Hvor meget tøj i str. 50/56?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.304 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. februar 2013

Victoria2013

Ja, det er vel meget simpelt spørgsmål... hvor meget tøj i de små størrelse har man brug for til sit barn? Altså hvor mange bodies og bluser og natdragter og strømpebukser osv osv bør man som udgangspunkt købe til sit første barn?

Det er jo ikke til at sige hvor hurtigt lillen vokser... men jeg aner jo intet om hvor meget tøj man skal bruge i de størrelser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2013

Fenja09

Kia2013 skriver:

Ja, det er vel meget simpelt spørgsmål... hvor meget tøj i de små størrelse har man brug for til sit barn? Altså hvor mange bodies og bluser og natdragter og strømpebukser osv osv bør man som udgangspunkt købe til sit første barn?

Det er jo ikke til at sige hvor hurtigt lillen vokser... men jeg aner jo intet om hvor meget tøj man skal bruge i de størrelser

Prøv at læse nedenstående link, der står hvad man ca. har brug for af det hele

http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/pakkeliste/ting-du-kan-faa-brug-for-efter-foedslen.htm

/Fenja

Anmeld

1. februar 2013

Victoria2013

Fenja09 skriver:

Prøv at læse nedenstående link, der står hvad man ca. har brug for af det hele

http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/pakkeliste/ting-du-kan-faa-brug-for-efter-foedslen.htm

/Fenja

Mange tak for linket

Men der er jo mange af sådanne lister, dem kan jeg jo sagtens finde... jeg tænkte bare at jeg ville høre fra "rigtige personer" herinde, hvordan det virkelig forholder sig. Er 5 af hver slags tøj nok eller for meget eller for lidt, fx?

Anmeld

1. februar 2013

Benjamins'mor

Vi havde ca 10-15 stk af hvert i 56. Ikke nært så meget i 50.
Men 10-15 stk af hvert er også ca det vi går efter denne gang.

Anmeld

1. februar 2013

Gittemor09

Kia2013 skriver:

Mange tak for linket

Men der er jo mange af sådanne lister, dem kan jeg jo sagtens finde... jeg tænkte bare at jeg ville høre fra "rigtige personer" herinde, hvordan det virkelig forholder sig. Er 5 af hver slags tøj nok eller for meget eller for lidt, fx?

for mig har 5 af hver slags nok i de størrelser... jeg vaskede jo alligevel hver dag..

str. 50 kunne han passe i tre dage

Anmeld

1. februar 2013

Fenja09

Kia2013 skriver:

Mange tak for linket

Nu startede min datter i str 40, så hun brugte de små str meget længe - men normalvis tror jeg sagtens at man kan nøjes med 5 af hver. Man køber jo også lidt henad vejen når babyen er kommet til.

Anmeld

1. februar 2013

Victoria2013

Så det kommer også lidt an på hvor tit man har lyst til at vaske tøj?  så skal jeg nok have mere end 5 af hver, har ikke lyst til at belaste miljøet altfor meget bare fordi jeg skal være mor

Anmeld

4. februar 2013

FruJacobsen

Jeg synes det er svært ikke at vaske tøj (en kogevask) hver dag - når du skifter ble kommer der nemt noget på håndklædet eller den lille venter med at lave, til du har taget bleen af her bruger vi også en del vaskeklude til hvert måltid, men det er self ikke aktuelt i starten, da baby ikke spiser selv. Jeg vil ikke have beskidte håndklæder/stofbleer og vaskeklude liggende i flere dage....så her bliver der sat en kogevask over hver dag

Mht tøj i starten: min erfaring er, at de vokser rigtig hurtigt i starten! Jeg havde omkring 5 bodyer, 3 par bukser og et par dragter...men vi brugte kun uld til ham, så havde ikke brug for så meget.

Anmeld

5. februar 2013

dukke

Kia2013 skriver:

Vi har 15-20 stk af både 50 og 56 men det er fordi vi ved hun er en lille pige

Anmeld

5. februar 2013

frk andreasen

Kia2013 skriver:

Det kommer osse an på hvor hurtig baby vokser. Min den mindste er 8 uger i morgen hun vejer ca 5kg og er max 60 cm hun bruger stadig str 50. Så jeg har været ude at købe meget i str 50/56 for havde næsten intet for da jeg fik min nr 2 der passede han kun de små str i en mdr. Han tog godt på fra start. Men str 62 den str brugte mine to store rigtig længe i 4-5 mdr har vel 10-15 styks af hvert slags i str 50 og samme i str 56
Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.