Piller i starten af graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg var ved læge igår og få bekræftet at jeg er gravid.

Skal i dag på apoteket og hente folinsyre. Det er lidt over 2 år siden jeg fik mit første barn, men er det stadig indtil 12. uge man skal tage dem?

Er der andre piller man skal tage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2013

SaraL

Tillykke

ja, det er det, men jeg fik at vide af lægen jeg bare skulle tage gravitamin hele graviditeten, og så selvfølgelig jern fra uge 10

Anmeld

31. januar 2013

Miss Church

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg var ved læge igår og få bekræftet at jeg er gravid.

Skal i dag på apoteket og hente folinsyre. Det er lidt over 2 år siden jeg fik mit første barn, men er det stadig indtil 12. uge man skal tage dem?

Er der andre piller man skal tage?

Jo folinsyre indtil uge 12 fra uge 10 skal du tage jern. Og ellers skal du evt have fiskeolie og kalk, hvis du ikke får nok igennem kosten  

Forresten - tillykke med graviditeten 

Anmeld

31. januar 2013

Anonym trådstarter

Sara Nielsen skriver:

Tillykke

ja, det er det, men jeg fik at vide af lægen jeg bare skulle tage gravitamin hele graviditeten, og så selvfølgelig jern fra uge 10

Gravitamin tog jeg også i min sidste graviditet, men min læge nævnede ikke noget om at jeg skulle tage det.

Hun nævnte kun folin syre.

Anmeld

31. januar 2013

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Jo folinsyre indtil uge 12 fra uge 10 skal du tage jern. Og ellers skal du evt have fiskeolie og kalk, hvis du ikke får nok igennem kosten  

Fiskepiller/olie tager jeg i forvejen, er nemlig ikke så meget til fisk.

Anmeld

31. januar 2013

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Og mange tak.

Anmeld

31. januar 2013

SaraL

Anonym skriver:

Gravitamin tog jeg også i min sidste graviditet, men min læge nævnede ikke noget om at jeg skulle tage det.

Hun nævnte kun folin syre.

Der er også folsyre/folinsyre i gravitamin  Og kalk skal du kun tage hvis du ikke drikker 2 glas mælk dagligt.

Anmeld

31. januar 2013

Anonym trådstarter

Sara Nielsen skriver:

Der er også folsyre/folinsyre i gravitamin  Og kalk skal du kun tage hvis du ikke drikker 2 glas mælk dagligt.

Kan man ikke nøjes med alm folinsyre?

Anmeld

31. januar 2013

SaraL

Anonym skriver:

Kan man ikke nøjes med alm folinsyre?

Jo selvfølgelig kan man det. Jeg tager bare gravitamin for også at få vitaminer - man skal jo også have D-vitamin gennem hele graviditeten mener jeg

Anmeld

31. januar 2013

Anonym trådstarter

Sara Nielsen skriver:

Jo selvfølgelig kan man det. Jeg tager bare gravitamin for også at få vitaminer - man skal jo også have D-vitamin gennem hele graviditeten mener jeg

Jeg tager Livol vitaminer med D-vitamin i til dagligt i forvejen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.