Stjernekigger fødsel - igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.334 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. januar 2013

Risen

Hej piger, 

Tiden nærmer sig med hastige skridt og inden man har set sig om har man ramt termin med et stort brag.. Jeg har naturligvis gjort mig nogle tanker omkring min fødsel og om min fødsel med storesøster, som var meget fint - men også enormt hård da hun var en stjernekigger - hvilket resulteret i presseveer i mange timer før jeg måtte presse og en hjertelyd der dykkede. - Jeg glæder mig og er samtidig mega urolig for den næste fødsel. Har kun hørt om positive ting vedr. anden gangsfødseler - men så slog det mig - hvor stor er sandsynligheden for jeg får en stjernekigger igen? - Er den sandsynlighed højre eller hvad? 

Er der andre som har haft erfaringer med at føde en stjernekigger? 

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

Muffinmus

Det tror jeg ikke.
Mine to første var ikke stjernekikkere.
Men nr 3 lå som stjernekigger. Fik presseveer da jeg jeg var 4 cm åben.
Kunne slet ikke holde igen selv om jeg ikke var åben.
Men kom op på alle fire på du tidspunkt for at lindre. Hjalp ikke en disse men åbenbart fik det min datter til at rotere nok med hovedet til at komme ud kort efter. Så var fem min fra at få en stjernekigger:-D sådan helt bogstavligttalt.

Anmeld

25. januar 2013

Risen

MariaE skriver:

Det tror jeg ikke.
Mine to første var ikke stjernekikkere.
Men nr 3 lå som stjernekigger. Fik presseveer da jeg jeg var 4 cm åben.
Kunne slet ikke holde igen selv om jeg ikke var åben.
Men kom op på alle fire på du tidspunkt for at lindre. Hjalp ikke en disse men åbenbart fik det min datter til at rotere nok med hovedet til at komme ud kort efter. Så var fem min fra at få en stjernekigger:-D sådan helt bogstavligttalt.

Uh det lyder meget som min fødsel - fødte heller ikke Clara som stjernekigger - da hun fik vendt sig til sidst, men havde en laaang pressefase.. Hvordan var de andre fødsler sammenlignet med din 3? - Tænker at man høre at det er nemmere med "normale" fødsler?

Anmeld

25. januar 2013

Muffinmus

Første fødsel endte i Aks efter 45 timer.

Anden fødsel gik lige efter bogenB-) veer i 8,5 time og fødte fint selv.
Og ja, 3 fødsel var endnu engang sin egen:-D
Hmm. 3 fødsel var en drille fødsel på flere måder. For det første havde jeg opstarts veer i flere timer. Var bange for det var fødsel nr 1 om igen. Ringede og sagde til dem at jeg havde haft små veer fra 5-11. At de slet ikke gjorde ondt nok til at gøre gavn. Pga mit tidligere aks ville de gerne se mig.
Kl 12 kom jeg ind ca og var kun 1 cm ca. Uregelmæssige veer.
De rodede lidt rundt dernede og vupti kl 13.30 var jeg i fødsel med 3 cm og måtte tage elevatoren til fødegangen:-D
Hmm. Husker ikke det sidste så godt. Men havde alt under kontrol, lige til de der dumme presseveer kom ud af det blå. Prøvede at stoppe dem. Men ja, da jeg så endelig fik måsen i vejret vendte hun. Vendte mig hurtigt om da jm sagde hov du skal da føde nu. Og vupti 5 efter var hun ude. Gik fra 4 cm til at holde min baby på lige under 20 min.
Så bortset fra lidt tarvelig start og presseveer påvedt forkerte tidspunkt havde jeg faktisk en god fødsel der gik nemt.
Troede jeg ville revne alle vegne når det gik så hurtigt og fordi man jo presser på noget der er lukket:-S men fik kun en rift:-D
Jeg håber du får en super fantastisk fødsel uden dumme presseveerpc det forkerte tidspunkt.

Anmeld

26. januar 2013

Meyer

Profilbillede for Meyer
Min første var også stjernekikker og nr 2 også og nr 3 også men Amalie nåede heldigvis at dreje sig til alle sidst.

Så hos mig ligger babyen åbenbart bedst når de ligger som stjernekikker

Anmeld

24. februar 2013

Risen

MariaE skriver:

Første fødsel endte i Aks efter 45 timer.

Anden fødsel gik lige efter bogenB-) veer i 8,5 time og fødte fint selv.
Og ja, 3 fødsel var endnu engang sin egen:-D
Hmm. 3 fødsel var en drille fødsel på flere måder. For det første havde jeg opstarts veer i flere timer. Var bange for det var fødsel nr 1 om igen. Ringede og sagde til dem at jeg havde haft små veer fra 5-11. At de slet ikke gjorde ondt nok til at gøre gavn. Pga mit tidligere aks ville de gerne se mig.
Kl 12 kom jeg ind ca og var kun 1 cm ca. Uregelmæssige veer.
De rodede lidt rundt dernede og vupti kl 13.30 var jeg i fødsel med 3 cm og måtte tage elevatoren til fødegangen:-D
Hmm. Husker ikke det sidste så godt. Men havde alt under kontrol, lige til de der dumme presseveer kom ud af det blå. Prøvede at stoppe dem. Men ja, da jeg så endelig fik måsen i vejret vendte hun. Vendte mig hurtigt om da jm sagde hov du skal da føde nu. Og vupti 5 efter var hun ude. Gik fra 4 cm til at holde min baby på lige under 20 min.
Så bortset fra lidt tarvelig start og presseveer påvedt forkerte tidspunkt havde jeg faktisk en god fødsel der gik nemt.
Troede jeg ville revne alle vegne når det gik så hurtigt og fordi man jo presser på noget der er lukket:-S men fik kun en rift:-D
Jeg håber du får en super fantastisk fødsel uden dumme presseveerpc det forkerte tidspunkt.

Hvor er det irriterende jeg slet ikke har fået set dit svar! Øv - jeg beklager. 

Men er rigtig glad for det gik så godt alligevel med din nr 3. - Det er bare utroligt hårdt med de presseveer, når man ikke må. Jeg husker egentlig også smerten som ved lænden fremfor foran på maven - og tænker at der måske er en sammenhæng? Fik du ikke lagt en pendus blokade mod presseveerne?

Jeg er i hvert fald begyndt at se mere og mere frem til en forhåbentlig "normal" fødsel denne gang..

Anmeld

24. februar 2013

Risen

Meyer skriver:

Min første var også stjernekikker og nr 2 også og nr 3 også men Amalie nåede heldigvis at dreje sig til alle sidst.

Så hos mig ligger babyen åbenbart bedst når de ligger som stjernekikker

Åh no.. Gad vide om der så måske er en sammenhæng? .. Har du spurgt på hospitalet? 

Anmeld

24. februar 2013

Meyer

Profilbillede for Meyer

. Nej men jordemoren mente at det havde noget med formen på mit bækken.

Anmeld

24. februar 2013

Risen

Meyer skriver:

. Nej men jordemoren mente at det havde noget med formen på mit bækken.

Okay. Øv - har du haft nogle hårde fødsler så? Jeg ved godt du ikke kan sammenligne dem med en almindelig, men sådan alligevel?. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.