Muligt for mig at få "sygemelding"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

938 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hej.

Min kæreste er igang med behandling for en svær depression, og muligvis efterfølgende behandling for skizoid tilstand...

Da han er på piller og nærmest konstant træt stadigvæk kan jeg så få en form for sygemelding fra jobsøgningsræset så jeg kan passe vores søn og undgå at manden får tilbagefald ved at risikere at skulle stå med barnet selv hvis jeg fik job eller lign?

Nogen der ved om der er "plads" på den måde i sygemeldingsloven?

har prøvet at søge på nettet men aner virkelig ikke hvordan jeg skulle søge, og det eneste der står på borger.dk er jo om at jeg skal være syg for sygedagpenge...

Ville gerne nøjes med en KH i en periode hvis bare vi kunne få 1 år "fri" til at få manden på benene igen inden jeg bliver smidt afsted og skal overlade hjemmets ansvar til ham inden han er klar til det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Zelinasmor

Wampires skriver:

Hej.

Min kæreste er igang med behandling for en svær depression, og muligvis efterfølgende behandling for skizoid tilstand...

Da han er på piller og nærmest konstant træt stadigvæk kan jeg så få en form for sygemelding fra jobsøgningsræset så jeg kan passe vores søn og undgå at manden får tilbagefald ved at risikere at skulle stå med barnet selv hvis jeg fik job eller lign?

har prøvet at søge på nettet men aner virkelig ikke hvordan jeg skulle søge, og det eneste der står på borger.dk er jo om at jeg skal være syg for sygedagpenge...

Ville gerne nøjes med en KH i en periode hvis bare vi kunne få 1 år "fri" til at få manden på benene igen inden jeg bliver smidt afsted og skal overlade hjemmets ansvar til ham inden han er klar til det...

Hvis DU ikke er syg kan du ikke sygemeldes på nogen måde. Desværre

Anmeld

24. januar 2013

Wampires

xoxotasha skriver:

Hvis DU ikke er syg kan du ikke sygemeldes på nogen måde. Desværre

iihhh... bare hul i hovedet hvis jeg får et job pt. for ender med at gå ned inden for max 3 mdr. med stress da jeg står med alt herhjemme og sønnen sover stadig ikke hele natten igennem så er oppe 3-4 gange hver nat for at give sut og dyne og nogen nætter skifte ble og give vand...

på en måde er jeg jo allerede syg for jeg er allerede nu overstresset men bare svært at tage mig sammen og sige det til læge osv....

Og er også nervøs for om den sag der så ligger hos kommunen bliver ændret hvis jeg pludselig også står til at være syg og i behandling...

Dumme sundhedsplejerske....

Anmeld

24. januar 2013

hesøth

Wampires skriver:

iihhh... bare hul i hovedet hvis jeg får et job pt. for ender med at gå ned inden for max 3 mdr. med stress da jeg står med alt herhjemme og sønnen sover stadig ikke hele natten igennem så er oppe 3-4 gange hver nat for at give sut og dyne og nogen nætter skifte ble og give vand...

på en måde er jeg jo allerede syg for jeg er allerede nu overstresset men bare svært at tage mig sammen og sige det til læge osv....

Og er også nervøs for om den sag der så ligger hos kommunen bliver ændret hvis jeg pludselig også står til at være syg og i behandling...

Jamen har I ikke pasning til sønnemand?

Anmeld

24. januar 2013

Wampires

Jamen har I ikke pasning til sønnemand?

kun frem til kl. 16 mandag til fredag... og lige pt. står jeg overfor muligvis at ende med at må tage job i butik som jo så ender med weekendvagter...

han er i vuggestue fra 9-15.30 mandag til fredag og det virker til at være for meget for ham at være afsted så meget og så længe...

derudover har vi ingen der kan hjælpe hvis han f.eks. bliver syg og skal hentes hjem...

Anmeld

24. januar 2013

Mum33

Wampires skriver:

Hvad har sp med det at gøre? Tror desværre ikke der er mulighed for at du kan få lov at gå hjemme, og du ved jo heller ikke endnu om det måske bliver rigtigt godt. 

Min søn vågnede også rigtigt meget da jeg begyndte igen, og min mand arbejde 24/7 på det tidspunkt, så stod med det hele. Det gik over al forventning. 

Anmeld

24. januar 2013

Fenja09

Wampires skriver:

Hej.

