Får han nok tryghed, søvn osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. januar 2013

Enirt

Hej piger

Jeg er for nylig blevet mor og dermed følger jo alle bekymringerne omkring om man nu gør det godt nok.

Jeg sover meget let og derfor sover min søn i sin lift inde i stuen så længe hans far er vågen. Så plejer min kæreste at tage ham med ind til os når han går i seng. (skal lige siges at min søn får flaske og derfor kan min kæreste passe ham det meste af natten så jeg får sovet)

Men så de sidste par nætter har han ikke taget ham med ind, men bare taget alarmen med ind. Når han vågner henter jeg ham selvfølgelig ind til os. Men så begynder min kærestes vækkeur at ringe ikke langt tid efter at han er blevet lagt til at sove inde hos os og så vågner han ca. hver 5 min i en time.

Det er så der jeg tænker om han ville have bedst af at sove på sit eget værelse hele tiden og ikke blive forstyrret. Men får han så nok tryghed i form af at han kan høre os el. mærke at vi er i nærheden.

Han er 25 dage gammel, nogen der har nogle erfaringer de vil dele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

k&k&k&k

Enirt skriver:

Hej piger

Jeg er for nylig blevet mor og dermed følger jo alle bekymringerne omkring om man nu gør det godt nok.

Jeg sover meget let og derfor sover min søn i sin lift inde i stuen så længe hans far er vågen. Så plejer min kæreste at tage ham med ind til os når han går i seng. (skal lige siges at min søn får flaske og derfor kan min kæreste passe ham det meste af natten så jeg får sovet)

Men så de sidste par nætter har han ikke taget ham med ind, men bare taget alarmen med ind. Når han vågner henter jeg ham selvfølgelig ind til os. Men så begynder min kærestes vækkeur at ringe ikke langt tid efter at han er blevet lagt til at sove inde hos os og så vågner han ca. hver 5 min i en time.

Det er så der jeg tænker om han ville have bedst af at sove på sit eget værelse hele tiden og ikke blive forstyrret. Men får han så nok tryghed i form af at han kan høre os el. mærke at vi er i nærheden.

Hej.

Hvis han først begynder at vågne når du henter ham og vågner af farmands vækkeur vil jeg da mene at han godt kunne sove på sit eget værelse. Spørgsmålet er om DU er tryk ved det.

Som du selv skriver sover du let og vil høre ham gennem alarmen hvis han vågner og så er det jo bare at gå ind til ham.

Det kan godt være han kun er 25 dage - men nogle babyer kommer på eget værelse med det samme.

Her står vi også overfor at hun skal ind på sit eget værelse - vores er så bare 9 mdr. Vi er begyndt at vække hinanden i løbet af natten og det holder bare ikke længere.

Men jeg ville ikke mene der er noget i vejen for at flytte ham ind - hvis han ellers sover godt om natten og det ikke bliver for "hårdt" for dig

Med venlig hilsen

k&k&k

Anmeld

29. januar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Personligt ville jeg aldrig lade en hel nyfødt sove alene. Man anbefaler, at de sover sammen med en til de er omkring 6 mdr., da de "lytter" efter, at vi forældre trækker vejret. Men man skal gøre som man selv synes og ikke, hvad andre synes

Anmeld

29. januar 2013

FruK

Da jeg fik min søn, sov han på sit eget værelse fra starten. Det gik fint, og vi sov alle bedst på den måde.

Min lille nye (4 uger) sover ind til videre ved siden af vores seng i liften. Når hun er blevet ammet om natten går der lang tid før hun sover igen, hun ligger uroligt og falder kun til ro ved at kunne mærke at jeg er der. Derfor har jeg ikke planer om at flytte hende lige nu.

Men hvis din sover godt for sig selv, vil jeg mene at det er ok, og så ville jeg prøve at lade ham ligge. Hvis han mangler tryghed siger han til. 

Jeg synes I skal gøre som det fungerer bedst for jer.

Måske får I alle en bedre nattesøvn på den måde. 

Anmeld

29. januar 2013

helle85

Enirt skriver:

Hej piger

Personligt ville jeg ikke lade så lille et barn sove i andet rum ene forældrene men det er på grund af vugge død (det er jeg rigtig angst for da jeg har haft en lillebror der døde af det) jeg mener også at de fraråde det da min børn var små. At det var bedst at sove i samme rum som forældrene til de var bedst 6mdr da chancen for at det sker er meget minimal.

