Min lille pige skal snart være storesøster :O( :O)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

816 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

LBK

Og hvor det dog skræmmer mig..

Jeg eeelsker mig lille pige (2 år) og kan slet ikke forestille mig at jeg kan dele min kærlighed mellem hende og endnu et barn. 

Jeg tror andre mødre har haft samme tanke og hvordan hulan skal jeg/vi takle alt det her når den lille ny kommer og den store stadig kræver lige så meget opmærksomhed og måske endda mere i en periode. 

Jeg er så bange for at ville svigte hende/glemme hende/overse nogle af hendes behov.

Så jer med mere end et barn.. HJÆLP mig med nogle solstrålehistorier 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

LBK

Er forresten 38+1 i dag

Anmeld

30. januar 2013

NNN

Jeg har det på samme måde! Jeg kan slet ikke forestille mig at elske andre end min datter.

Hun er 9 år og skal være storsøster til sommer, hvor hun vil fylde 10 år. Jeg har vænnet mig til 'kun' at elske hende... Men mon ikke det hele kommer helst af sig selv 

Anmeld

30. januar 2013

LBK

Neeks skriver:

Jeg har det på samme måde! Jeg kan slet ikke forestille mig at elske andre end min datter.

Hun er 9 år og skal være storsøster til sommer, hvor hun vil fylde 10 år. Jeg har vænnet mig til 'kun' at elske hende... Men mon ikke det hele kommer helst af sig selv 

Det tror jeg da bestemt.. Men er så bange for at såre hende fordi man måske er nødt til at holde fokus på babyen i nogle situationer 

Anmeld

30. januar 2013

morethanperfect

LBK skriver:

Og hvor det dog skræmmer mig..

Jeg eeelsker mig lille pige (2 år) og kan slet ikke forestille mig at jeg kan dele min kærlighed mellem hende og endnu et barn. 

Jeg tror andre mødre har haft samme tanke og hvordan hulan skal jeg/vi takle alt det her når den lille ny kommer og den store stadig kræver lige så meget opmærksomhed og måske endda mere i en periode. 

Jeg er så bange for at ville svigte hende/glemme hende/overse nogle af hendes behov.

Så jer med mere end et barn.. HJÆLP mig med nogle solstrålehistorier 

Det kommer helt af sig selv .. 

I starten er det rigtig hårdt , men jeg har på intet tidspunkt følt jeg har svigtet Oscar , eller Noel .. Der er tid til dem begge . 
Og når i alle har indfundet jer i jeres nye roller og der kommer ro på , er det bare fantastisk 

Oscar ELSKER sin lillebror rigtig højt .. 
Han kysser , knuser og siger han elsker ham hele dagen lang .. 
Hvis jeg lægger Noel på gulvet kommer Oscar straks og lægger sog ved siden af .. 

Det skal nok gå . 

Anmeld

30. januar 2013

Miss Kat

Jeg kan faktisk huske at have læst om noget lignende. En kvinde der simpelthen ikke kunne elske nr. 2 så meget, fordi hun nærmest følte sig "utro" over for den ældste og var irriteret på den yngste, fordi hun krævede så meget opmærksomhed, som dermed blev taget fra den ældste, så moderen havde konstant dårlig samvittighed. Jeg tror (uden at have nogen erfaring at tale ud fra), at det måske er en god idé lige at lave lidt soul searching før den lille kommer, og se helt nøgternt og realistisk på situationen. Både hvad der kan forventes at ske og dukke op af følelser, og forsøge at holde fokus på at den lille ny fortjener lige så meget kærlighed som den ældste.  Jeg tror helt bestemt det kommer ganske af sig selv, men det skader jo ikke!

Anmeld

30. januar 2013

Kløver

Jeg har bestemt også haft de tanker, der er 14 mdr mellem mine, og når først den lilly ny er her kan det ikke væte anderledes

Jeg synes slet ikke det har været svært, alt den kærlighed man har til den første bliver ikke mindre, tværtimod, man får dobbelt op i form af en mere og bonus og man sætter mere pris på glæderne

Daniel har taget det så godt og er så glad for sin lillesøster og den specielle kærlighed der er dem imellem kan give så meget ekstra og vi gør så det at vi nogle gange deler op så han får speciel alenetid både med mor og far. Samtidig planlægger jeg sæsonkort til legoland (dina er for lille endnu til de dage men næste år får de begge sådanne dage) så vi engang imellem tager en fridag hvor det kun er ham og så hygger vi, fra næste år skiftedes de til at få en alenedag hvor vi kan hygge hjemme, tage i legoland, zoo eller hvad der nu er stemning for og hvad årstiden har af muligheder

Man har så meget mere kærlighed end man regner med og tro mig, hjertet vokser for hvert barn og gjver plads til endnu mere og de skal nok begge få alt din kærlighed at føle, ægte følelser kan mærkes

Anmeld

30. januar 2013

Kløver

morethanperfect skriver:

Det kommer helt af sig selv .. 

I starten er det rigtig hårdt , men jeg har på intet tidspunkt følt jeg har svigtet Oscar , eller Noel .. Der er tid til dem begge . 
Og når i alle har indfundet jer i jeres nye roller og der kommer ro på , er det bare fantastisk 

Oscar ELSKER sin lillebror rigtig højt .. 
Han kysser , knuser og siger han elsker ham hele dagen lang .. 
Hvis jeg lægger Noel på gulvet kommer Oscar straks og lægger sog ved siden af .. 

Det skal nok gå . 

Sådan er det også her

Anmeld

30. januar 2013

LBK

jeg håber i har ret.. Jeg er da selv lillesøster og min storesøster har da overlevet

Jeg kan bare slet ikke forestille mig det lige nu, men når man så sidder med babyen og storesøster så går det jo nok alt sammen.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.