Du kan ikke blive sygemeldt, såfremt du ikke er syg. Man har altid mulighed for selv at sygemelde sig, men kræver det en lægeerklæring, så skal lægen mene at du er syg. Hvis din mand eller en anden nær slægtning var i terminal ville du kunne søge orlov til at passe din slægtning. Så som din situation ser ud nu, så er du nok nødt til at se tiden an. Det er jo heller ikke sikkert at det går som du forudser, det kan jo sagtens gå rigtig godt.

Hvis du ikke har job og er i aktivering, så kan du jo tale med din sagsbehandler og fortælle om jeres situation, måske du har mulighed for at komme i noget, som ikke kræver så mange timer dagligt.

/Fenja

Anmeld

24. januar 2013

Wampires

E. B. skriver:

Hvad har sp med det at gøre? Tror desværre ikke der er mulighed for at du kan få lov at gå hjemme, og du ved jo heller ikke endnu om det måske bliver rigtigt godt. 

Min søn vågnede også rigtigt meget da jeg begyndte igen, og min mand arbejde 24/7 på det tidspunkt, så stod med det hele. Det gik over al forventning. 

hvis det "bare" var fordi han arbejdede...

Han er træt og de slemme dage skal der ikke meget til førend det bliver for meget for ham og han bliver sur og snerrende når det er for meget...

netop derfor han startede i behandling i et håb om at få det bedre så vores søn kan få en far der kan lege med ham i mere end 10 min ad gangen førend han er ved at falde om fordi hovedet ikke kan tage mere...

SP anmeldte os til kommunen da hun mente det var pga vores ulykkelige barndom at vores søn ikke tog så meget på som hun mente han skulle... Hospital og læge og ALLE andre har hele tiden holdt på han bare er spinkel bygget da han altid har haft krudt bag i og fuld fart frem... Så nu står vi og er igang med at blive undersøgt om vi kan tage vare på ham og hans madvaner til trods for vi ikke voksede op i de bedste forhold...

jeg har ikke haft et ordinært arbejde i de sidste 3 år.. hele min tankegang osv er sænket MEGET ned i tempo... det kræver enormt meget energi og tømmer mig nogen dage helt "bare" at tage opvasken eller sætte en vaskemaskine igang med vasketøj og sørge for det kommer i tørretumbleren bagefter og tømme den...

Jeg har været syg af stress en del gange i mit voksenliv og også i min ungdom og kender alt for godt mine stresstegn... og de har tittet frem de dage hvor der har været 2 vaskemaskiner der skulle klares sammen med en opvask...

Anmeld

24. januar 2013

Wampires

Fenja09 skriver:

Du kan ikke blive sygemeldt, såfremt du ikke er syg. Man har altid mulighed for selv at sygemelde sig, men kræver det en lægeerklæring, så skal lægen mene at du er syg. Hvis din mand eller en anden nær slægtning var i terminal ville du kunne søge orlov til at passe din slægtning. Så som din situation ser ud nu, så er du nok nødt til at se tiden an. Det er jo heller ikke sikkert at det går som du forudser, det kan jo sagtens gå rigtig godt.

Hvis du ikke har job og er i aktivering, så kan du jo tale med din sagsbehandler og fortælle om jeres situation, måske du har mulighed for at komme i noget, som ikke kræver så mange timer dagligt.

/Fenja

Min sagsbehandler er desværre sådan en supermor der slet ikke har forståelse for at man kan have det anderledes...

tror aldrig hun har prøvet at være rigtig stresset og syg af det...

er endnu ikke i aktivering men det er planen hvis jeg ikke selv finder job inden for de næste par mdr. så vil hun sætte mig i løntilskud i kommunen... dvs ingen udsigt til rigtigt job og ingen energi til at søge et ordinært job i 3 mdr. minimum... og ingen penge at hygge for da de vil gå til transport og madpakke...

Anmeld

17. februar 2013

MR-82

For at være sygemeldt/berettiget til sygedagpenge, skal du være uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom... I dit tilfælde vil jeg mene, at du ikke er berettiget. Jeg tænker i øvrigt, at en sygemelding ikke vil være løsningen. Det hjælper jo ikke din mand, at du også er sygmeldt. Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at i kan have brug for en pause, men med tanke på, at jo længere tid man er væk fra arbejdsmarkedet, des sværere er det at komme tilbage igen, er det på længere sigt en dårlig løsning at være inaktiv i jagten på at finde beskæftigelse. Jeg håber, at i finder en løsning, der kan fungere for jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.