Dårlig samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

252 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg har lige fundet ud af, at jeg er gravid og jeg har simpelthen så dårlig samvittighed overfor min arbejdsplads.
Sagen er den, at en af mine kollegaer skal på pension efter sommer og der har længe været snakket om, om der overhoved bliver ansat en anden, da vi skal spare. Nu er jeg gået hen og blevet gravid, det vil sige at de skal betale mig løn, samtidig have en i barselsvikariat, altså betale dobbel løn. Og dette har jeg så dårlig samvittighed over, er dette normalt? Har slet ikke sagt noget på job, og er virkelig bange for deres reaktion, når de finder ud af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

Nessie

Det kan jeg godt forstå, men det er jo som sådan ikke noget at have dårlig samvittighed over

De skal jo ikke betale dig penge i alle de måneder du er væk, og får også noget refusion fra kommunen, mener jeg.

Det er vist først omkring 3 mdr. før forventet fødsel at man skal fortælle noget, så hvis du lige har fundet ud af det, så vent med at sige noget

Og tillykke med graviditeten

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det kan jeg godt forstå, men det er jo som sådan ikke noget at have dårlig samvittighed over

De skal jo ikke betale dig penge i alle de måneder du er væk, og får også noget refusion fra kommunen, mener jeg.

Det er vist først omkring 3 mdr. før forventet fødsel at man skal fortælle noget, så hvis du lige har fundet ud af det, så vent med at sige noget

Og tillykke med graviditeten

Mange tak.

Det er min første graviditet, så jeg ved ingenting om reglerne. Men har bare haft det dårligt, da der næsten hver dag bliver snakket om økonomien.

Anmeld

25. januar 2013

Nessie

Anonym skriver:

Mange tak.

Det er min første graviditet, så jeg ved ingenting om reglerne. Men har bare haft det dårligt, da der næsten hver dag bliver snakket om økonomien.

Det kan jeg godt forstå

Har I noget intranet på dit arbejde? Dér ligger barselsregler som regel også, så kan du læse det i al diskretion.

Men jeg synes i hvert fald ikke du skal sige noget før du har været til NF, og har set at alt er som det skal være. Med mindre du ikke kan skjule det, eller bliver syg eller noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.