er mega oppustet - er det normalt ?  Mange hilser fra den utålmodige 

Det er helt normalt at være oppustet, og det kan du risikere at være mange dage endnu, desværre.

Jeg mener faktisk at jeg følte mig oppustet i min. en uge til 14 dage efter ÆO..

Et 3 cellet æg vil jeg da mene er helt OK - selvfølgelig ikke det allerbedste, men heller ikke dårligt. Havde det nu ikke været godt, havde lægerne jo ikke valgt at ligge det tilbage

Anmeld

1. februar 2013

stinejensen_600@jubii.dk

Nej det var lige præcis det samme jeg tænkte... Men det kunne være at chancen for en graviditet ikke var så stor ? Ja det er da vildt så oppustet man kan være, er nødt til at åbne knappen på mine arbejds bukser. Hehe. Er glaD for at høre det er normalt. Hvilket forsøg er i igennem ? 

Anmeld

1. februar 2013

**Ønskebabyen

Nej det var lige præcis det samme jeg tænkte... Men det kunne være at chancen for en graviditet ikke var så stor ? Ja det er da vildt så oppustet man kan være, er nødt til at åbne knappen på mine arbejds bukser. Hehe. Er glaD for at høre det er normalt. Hvilket forsøg er i igennem ? 

Altså jeg tænker chancerne er lige så gode for graviditet som hvis det var f.eks. 5 cellet. Det handler jo "bare" om at det skal sætte sig fast og vokse sig stort.
Der kan jo ligeså vel være noget galt med et 5 cellet som med et 3 cellet og kroppen så selv udskiller det. Og det sætter sig jo ikke bedre fast hvis det har delt sig flere gange

Vi er igang med vores 2. ICSI forsøg, og jeg er lige startet hormoner i dag. Så om 14 dage ca. så ruger jeg forhåbentlig også på et lille glas-æg <3

PS. vil du ikke være sød at bruge "citer-indlæg" knappen

Anmeld

1. februar 2013

stinejensen_600@jubii.dk

**Ønskebabyen skriver:

Altså jeg tænker chancerne er lige så gode for graviditet som hvis det var f.eks. 5 cellet. Det handler jo "bare" om at det skal sætte sig fast og vokse sig stort.
Der kan jo ligeså vel være noget galt med et 5 cellet som med et 3 cellet og kroppen så selv udskiller det. Og det sætter sig jo ikke bedre fast hvis det har delt sig flere gange

Vi er igang med vores 2. ICSI forsøg, og jeg er lige startet hormoner i dag. Så om 14 dage ca. så ruger jeg forhåbentlig også på et lille glas-æg <3

PS. vil du ikke være sød at bruge "citer-indlæg" knappen

ja det lyder jo egentlig rigtigt.. Du ved når man Googler det så kommer alverdens ting op.. Det er måske ik altid lige godt..  Hva var jeres første forsøg hvor meget havde den delt Sig? Så har i prøvet hvor det ik er blevet til noget - det må være hårdt. Synes allerede tankerne ik kan køre på andet. kunne du mærke noget der var anderledes udover at man er såå oppustet ? Så må 2. Gang være lykkens gang for jer 

Anmeld

1. februar 2013

**Ønskebabyen

ja det lyder jo egentlig rigtigt.. Du ved når man Googler det så kommer alverdens ting op.. Det er måske ik altid lige godt..  Hva var jeres første forsøg hvor meget havde den delt Sig? Så har i prøvet hvor det ik er blevet til noget - det må være hårdt. Synes allerede tankerne ik kan køre på andet. kunne du mærke noget der var anderledes udover at man er såå oppustet ? Så må 2. Gang være lykkens gang for jer 

Google er ikke altid ens bedste ven, nej. Det kan være lidt farligt til tider at begynde og google sig til tingene. Lægerne ved jo helt klart bedst!

Ved vores første forsøg blev der taget 13 æg ud, 9 blev befrugtet men kun 3 delte sig som de skulle. Om morgenen hvor vi skulle have lagt æg op om formiddagen, havde de delt sig 4 gange men da hun tjekkede det inden oplægning, havde det udvalgte æg delt sig endnu engang, så det var et 5 cellet vi fik lagt op. og de to andre kom i fryseren

Det er skide hårdt når ikke det lykkedes. Sådan virkelig for alvor.. Det er meget svært at forklare, for det er nogle helt specielle følelser man står med, i forhold til dengang man ligesom prøvede selv, og ikke vidste man ikke kunne selv!

Denne gang har jeg gjort en masse for at det skal være anderledes, og jeg synes det hjælper mig indtil videre. Jeg forsøger hele tiden at undlade en evt. graviditet i min overvejelser om de næste måneder osv. Det er skide svært, men man bliver nødt til at arbejde med det/sig selv/sine tanker. For det er sku svært at tænke på andet, især når ægget først er lagt tilbage.

Du kan evt. tjekke min blog: www.oenskebabyen.blogspot.com
Herinde står alt beskrevet omkring vores første forløb og dette forløb indtil nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.