Blærebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.077 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. juni 2009

haps

Hej alle.

Hvordan er jeres oplevelser med blærebetændelse under graviditet - nogen gode råd, udover de gængse med drikke rigeligt, ikke blive kold og tranebærsaft..

Er ved at blive idiot af at skulle spise pencillin hele tiden og så igen - har været på sygehuset - og der er ikke noget fysisk galt - så hjælp?!?

Knus Helene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Ni-ko-li-ne

ja der er ikke meget at gøre..... drik ca 2-3 L hver dag....

eet godt råd jeg har er: når du skal tisse så tag dig god tid, tæl til 10 når du tror du er færdig, så får du alt "affald" med ud nemli :0)

og så læste jeg et sted at den glatte muskulatur bliver slap under en graviditet pga. hormonet progesteron, dvs. dit urinrør er slapt og der kan let komme bakterier op, også ved samleje... så sørg for at tisse bagefter ;0)

Anmeld

17. juni 2009

haps

ka-ri-na skriver:

ja der er ikke meget at gøre..... drik ca 2-3 L hver dag....

eet godt råd jeg har er: når du skal tisse så tag dig god tid, tæl til 10 når du tror du er færdig, så får du alt "affald" med ud nemli :0)

og så læste jeg et sted at den glatte muskulatur bliver slap under en graviditet pga. hormonet progesteron, dvs. dit urinrør er slapt og der kan let komme bakterier op, også ved samleje... så sørg for at tisse bagefter ;0)

Tak  lyder ca. som det min læge har sagt.. Var ude på urologisk ambulatorium - de sagde at jeg ikke behøver blive behandlet så længe jeg ikke har symptomer - netop fordi gravide er udsatte pga hormonpåvirkning - men så hos obstetrikerne sagde de at de vil altid behandle på en positiv urin-stix - såååå hvad dælen mener man så?? Tvivler på alt det medicin kan være sundt for lillen..

Anmeld

17. juni 2009

fam.4xc

haps skriver:

Tak  lyder ca. som det min læge har sagt.. Var ude på urologisk ambulatorium - de sagde at jeg ikke behøver blive behandlet så længe jeg ikke har symptomer - netop fordi gravide er udsatte pga hormonpåvirkning - men så hos obstetrikerne sagde de at de vil altid behandle på en positiv urin-stix - såååå hvad dælen mener man så?? Tvivler på alt det medicin kan være sundt for lillen..

Jeg er også en af dem der ALTID har blærebetændelse når jeg har været gravid og lige så mange kure jeg var på lige så lidt hjalp det. Tilsidst blev vi enige om at jeg ik sku ha noget for det, men blot selv holde øje med om der kom symptomer - har jeg nemlig heller ik haft nogen af

Og det var død træls at rende til kontrol hos egen læge samt hospital hver uge velvidende om det ik blev anderledes!!!

Kh Camilla

Anmeld

18. juni 2009

haps

fam.4xc skriver:

Jeg er også en af dem der ALTID har blærebetændelse når jeg har været gravid og lige så mange kure jeg var på lige så lidt hjalp det. Tilsidst blev vi enige om at jeg ik sku ha noget for det, men blot selv holde øje med om der kom symptomer - har jeg nemlig heller ik haft nogen af

Og det var død træls at rende til kontrol hos egen læge samt hospital hver uge velvidende om det ik blev anderledes!!!

Kh Camilla

Tak for dit svar Rart med en der er "på min side" - tror også det er det jeg ender med at gøre.. Blir så dårlig af antibiotika, så prøver at se an om der kommer nogen symptomer

Helene 20+5

Anmeld

18. juni 2009

smokie

Hej med dig jeg er en af dem der også har lidt meget af det havde det 13 gange da jeg ventede min sidste datter og til sidst sagde lægen til mig at når jeg havde været på wc skulle jeg rejse mig og stå op ca 10 sec også sætte mig ned igen for at få det sidste der muligvis kunne stå i blæren til at falde ned også få helt tømt så måske det er en mulighed  held og lykke og håber ikke du kommer til at døje så meget fortsat god graviditet..

Knus Nadia

Anmeld

18. juni 2009

Mor.sander

Tranebær kapsler.... eller tranebærsaft.... Det har hjulpet mig en hel del... Bruger tranebær kapslerne, da jeg ikke kan fordrage tranebærsaft... De kan købes i matas

Anmeld

22. juni 2009

haps

smokie skriver:

Hej med dig jeg er en af dem der også har lidt meget af det havde det 13 gange da jeg ventede min sidste datter og til sidst sagde lægen til mig at når jeg havde været på wc skulle jeg rejse mig og stå op ca 10 sec også sætte mig ned igen for at få det sidste der muligvis kunne stå i blæren til at falde ned også få helt tømt så måske det er en mulighed  held og lykke og håber ikke du kommer til at døje så meget fortsat god graviditet..

Knus Nadia

Blev du så behandlet alle gangene eller var det også uden symptomer så du bare skulle holde øje med det?

Synes det er frygteligt - har aldrig blærebetændelse når jeg ikke er gravid og så vupti så er der overhovedet ingen modstand mod bakterier..

Har læst en undersøgelse omkring tranebærsaft og det er noget med at for at det skal virke skal man drikke 13 liter om dagen.. at det sure er ellers neutraliseret inden det når ned i blæren.. så tvivler på at det er ubehaget værd

Anmeld

24. juni 2009

baby2010

Jeg har haft blædebetændelse uendeligt mange gange i mit liv pga. for kort urinrør, så jeg har bøvlet RIGTIG MEGET med det! For mig er det eneste som hjælper følgende:

- tis max 60 sekunder efter samleje er afsluttet - bogstaveligt talt!
- vask ikke med sæbe forneden
- hold dig fra sukkerholdige drikke (gerne generelt, men ellers 100% når du kan "mærke" noget (bakterierne lever af sukker, så du fodrer dem faktisk)
- hold igen med mælkeprodukter, når du har symptomer
- NB! Typisk indeholder tranebærsaft sukker - hold dig fra det! Køb i stedet koncentreret tranebær fra apoteket - drik et "shot" efter samleje.

Følger du denne guide, så er du sikkert fri for det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.