Hvordan er reglerne og er det lovligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.760 visninger
13 svar
7 synes godt om
1. februar 2013

Anonym trådstarter

ja mig og kæresten har snakket om at jeg vil til at være hjemme gående hus mor og passe den mindste herhjemme mens den store skal begynde i skole i år. Men er der egentlig lovligt at gå hjemme uden at modtage nogen former for ydelser fra kommunen? ser SKAT det som sort arbejde når man ingen indtjening har? og det skal siges at det er min kæreste der forsørger os når jeg dropper min kontant hjælp? har haft et psykisk nedbrud fordi der har været så mange problemer med kommunen de har virkelig kørt på mig i lang tid sendt mig ud i aktivering jeg ikke kunne klare pga min gigt så vil jeg hellere undvære alle ydelser fra dem og ikke have problemer med dem. håber der er nogen der kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2013

TeamRocket

Anonym skriver:

Seja mig og kæresten har snakket om at jeg vil til at være hjemme gående hus mor og passe den mindste herhjemme mens den store skal begynde i skole i år. Men er der egentlig lovligt at gå hjemme uden at modtage nogen former for ydelser fra kommunen? ser SKAT det som sort arbejde når man ingen indtjening har? og det skal siges at det er min kæreste der forsørger os når jeg dropper min kontant hjælp? har haft et psykisk nedbrud fordi der har været så mange problemer med kommunen de har virkelig kørt på mig i lang tid sendt mig ud i aktivering jeg ikke kunne klare pga min gigt så vil jeg hellere undvære alle ydelser fra dem og ikke have problemer med dem. håber der er nogen der kan hjælpe.

Selvfølgelig må din mand forsørge dig, hvis i er gift kan han bruge dit fradrag og få lidt ekstra udbetalt. Jeg er selv hjemmegående husmor- dog går mine børn i dp og børnehave da vi synes det er vigtigt de får det sociale og ikke bare mor ;-) spørg endelig hvis der er noget du vil vide.

Anmeld

1. februar 2013

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Selvfølgelig må din mand forsørge dig, hvis i er gift kan han bruge dit fradrag og få lidt ekstra udbetalt. Jeg er selv hjemmegående husmor- dog går mine børn i dp og børnehave da vi synes det er vigtigt de får det sociale og ikke bare mor ;-) spørg endelig hvis der er noget du vil vide.

okay nej vi er ikke gift men vi skal det når vi lige finder tiden og pengene. hvor meget ekstra er det han ca vil kunne få udbetalt via mit fradrag? lige pt er det ca 2600 mit fradrag er fordi jeg skylder rest skat men når det er betalt så er mir fradrag på ca 5000.

Anmeld

1. februar 2013

K&S

Anonym skriver:

okay nej vi er ikke gift men vi skal det når vi lige finder tiden og pengene. hvor meget ekstra er det han ca vil kunne få udbetalt via mit fradrag? lige pt er det ca 2600 mit fradrag er fordi jeg skylder rest skat men når det er betalt så er mir fradrag på ca 5000.

Han vil kunne overtage dit fulde fradrag, så han betaler skat af færre kroner 

Anmeld

1. februar 2013

Carina:-)

I mange kommuner er der tilskud til hjemmepasning-

Og ja han kan få dit fradrag

Mine bliver passet hjemme indtil bh alderen ,da jeg ikke mener småbørn har brug for andet end mor som omsorgsperson

Jeg er så selvstændig,men har kompineret det med at have mine børn hjemme.

Vi har gået i legestue i legestue flere gange ugentligt.

Og i mange kommuner er der også rytmik,babysvømning og andre aktiviteter til hjemme børn.

Jeg kan kun anbefale dig at blive hjemmegående ,det giver en dejlig ro i familien 

Anmeld

1. februar 2013

TeamRocket skriver:

Nysgerrig

Hvorfor hjemmegående ,hvis dine børn alligevel er i pasning? 

Anmeld

1. februar 2013

TeamRocket

Carina:-) skriver:

Nysgerrig

Hvorfor hjemmegående ,hvis dine børn alligevel er i pasning? 

Min mand arbejder meget så hvis det skal fungere med tre børn der skal afleveres tre forskellige steder og have korte dage, alt husarbejde, mine hobbys og hunden så har jeg ikke tid til at arbejde ved siden af :-) jeg har heller ikke lyst til at arbejde pt- nyder min frihed og at det aldrig er et problem med barn syg, at have tid til et pletfrit hjem, shopping, træne hunden, motion og kreative sysler og selfølgelig stå klar med maden når manden kommer hjem. ;-)

Anmeld

2. februar 2013

TeamRocket skriver:

Min mand arbejder meget så hvis det skal fungere med tre børn der skal afleveres tre forskellige steder og have korte dage, alt husarbejde, mine hobbys og hunden så har jeg ikke tid til at arbejde ved siden af :-) jeg har heller ikke lyst til at arbejde pt- nyder min frihed og at det aldrig er et problem med barn syg, at have tid til et pletfrit hjem, shopping, træne hunden, motion og kreative sysler og selfølgelig stå klar med maden når manden kommer hjem. ;-)

ok

Anmeld

2. februar 2013

Sandra1985

TeamRocket skriver:

Anmeld

2. februar 2013

PernilleogLouis

TeamRocket skriver:

Lyder fantastisk (læs: jeg er misundelig )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.