Anmeld

29. januar 2013

LBK

Enirt skriver:

Hej piger

Umiddelbart sådanne som du beskriver det, ville jeg helt klart mene at han ville have bedst af at sove på sit eget værelse. På den måde får i alle den søvn i har brug for.

Anmeld

29. januar 2013

Enirt

k&k&k skriver:

Hej.

Hvis han først begynder at vågne når du henter ham og vågner af farmands vækkeur vil jeg da mene at han godt kunne sove på sit eget værelse. Spørgsmålet er om DU er tryk ved det.

Som du selv skriver sover du let og vil høre ham gennem alarmen hvis han vågner og så er det jo bare at gå ind til ham.

Det kan godt være han kun er 25 dage - men nogle babyer kommer på eget værelse med det samme.

Her står vi også overfor at hun skal ind på sit eget værelse - vores er så bare 9 mdr. Vi er begyndt at vække hinanden i løbet af natten og det holder bare ikke længere.

Men jeg ville ikke mene der er noget i vejen for at flytte ham ind - hvis han ellers sover godt om natten og det ikke bliver for "hårdt" for dig

Med venlig hilsen

k&k&k

Han sover fint i sin lift inde i stuen og vågner selv når han er sulten. Så henter jeg ham der og giver ham mad og så prøver jeg at få ham til at sove igen, men det er svært når vækket uret ringer hele tiden.

min kæreste er B-menneske og derfor har han svært ved at komme op, så vækkeuret ringer i en time hver 5. min.

Hans værrelse ligge lige ved siden af vores og synes det er bedre han er der end i stuen som ligger lidt længere væk (kan dog sagtens høre ham)

JEG er nok mere tryg ved at han ligger på hans værrelse da det er tættere på

Men vil lige høre SP på torsdag

Anmeld

29. januar 2013

Enirt

LBK skriver:

Umiddelbart sådanne som du beskriver det, ville jeg helt klart mene at han ville have bedst af at sove på sit eget værelse. På den måde får i alle den søvn i har brug for.

Det er også det jeg tænker, men vil lige høre SP på torsdag

Anmeld

29. januar 2013

Enirt

helle85 skriver:

Personligt ville jeg ikke lade så lille et barn sove i andet rum ene forældrene men det er på grund af vugge død (det er jeg rigtig angst for da jeg har haft en lillebror der døde af det) jeg mener også at de fraråde det da min børn var små. At det var bedst at sove i samme rum som forældrene til de var bedst 6mdr da chancen for at det sker er meget minimal.

Så vidt jeg ved er vuggedød kun en risico hvis der ryges i samme rum som man sover, hvis han sover på maven eller hvis han ligger i vores seng og der ikke er plads til ham.

Så jeg er ikke bange for vuggedød i forbindelse med det

Anmeld

29. januar 2013

Enirt

Da jeg fik min søn, sov han på sit eget værelse fra starten. Det gik fint, og vi sov alle bedst på den måde.

Min lille nye (4 uger) sover ind til videre ved siden af vores seng i liften. Når hun er blevet ammet om natten går der lang tid før hun sover igen, hun ligger uroligt og falder kun til ro ved at kunne mærke at jeg er der. Derfor har jeg ikke planer om at flytte hende lige nu.

Men hvis din sover godt for sig selv, vil jeg mene at det er ok, og så ville jeg prøve at lade ham ligge. Hvis han mangler tryghed siger han til. 

Jeg synes I skal gøre som det fungerer bedst for jer.

Måske får I alle en bedre nattesøvn på den måde. 

altså, han falder i søvn hos mig svøbt i dynen og så ligger jeg ham i hans lift og så sover han fint indtil han vågner og er sulten, det har været lidt forskelligt hvor liften har stået mens han sov men der er aldrig en helt lukket dør mellem os og ham mens han sover.

Jeg sover så let at nærmest alt vækker mig, så bare det at han vender sig, siger en lille lyd i søvne eller lign gør at jeg er lys vågen så om aften/natten har han stået i stuen hvor min kæreste er.

Synes bare det er synd at han skal blive vækket af det dumme vækkeur når han lige har væet vågen, spist og er blevet skiftet og er ved at falde i søvn igen. Synes også jeg kan mærke at han bliver lidt overtræt og har svært ved at overgi sig til søvnen op ad dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.