gravid efter abort, foretaget på sygehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.514 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

Jeg skriver her, fordi jeg ikke helt ved hvor jeg ellers skal finde svar.
Jeg fik foretaget en abort efter 12 uge da jeg var omkring 15 år, af hensyn til min uddannelse og videre fremtid. Jeg har ikke fortrydt, da jeg er kommet videre i mit liv og er meget meget mere moden og klar til få et barn og tage det ansvar, der følger med.

Nu er den tid kommet, hvor jeg gerne vil have en baby med min kæreste, som jeg har været sammen med i 2 år. Jeg har flere gange glemt mange p-piller i en periode ( Ikke med vilje) så ''burde'' være blevet gravid, men desværre ikke..

Jeg vil hører, om der kan være mulighed for at jeg ikke kan blive gravid igen, pga aborten for godt 5-6 år siden? :/ Kan der ske noget under sådan et indgrab, der gør at jeg ikke kan få børn på normal vis mere.. håber i kan hjælpe, da hele min verden ville vælte sammen, hvis jeg ikke kunne få børn på naturlig vis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

Noneother

Det kunne i teorien godt ske, men så ville det have været grundet komplikationer, der nok var blevet opdaget allerede dengang. -og det sker i øvrigt meget sjældent.

Bare rolig. Du skal ikke være nervøs fordi du ikke blev gravid af at glemme et par piller. Det er det altså stadig langt de færreste der gør. -Ikke at det skal være en undskyldning for dem der alligevel gør.

Anmeld

25. januar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Jeg fik foretaget en abort efter 12 uge da jeg var omkring 15 år, af hensyn til min uddannelse og videre fremtid. Jeg har ikke fortrydt, da jeg er kommet videre i mit liv og er meget meget mere moden og klar til få et barn og tage det ansvar, der følger med.

Nu er den tid kommet, hvor jeg gerne vil have en baby med min kæreste, som jeg har været sammen med i 2 år. Jeg har flere gange glemt mange p-piller i en periode ( Ikke med vilje) så ''burde'' være blevet gravid, men desværre ikke..

Jeg vil hører, om der kan være mulighed for at jeg ikke kan blive gravid igen, pga aborten for godt 5-6 år siden? :/ Kan der ske noget under sådan et indgrab, der gør at jeg ikke kan få børn på normal vis mere.. håber i kan hjælpe, da hele min verden ville vælte sammen, hvis jeg ikke kunne få børn på naturlig vis

ja, der kan ske komplikationer ved en provokeret abort, men det sker altså heldigvis meget sjældent, og hvis dit forløb dengang var stille og roligt og gik efter bogen, er jeg næsten sten sikker på der ikke er noget galt

og bare fordi du har glemt et par piller, er der ikke noget der hedder at du burde være blevet gravid, du skal ikke begynde at blive nervøs for din fertilitet før EFTER du er stoppet helt med at tage piller, og der så derefter går lang tid før du bliver gravid.

Anmeld

25. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

tag en dyb indånding og pust langsomt ud...

første skridt er at snakke med lægen... Hvis din læge ikke er gynækologisk uddannet vil h*n sende dig videre til en gynækolog der kan foretage de nødvendige prøver m.v. som kan give svar på hvorfor og hvad der så skal ske videre...

P-piller virker faktisk en del længere end man lige regner med når man ellers tager dem regelmæssigt men så glemmer dem ind imellem... det er noget med at der kan gå op til 1 helt år førend de er ude af systemet helt alt efter hvor fertil man er...

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Årh det lyder godt.
Ikke at vi planlægger det 100 % men ville ikke gøre os noget ( mest mig) at jeg blev gravid.

Jeg må bare se tiden an, og se om jeg ikke bliver gravid på et tidspunkt, men håber virkelig det kan lykkes selvom jeg har truffet et valg, der hed abort for mange år siden, både for min egen og ikke mindst barnet skyld.

Anmeld

25. januar 2013

Kløver

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Der er selvfølgelig en lille risiko, men hvor længe har i prøvet uden p-piller, det er jo ikke sådan man bliver gravid kun fordi man har glemt en pille, de er rimeligt ok beskyttende,men risikoen er der. der er mange faktorer der spiller ind, og jeg ville nok prøve aktivt i min 6 mdr med æl teste og er der intet sket så snakke med lægen. Det er meget normalt der kan gå 1-1.5 år inden der er gevinst, nogle bliver det hurtigt og har nemmere ved det end andre

Held og lykke, håber i snart får ønsket opfyldt og er du meget i tvivl kan du altid snakke med lægen eller blive henvist til gynækolog

Anmeld

25. januar 2013

Amanda Stage

Ja det kan godt påvirke evnen til at blive gravid, især efter 12. uge. I din situation ville jeg dog ikke være bekymret, fordi du i en periode har glemt p-piller. Det bliver nogen gravide af (fx mig selv!) men de fleste bliver altså først gravide, når de har haft regelmæssig sex mellem menstruationerne, helt uden beskyttelse. Hvis både du og din kæreste er parate til børn, hvorfor dropper I så ikke præventation helt, og så tager det stille og roligt? 

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

jeg ville også gerne smide dem, da de ikke længere er gode for min krop( Har været ved lægen i mandags, pga min mens ikke var blod, men bare noget brunt slim) og han sagde at hvis det kom næste gang, skulle jeg stoppe på p-piller i nogle mdr, fordi min krop ikke længere har helt godt af det.
- Så hvis min mens, er sådan næste gang, så stopper jeg - ikke kun i nogle mdr, men nok indtil jeg har fundet en anden måde at beskytte mig selv på, som er bedre for min krop. Vil ikke ødelægge min krop og slet ikke gøre min chance for et barn mindre.

Anmeld

25. januar 2013

AnthonsMor

Jeg ved ikke så voldsomt meget om aborter osv., men jeg vil sige til dig, at min kæreste og jeg blev enige om at jeg skulle droppe pillerne når jeg havde taget de sidste mellem jul og nytår 2011.. Derefter prøvede vi, og vi blev ved, og ved, og ved, og der kom kun en masse negative tests ud af det.. Lige pludselig fik jeg arbejde og tænkte egentlig ikke så meget over det mere, og BOM så blev jeg gravid..

6 måneder efter p-pillestop og 2 måneder efter at vores INTENSIVE forsøg stoppede..

Min krop havde brug for ro for at kunne klare en graviditet åbenbart.. Måske er din krop på nogenlunde samme måde Hvis det er tilfældet, så tag den når du stopper på p-piller og forsøg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.