Cykelhjelm eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Bruger DU cykelhjelm?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.029 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. marts 2008

Rasmine

Nu starter cykelsæsonen jo snart.
Så går og overvejer om jeg skal have en cykelhjelm også.
På den ene side gør jeg jo ikke bare mig selv en tjeneste, men i den grad også min familie. (Hvis der nu sku ske noget)
På den anden side, så synes jeg bare det er SÅ grimt.

Mille brugte fint sin sidste år, uden at spørge om jeg ikke skulle ha én på også.
MEN jeg kunne lige forestille mig at Spørge-Jørgen går amok dette forår, især når hun kommer til at se andre voksne med hjelmen.

Hvad gør I?

Mette - som gerne ville, men som er lige rigelig forfængelig på det område.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2008

Anna-Rosa

hrm! Altså jeg vipper lidt ligesom du...Jeg ville næsten hellere grave mig ned end cykle rundt med hjelm, men omvendt er det også et lidt forkert signal at sende til sine børn... Jeg cykler ikke ret tit, og når vi endelig har været på cykeltur, har det været uden, men Anna-Mai har selvfølgelig haft sin på:)

Anmeld

15. marts 2008

Kaufie

Ja.... Er i samme båd - vi har købt cykelhjelme til både far og mor - og William skal selvfølgelig have en nå vi nu skal til at køre på cykel til dagplejen.... Og så skal jeg jo også til at KØRE med min på....

Det er vel i bund og grund et spørsmål om en holdningsændring - altså - hvis ALLE, der kørte på cykel brugte hjelm, så ville der jo overhovedet ikke være noget flovt ved at have sådan en fætter på..... I Australien er det fx lovpligtigt at bruge hjelm - det burde det også være her - så slap man for at tage stilling til spørgsmålet; fornuftig eller lækker hår???

Mette, som lige er blevet så tilpas korthåret, at hattehår ser VIRKELIG grimt ud....

Anmeld

15. marts 2008

..

Har det helt som jer..

Syntes egentligt det er forkert at sige til børnene at de skal og så selv køre uden, det sender lidt forkerte signaler syntes jeg - for derefter at sige at jeg tvivler stærkt på jeg nogen sinde køber mig en cykelhjelm..

Anmeld

15. marts 2008

Nadi

Man kan jo heller ikke forsvare at de skal have cykelhjelm på når man ikke selv har en på. Min kæreste kiggede underligt på mig da jeg nævnte det, han syntes det var underligt. Men han kommer på andre tanker gør han :)

-Nadia

Anmeld

15. marts 2008

Tynen

Cykler aldrig - Har noget med knæet ;)

Trine

Anmeld

15. marts 2008

Rasmine

Tynen skriver:

Cykler aldrig - Har noget med knæet ;)

Trine

Man må sige at du ellers har sikkerheden i orden, i form af store airbags!

Anmeld

15. marts 2008

Helle30

Jeg bruger altid cykelhjelm.
For 4 år siden , da min klasse slulle til at lære at cykle i nærområdet, lånte jeg 3-4 røngtenfotografier på den afdeling, hvor min mor var boss (røngten).
De viste åbne kraniebrud efter fald/trafikuheld på cykel.
Når man har set sådanne billeder, kan man hurtigt pakke sin forfængelighed sammen. Det varer kortere tid at boppe frisuren op efter en tur under hjelmen, end det gør at lappe en vejpizza af et hovede.
I øvrigt mener jeg, at har man prøvet at befinde sig i en situation (kan i flæng nævne: en fødsel) hvor man ikke er/føler sig specielt erotisk, så blegner synet, til sammenligning, af mig med hjelmehår en anelse.
Mht. om ungerne skal have hjelmen på, så er det jo op til forælderen/værgen, om man vil sikre sit barns hovede eller ej. Længere er den ikke.
Da jeg havde vist min klasse røngtenbillederne, gik det jo så også op for dem: Det er ikke for Helles eller mine forældres skyld, at jeg skal bruge den hjelm.
Men indtil de fatter dét, så er det vi forælderes forbandede pligt at cyklen ingen steder kører, før hjelmen er spændt. Og hvis vi er helt kvikke, kald det en slags invalideforsikring, så tager vi også én på selv.

(H) - Helle

Anmeld

15. marts 2008

Rasmine

Helle30 skriver:

Jeg bruger altid cykelhjelm.
For 4 år siden , da min klasse slulle til at lære at cykle i nærområdet, lånte jeg 3-4 røngtenfotografier på den afdeling, hvor min mor var boss (røngten).
De viste åbne kraniebrud efter fald/trafikuheld på cykel.
Når man har set sådanne billeder, kan man hurtigt pakke sin forfængelighed sammen. Det varer kortere tid at boppe frisuren op efter en tur under hjelmen, end det gør at lappe en vejpizza af et hovede.
I øvrigt mener jeg, at har man prøvet at befinde sig i en situation (kan i flæng nævne: en fødsel) hvor man ikke er/føler sig specielt erotisk, så blegner synet, til sammenligning, af mig med hjelmehår en anelse.
Mht. om ungerne skal have hjelmen på, så er det jo op til forælderen/værgen, om man vil sikre sit barns hovede eller ej. Længere er den ikke.
Da jeg havde vist min klasse røngtenbillederne, gik det jo så også op for dem: Det er ikke for Helles eller mine forældres skyld, at jeg skal bruge den hjelm.
Men indtil de fatter dét, så er det vi forælderes forbandede pligt at cyklen ingen steder kører, før hjelmen er spændt. Og hvis vi er helt kvikke, kald det en slags invalideforsikring, så tager vi også én på selv.

(H) - Helle

ÅHA, se det er SÅDANNE indlæg, som batter, og får mig til at overveje en extra gang om jeg er for forfængelig til at bruge den hjelm.
Du har fuldstændig ret, hellere hattehår, end et kvast hoved.

Vender lige tilbage når cykelsæsonen er gået igang.
:)

Mette - som tænker: Der MÅ da også findes smarte cykelhjelme?
-Hvis ikke, er det da oplagt at begynde at producere nogen, til de forfængelige???

Anmeld

15. marts 2008

Nadi

Der var et indslag i go' morgen dk for noget tid siden om cykelhjelme, bobbe en fride op. Hvis man har langt hår så sæt det i en hestehale eller lad det hænge. Hvis man har kort hår så brug en masse voks, så tager det ingen tid lige at fixe den frits. Jeg har også oplevet konsekvensen af ikke at have hjelm på. Kendte en dreng som døde fordi han ramte kantstenen direkte med panden. Det kunne have været forhindret hvis han havde haft hjelm på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.