Spisning- hvor meget og hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.385 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

19-82

Jeg ville høre hvor meget jeres 3-4 uger gamle banditter spiser og hvor ofte? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2013

Enirt

19-82 skriver:

Jeg ville høre hvor meget jeres 3-4 uger gamle banditter spiser og hvor ofte? 

Jeg er også interesseret i at høre hvordan jeres små poder spiser.

Her spiser han når han er sulten, men synes godt nok det variere meget. Nogen gange er han meget sulten og spiser omkring 120-140 ml på en gang andre gange er det kun lige knapt 100 ml der bliver spist. Han spiser ca. hver 2-4 time. Men synes det er rigtig svært med ham for han viser ikke altid tydelige tegn på at være sulten og nogen gange ser han ud som om han er sulten og så overspiser han og gylper en stor del op igen.

Så synes det er noget af en gætteleg

Anmeld

2. februar 2013

19-82

Enirt skriver:

Her spiser han når han er sulten, men synes godt nok det variere meget. Nogen gange er han meget sulten og spiser omkring 120-140 ml på en gang andre gange er det kun lige knapt 100 ml der bliver spist. Han spiser ca. hver 2-4 time. Men synes det er rigtig svært med ham for han viser ikke altid tydelige tegn på at være sulten og nogen gange ser han ud som om han er sulten og så overspiser han og gylper en stor del op igen.

ja nemlig, det samme her - håber der er lidt flere der har lyst til at dele deres erfaringer

Anmeld

2. februar 2013

L&V

Enirt skriver:

Nu er det lidt tid siden jeg var flaske mor og min datter var os lidt ældre da hun begyndte på flaske men det lyder da meget fornuftigt så længe du ikke kigger på uret for at se om han er sulten hvis du forstår.. Hvad er det der gør dig i tvivl omkring om han er sulten eller ej?

Anmeld

2. februar 2013

Miss BananaHammock

Alexander på 7 uger spiser som vinden blæser. Nogle dage er det 6 måltider og andre 10. Vi gjorde den fejl at kigge på uret når han blev vrøvle og tænke, "det kan ikke være sult for det er kun en time siden sidst", men hvor det så viste sig at være sult. Så vi er begyndt at lytte til vores søn istedet for uret :0) nogle gange er han bare mere sulten end andre og nogle dage er han mere til mange små måltider.

De dage hvor vi er på farten og han ikke får sin lange Eftermiddagslur i barnevognen er han især svær at passe ind i skema.
Generelt er han sulten hver gang han har sovet. Også de små lurer.

Jeg har hørt at så længe de holder vægten og tager det på de skal, samt er glade, veltilpasse og rolige, så skal man ikke være bange. :0)

Anmeld

3. februar 2013

Enirt

Månsson skriver:

Nu er det lidt tid siden jeg var flaske mor og min datter var os lidt ældre da hun begyndte på flaske men det lyder da meget fornuftigt så længe du ikke kigger på uret for at se om han er sulten hvis du forstår.. Hvad er det der gør dig i tvivl omkring om han er sulten eller ej?

Det der gør mig i tvivl er at han ikke er en dreng der skriger helt vildt hvis han er sulten og så er jeg bange for at han muligvis stiller sig tilfreds med sin sut. Så må indrømme at jeg lidt har kigge på uret de sidste par dage fordi han har kalt spist og tiltider vist meget lidt interesse for flasken og så været sulten 10 min senere

Så synes han er lidt svær at finde ud af, men det kunne skyldes et tigerspring som nogen skriver og så at det lige er kommet mens vi er gået over til flaske

Anmeld

3. februar 2013

FogL

Da hun var en måned fik hun 120 ml en gang hver 3. time.

Da hun var 2 uger fik hun 90 ml hver 2. time

Anmeld

3. februar 2013

L&V

Enirt skriver:

Det der gør mig i tvivl er at han ikke er en dreng der skriger helt vildt hvis han er sulten og så er jeg bange for at han muligvis stiller sig tilfreds med sin sut. Så må indrømme at jeg lidt har kigge på uret de sidste par dage fordi han har kalt spist og tiltider vist meget lidt interesse for flasken og så været sulten 10 min senere

Så synes han er lidt svær at finde ud af, men det kunne skyldes et tigerspring som nogen skriver og så at det lige er kommet mens vi er gået over til flaske

Det tager os tid at lære deres signaler fuldt ud syntes jeg.. Laura pylrede som regel når hun var sulten og hovedet kørte rundt efter noget der ku spises. Men han lyder jo til at være tilpas osv så tænker da bare du ska fortsætte med at læse ham og reagere på det. Evt ligge nogle små pauser ind i måltidet så han ik forsluger sig

Anmeld

8. februar 2013

Nattøs

her kunne hun nemt spise hver time og nogle gange hver halve time. puha vi følte ikke vi lavet andet end at give mad. hun sov igennem fra hun var to måneder. 6-8 timer om natten. Jeg spurgte flere fagpersoner om det kunne passe at hun skulle have mad så tit. Ikke en eneste fagperson vi snakker børnelæger og sygeplejsker og andre slags. sagde at det var forkert. Jeg fik afvide af børnelæge at så længe hun kan finde ud af at tage nogle lure på en time af gangen om dagen for det meste, og sove om natten, var der intet i vejen.

Men hun synes bestemt vi var på arbejde.

Faktisk kun andre der undret sig og mente vi ikke læste hende rigtigt. Men pludselig ændret det sig også kunne der godt gå 2-4 timer imellem og nogle gange 5. Helt mærkeligt må jeg ærlig sige

Hun er i dag 6 måneder og når vi er i en normal rytme er det ca hver 3 time hun vil have mad. nu er hun pt godt syg, så der er ikke rigtigt tid på.

Anmeld

8. februar 2013

Nattøs

skal lige siges at hun spiste imellem 40-180 af gangen så hun klat spiste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.