Stella`s fødsel for 7 mdr siden (da jeg er ny på siden kommer den først nu)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.344 visninger
1 svar
0 synes godt om
15. marts 2008

Pia og Stella Balou

vi møde på sygehuset onsdag den 15/8-07 kl 06.30

Vi blev modtaget af en rigtig sød sygeplejerske og hun informerede os lige om hvad der ville ske i løbet af dagen og lagde drop i min hånd

Da klokken var 07.50 blev vi kørt ned til operation (og overraskende nok var jeg faktis ikke nervøs )

Vi kom ned på operationsgangen og GUD hvor det ligner en slagter med ståldøre osv (DER blev jeg nervøs ) men claus var ved min side HELE tiden og nussede min hånd

Vi kom ind på stuen og blev modtaget af narkoselægen og sygeplejersken thomas.... to rigtig søde fyre som var kanon gode til at fortælle mig hvad der skete og hvorfor de gjorde sådan og sådan.

Narkose lægen kom og skulle ligge bedøvelse i ryggen på mig og VED i hvad... det gjorde slet ikke ondt det eneste jeg kunne mærke (Har claus sagt var da de sidste 4 cm af nålen skulle ind i ryggen på mig gav jeg mig lidt) der gik et split sekund og så blev mine fødder varme og 3 sec efter det kunne jeg ikke mærke noget fra ryggen (under brystet) og ned UBEHAGELIGT så de lagde mig til rette på lejet og Der fik jeg så lagt karteter af jordemoder og blev renset til snittet.. Jeg begyndte lige pludselig at få det temmelig skidt, mit blodtryk var faldet så der var su da ikke noget at sige til jeg var utilpas. ( Jeg havde forinden fået at vide blodtrykket kunne falde og hvis den gjorde ville jeg få noget medicin der modarbejdede dette.)

De havde problemer med at få Stella Blaou ud, som Sygeplejersken beskrev for mig de tog begge fat på hver sin side af mig, holdte i mine mavemuskler/maveskind og lagde hele deres vægt i og rev til siden kunne mærke at de næsten HOPPEDE ovenpå min mave og de måtte skære et større snit i maven på mig....Jeg synes det var en lidt voldsom oplevelse. De endte med at tage hende med sugekop, og lavede falske presseveer ( det tager pusten fra en ) Man kan slet ikke se hun er taget med sugekop

Endelig kommer hun ud og jeg får lige lov til at se et kort glimt af hende inden da går ud og "ordner" hende.... hun får 10 i apgar-score og de siger hun er lidt af en TYKSAK i forhold til at hun er taget 14 dage før termin Claus kommer ind til mig med hende imens jeg bliver lappet sammen igen (det tager 45 min at få mig syet sammen) og så op på opvågning med os vi er på opvågning i 3 timer og kommer så op på barselsgangen.... endelig

Jeg har ONDT de første to dage og er ved at hyle hver gange jeg skal op af sengen og på toilet og have stella over i min seng og amme hende.... det først døgn ammer jeg hende med 2 dagen går det galt.... hun bliver sur når jeg ligger hende til eller også ligger hun sig til at sove.... vi snakker med en sygeplejerske om det og hun ringede efter en ammekonsulent som ville prøve at komme og hjælpe mig med at ligge til osv.... Vi kæmper med amningen i 2 TIMER og til sidst må rådgiveren give op (og det har hun ALDRIG gjort før) hun opdager at Stella har nogle blæner inde i munden og ringer efter en læge.... de kan ikke sige om det er grunden til at hun ikke vil ammes (muligvis gør de ondt på hende) så vi skal se tiden an til næste dag så ville lægen komme igen og tjekke dem og evt tage nogle blodprøver da det kan vare en baktieri/virus hun hr fået :-( de er heldig vis næsten væk dagen efter.

Det med amingen bliver Claus og jeg hurtig enige om at vi bare stopper så pigen kan få noget at SPISE... hun har ikke fået mad i 1.5 dage og hun er SÅ ked og pylret.... fredag aften kommer der en nu nattevagt som da gerne lige vil prøve at hjælpe mig med amningen og jeg siger ok... da det HELLER ikke lykkedes hende at ligge Stella til og hun vil til at bruge suttebrik med en sonde der skulle løbe ned i brikke fik jeg for meget.... jeg skældte om smældte hende ud og sagde at ALLE havde prøvet at få amningen til at køre og NU ville jeg ikke mer... min datter skulle have noget at spise NU!!!!!! så hun fik lige af vide hvad hun bestod af alt imens tårerne trillede ned af mine kinder for jeg KUNNE slet ikke klare mere...

Så Stella fik en flaske og får det stadig og vi har det GODT med at hun endelig spiser (100ML pr måltid) hun nåede at tabe sig 350 gram og vi skal nu til vægtkontrol med hende (tak til dem der ikke ville høre på mig om at hun skulle have noget MAD)

Hun er nu noget af det nemmeste... hun sover spiser og ja.... SKIDER og så er hun bare så blid (kan sidde og kigge på hende og tårerne triller bare ned af mine kinder af glæde) med det tog også 6 år at komme hertil

Det blev langt og måske lidt indviklet med håber det er ok

Så til dem der skal have KS.... det er nu meget stille og roligt men det koster altså 2 dage med smerter (du får dog smertestillende) men jeg går rundt nu og har det super dejligt og bløder heller ikke mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2008

Joan ( Smallie )

Hold op hvor underligt.
Min knægt er taget ud 10 dage for tid og de havde også mange problemer med at få ham ud. De skubbet mig næsten ned af bordet. Mit blodtryk faldt også meget og havde det som om jeg skulle brække mig.
Kunne heller ikke få amning til at køre ind til der var en der på 3 dagen sagde hvorfor jeg ikke brugte suttebrikker. Lige så snart jeg fik sådan en på kunne han tage ved. Hans tungebånd var for kort. Men synste det er for dårligt man som første gangs gravid først får sådan noget at vide, jeg fik at vide at det bare var fordi mælken ikke var løbet til. Bare underligt jeg gik med ammeindlæg 1½ månede før han kom. Men jeg fik det til at køre med suttebrikker.
Havde dog ikke så ondt i maven som du jeg var oppe og gå samme aften.
Men sjovt som vores historie ligner hinanden.
Hilsen Joan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.