Institutionsbarn - dagplejebarn - vuggestuebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

410 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. januar 2013

Anonym trådstarter

Hvis et barn pliver passet i dagplejen, er barnet så institutionsbarn?

Er vuggestuebarn institutionsbarn?

Er der noget forskel ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

Ciss

I mine øjne er den største forskel for barnet vel "Bliver jeg passet af min mor og far eller bliver jeg passet af andre?".

For mig er det der, det store skille går, ikke ved om det er en dp eller en vs. Et barn som bliver passet ude bliver passet ude.

Der er selvfølgelige en del organisatoriske og fysiske forskelle på dp og vs, men det vigtigste ved pasningen bliver ikke organiseringen, men om det er en god vs/dp eller en dårlig. Begge dele findes desværre.

Giver det mening?

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

I mine øjne er den største forskel for barnet vel "Bliver jeg passet af min mor og far eller bliver jeg passet af andre?".

For mig er det der, det store skille går, ikke ved om det er en dp eller en vs. Et barn som bliver passet ude bliver passet ude.

Der er selvfølgelige en del organisatoriske og fysiske forskelle på dp og vs, men det vigtigste ved pasningen bliver ikke organiseringen, men om det er en god vs/dp eller en dårlig. Begge dele findes desværre.

Giver det mening?

ja det giver mening....

Hvad er en god vuggestue og hvad er en god dagplejer?

Anmeld

29. januar 2013

Ciss

Anonym skriver:

ja det giver mening....

Hvad er en god vuggestue og hvad er en god dagplejer?

Det er nok enklere at beskrive en dårlig...

En del af det grundlæggende er vel, at stedet må være indrettet og på alle måder tilpasset børnene, og at de voksne sætter barnet og det enkelte barns behov i centrum og har åben og god dialog med forældrerne.

De steder, hvor man hører om, at det går galt, er det jo gerne de voksne, som enten sætter sine egne behov foran børnenes, forsøger at tvinge børnene ind i rigide systemer af princip eller ignorerer forældrernes ønsker/holder ting skjult for forældrerne/ikke er åben for dialog med forældrerne.

I tillæg synes jeg selv, at de voksne, i tillæg til at have genuin interesse for sit arbejde, bør have en god uddannelse og viden om børns udvikling, læring og behov mm. (Faktisk ganske store krav, men børnene er jo det mest dyrebare, man har...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.