barnevogn hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

38.961 visninger
11 svar
2 synes godt om
17. juni 2009

webee

Hvornår kan man tage babyen med ud og gå i barnevognen? hva er ansvarligt?

den stolte far 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Skouboe

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørgsmålet... Så længe babyen er klædt på efter forholdene, det ikke er under 5 graders frost og ikke voldsomt tåget, kan du tage babyen med ud og gå i barnevognen fra dag 1 - det er sundt med frisk luft - både til dig og babyen ;o)

Anmeld

17. juni 2009

Vinker

De små må gerne komme i barnevognen allerede fra de er nyfødte. Bare de har den rette påklædning på er det blot sundt med den friske luft så hold dig endelig ikke tilbage med gåturerne

Vi var ude og gå første gang med Niklas Emil da han var 8 dage gammel.

Mvh Rikke, mor til Niklas Emil 25.09.08

Anmeld

17. juni 2009

haps

webee skriver:

den stolte far 

Ville spørge sundhedsplejersken - det er en dejlig årstid - men stadig ret blæsende.. men efter en 7-10 dage plejer det at hedde sig..

Anmeld

17. juni 2009

4xGreve

webee skriver:

den stolte far 

Bare barnet har tøj på efter vejret (mærk efter om den lille er for kold eller for varm i nakken eller på brystkassen under tøjet, fugtig for varmt, kold for koldt)...
Det er sundt for baret at komme ud i den friske luft...

Tillykke med den lille...

Anmeld

17. juni 2009

Vingummien

Emil var ude i barnevogn da han var 6 dage gammel, man skal bare klæde dem på efter vejret.
Bedst med lag på lag hvis man er i tvivl for så kan man tage lidt af hvis det bliver for varmt. Jeg var heldig det var en varm sommer, så en body og bare ben under en dejlig dyne så var det fint nok til ham.

Men skulle gerne være sikkert, for i den lille alder ligger de jo i lift inde i barnevognen. Og i mange barnevogne kan man spænde liften fast i barnevognen hvis man gerne vil det, det har vi så alsdrig brugt i vores.

Så ud og tril med vognen

Anmeld

18. juni 2009

webee

Tak skal i have..

så må vi hellere komme ud og trille med lille merle i dag det bliver hun nok glad for

Anmeld

18. juni 2009

Linda-mor-til-4

Mener det er bedst når barnet vejer over 3000 g. hvis det er om vinteren.
Min søn har sovet i 6-7 graders frost... Sov fantastisk godt i 6 timer

Men ellers for meget varme og kulde skal man være opmærksom på.

Ellers er det bare GOD TUR

Anmeld

18. juni 2009

Ronny

Linda-mor-til-4 skriver:

Mener det er bedst når barnet vejer over 3000 g. hvis det er om vinteren.

Vores søn blev født d. 2/2, godt 4 uger for tidligt, vejede 2980g. Sundhedsplejersken sagde at han helst skulle veje 4 kg før han kom ud og sove i barnevognen, men hun sagde ikke noget om at gå en tur. Kan selvfølgelig være at det var fordi han var for tidligt født at hun var lidt "konservativ" i vægtansættelsen

Anmeld

21. juli 2009

Christine

Sundhedsplejersken sagde at vores søn kunne sove (dermed går jeg ud fra hun mener opholde sig i længere tid) udenfor når han vejede over 3 kg. (og påklædning efter vejret siger vel sig selv). Han var nemlig lille da han blev født, men er dit barn over 3 kg og ellers sundt og raskt så er det vel bare at bruge din sunde fornuft og så ellers gå nogle hyggelige ture med den lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.