Gravid og hovedpine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.302 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. januar 2013

IG

Hej med jer

Jeg er i dag i 14+1 og har de sidste par dage haft en frygtelig hovedpine....

Før graviditeten har jeg ikke før lidt af hovedpine, så kan det skyldes den, og hvad kan jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

MariaKyedDK

IG skriver:

Hej med jer

Før graviditeten har jeg ikke før lidt af hovedpine, så kan det skyldes den, og hvad kan jeg gøre?

ja det kan sagtens skylde graviditeten de sidste 4 uger har jeg også haft rigtig meget hovedpine, og det er ikke rart, for man har ikke lyst til at spise nogen som helst form for panodiler eller andet, men når jeg har muligheden ligger jeg mig til at sove, lider os meget af træthed, så hvis manden er hjemme til at tage sig af sønnen, eller hvis han er i skole, sover jeg mig væk fra hovedpinen ..

HUSK at drikke en masse vand , jeg er selv dårlig til at huske det

Anmeld

25. januar 2013

Miin'Baby'Mus

IG skriver:

Hej med jer

Jeg havde hovedpine i 4 måneder  Så ja det kan sagtens være graviditeten.

Panodiler er tilladt, men man skal jo ikke leve af dem og jeg valgte kun at tage panodiler når det var virkelig slemt og så gik jeg i seng.

Jeg prøvede både at spise mere, få mere sukker, drikke meget mere vand osv, men intet hjalp. En dag var det bare overstået igen 

Anmeld

25. januar 2013

IG

MariaKyedDK skriver:

ja det kan sagtens skylde graviditeten de sidste 4 uger har jeg også haft rigtig meget hovedpine, og det er ikke rart, for man har ikke lyst til at spise nogen som helst form for panodiler eller andet, men når jeg har muligheden ligger jeg mig til at sove, lider os meget af træthed, så hvis manden er hjemme til at tage sig af sønnen, eller hvis han er i skole, sover jeg mig væk fra hovedpinen ..

HUSK at drikke en masse vand , jeg er selv dårlig til at huske det

Jeg prøver så vidt muligt også at sove det væk, det ser bare ikke ud til at virke længere jeg tror jeg drikker vand nok, men puha... tror snart jeg går til

Anmeld

25. januar 2013

IG

LilleNyPåVej skriver:

Jeg havde hovedpine i 4 måneder  Så ja det kan sagtens være graviditeten.

Panodiler er tilladt, men man skal jo ikke leve af dem og jeg valgte kun at tage panodiler når det var virkelig slemt og så gik jeg i seng.

Jeg prøvede både at spise mere, få mere sukker, drikke meget mere vand osv, men intet hjalp. En dag var det bare overstået igen 

I 4 måneder???!!! ÅH NEJ!!!

Jeg troede ikke man måtte tage panodil... hvor mange tog du de dage det var rigtig slemt?

Anmeld

25. januar 2013

Miin'Baby'Mus

I 4 måneder???!!! ÅH NEJ!!!

Jeg troede ikke man måtte tage panodil... hvor mange tog du de dage det var rigtig slemt?

Undskyld, det hedder vist også Pamol og ikke Panodil 

Jeg tog kun 1 pille, var/er meget hysterisk med medicin under min graviditet - så skulle virkelig have det slemt og helst i langt tid før jeg gav op og tog en pille for derefter at gå i seng.

Men i princippet må man tage 8 stk om dagen  Jeg var chokeret da min læge sagde det - men samtidig sagde han så at man skulle jo ikke spise dem for at kunne komme igennem dagen selvom det var tilladt at spise 8 stk, så jeg sagde bare nej tak og tog dem som beskrevet ovenover 

Tror faktisk jeg var mere til at få en kold klud på panden. Min kæreste vare super sød til at rende frem og tilbage med klude der havde været i fryseren - det var super lækkert for hovedet når man lå og slappede af i sengen  prøv det

Anmeld

25. januar 2013

AnthonsMor

Det kan sagtens være graviditets betinget, jeg døjede også en overgang med utrolig slem hovedpine..

Du må tage smertestillende der starter med P, så Pamol, Pinex og Panodil må du tage..

Det har aldrig været nok for mig at tage kun en af gangen, men det har det været her i graviditeten, og det har jeg sgu været glad for, så kom max. op på 2 stk. på én dag..

Men som andre også siger, så er det jo ikke noget man skal leve af, du skal kun tage dem hvis det er slemt

God bedring!

Anmeld

26. januar 2013

IG

LilleNyPåVej skriver:

Undskyld, det hedder vist også Pamol og ikke Panodil 

Jeg tog kun 1 pille, var/er meget hysterisk med medicin under min graviditet - så skulle virkelig have det slemt og helst i langt tid før jeg gav op og tog en pille for derefter at gå i seng.

Men i princippet må man tage 8 stk om dagen  Jeg var chokeret da min læge sagde det - men samtidig sagde han så at man skulle jo ikke spise dem for at kunne komme igennem dagen selvom det var tilladt at spise 8 stk, så jeg sagde bare nej tak og tog dem som beskrevet ovenover 

Tror faktisk jeg var mere til at få en kold klud på panden. Min kæreste vare super sød til at rende frem og tilbage med klude der havde været i fryseren - det var super lækkert for hovedet når man lå og slappede af i sengen  prøv det

Tusind tak for dit råd om en kold klud på panden, det hjalp mig igennem dagen igår!!!

Anmeld

26. januar 2013

Miin'Baby'Mus

IG skriver:

Tusind tak for dit råd om en kold klud på panden, det hjalp mig igennem dagen igår!!!

Dejligt du kunne bruge det 

Anmeld

26. januar 2013

FrkZier

IG skriver:

Hej med jer

jeg er 26+3 og har slem hovedpine 6 ud af ugens 7 dage og har haft det lige fra start af..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.