Søge gode råd til kagebagning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

894 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. januar 2013

Tvebakken

Hejsa,

Jeg er kommet til at love min mand at lave en kage til hans 40 års fødselsdag lige om snart.
Og da jeg jo har vist ham alle de flotte kager herinde fra, så kunne han jo godt tænke sig noget i den stil.
Men da jeg spurgte, hvad der så skulle i, så nævnte han 'noget der minder om tiramisu', altså noget med nogle kagebunde (kan man lave dem som savioardi/ladyfingers?), hvor der er en mokkacreme, og en mascarponecreme i - og måske med noget kahlua til ekstra smag.

Og så skulle den jo gerne smører op, og pakkes ind. Men hvad skal man smøre op med, som passer til? Kan man bruge mascarponecreme? Og hvad skal jeg pakke ind i? Mmf tænker jeg selv, da marcipan vel ikke rigtig passer ind?

Åh ja, må hellere lige nævne, at jeg ikke selv spiser kage, kan ikke lide det, så jeg har lidt svært ved smagssammensætninger osv..,

Jeg er temmelig ny i denne type kager, har kun lavet en enkelt før, så har heller ikke alle de fancy redskaber. Har dog altid bagt meget, og kan godt li' det.

Så piger kom men forslag, opskrifter osv, der kan hjælpe her... Please...
Og gerne også must haves i forhold til redskaber/ ingredienser til en sådan kage, men helst kun alle basis ting, da jeg slet ikke ved, om jeg kommet til at lave flere kager af denne slags,og helst ikke vil brænde inde med redskaber for mange hundrede kroner.

Jeg takker på forhånd og håber på mange gode råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Tvebakken

Slet ingen gode råd?

Anmeld

26. januar 2013

Smilehul

Hej

Jeg vil da gerne forsøge at komme med et brugbart råd, som du evt. kan få nytte af? 

Jeg ville bare smøre den op med chokoladeganache. Det ville efter min mening passe meget godt med mokka-smage 

Du koger bare ½ l. alm. piskefløde i en kasserole, brækker 200g. chokolade i, så det smelter, røres godt rundt og ind i køleskabet. Det skal have samme konsistent som Kæregaarden. Og så kan du smøre løs. Den bliver faktisk bedre af at stå en dag 

Anmeld

26. januar 2013

Tvebakken

Smilehul skriver:

Hej

Jeg vil da gerne forsøge at komme med et brugbart råd, som du evt. kan få nytte af? 

Jeg ville bare smøre den op med chokoladeganache. Det ville efter min mening passe meget godt med mokka-smage 

Du koger bare ½ l. alm. piskefløde i en kasserole, brækker 200g. chokolade i, så det smelter, røres godt rundt og ind i køleskabet. Det skal have samme konsistent som Kæregaarden. Og så kan du smøre løs. Den bliver faktisk bedre af at stå en dag 

Super, tak for rådet.
Det lyder faktisk rigtig godt og nemt.

Så mangler jeg så bare resten af kagen.

Anmeld

26. januar 2013

Smilehul

Tvebakken skriver:

Hejsa,

Jeg er kommet til at love min mand at lave en kage til hans 40 års fødselsdag lige om snart.
Og da jeg jo har vist ham alle de flotte kager herinde fra, så kunne han jo godt tænke sig noget i den stil.
Men da jeg spurgte, hvad der så skulle i, så nævnte han 'noget der minder om tiramisu', altså noget med nogle kagebunde (kan man lave dem som savioardi/ladyfingers?), hvor der er en mokkacreme, og en mascarponecreme i - og måske med noget kahlua til ekstra smag.

Og så skulle den jo gerne smører op, og pakkes ind. Men hvad skal man smøre op med, som passer til? Kan man bruge mascarponecreme? Og hvad skal jeg pakke ind i? Mmf tænker jeg selv, da marcipan vel ikke rigtig passer ind?

Åh ja, må hellere lige nævne, at jeg ikke selv spiser kage, kan ikke lide det, så jeg har lidt svært ved smagssammensætninger osv..,

Jeg er temmelig ny i denne type kager, har kun lavet en enkelt før, så har heller ikke alle de fancy redskaber. Har dog altid bagt meget, og kan godt li' det.

Og gerne også must haves i forhold til redskaber/ ingredienser til en sådan kage, men helst kun alle basis ting, da jeg slet ikke ved, om jeg kommet til at lave flere kager af denne slags,og helst ikke vil brænde inde med redskaber for mange hundrede kroner.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med Tiramisuen, da jeg ikke har lavet den før. Jeg har dog andre lækre opskrifter? Ret nemme at gå til 

Anmeld

27. januar 2013

Tvebakken

Smilehul skriver:

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med Tiramisuen, da jeg ikke har lavet den før. Jeg har dog andre lækre opskrifter? Ret nemme at gå til 

Meget gerne!

Jeg er bestemt åben for alle forslag, og håber jeg også han er.
Og især hvis der kan være mokkacreme med, det ville klart være et plus - men aner ikke, hvad det kunne passe sammen med?

Anmeld

27. januar 2013

Smilehul

Jeg ville lave en "kage" hvor jeg bager den i siliconeform og derefter flækker den, så du får 2 stk. bunde, valgfrit fyld imellem (= i dit tilfælde mokkacreme) og chokoladeganache over. Du kan pynte den som du vil, dekorere osv.  synes jeg lyder som en god kage. 

Jeg fandt tilfældigvis denne, da jeg skulle bruge en god opskrift, og må stærkt indrømme, at den bare er MUMS  (!) 

http://krittewitt.blogspot.dk/2011/09/emmas-chokoladekage.html

Anmeld

15. februar 2013

mab

Tvebakken skriver:

Hejsa,

hej man kan sagtens selv bage ladys fingeres, så kunne du jo måske bare bage dem samme størrelse som du ønsker kagen :-)

Jeg så en gang et tv pogram hvor de lavet en meget flot titamisu - lav ladys fingers, og dyb dem i kaffe, så et lag marcopone og forfra igen.

lav det i en spring form (pak siderne ind i bageparpir, ligesom blomsterberg) lav kagen og stil den på frys i et døgns tid, tag den ud og tag sidderne af spring formen :-) og sæg et fint silke bånd om :-) meeeeeget smukt

Men man skal nok øve sig et par gange før selve "dagen" :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.