Hvor i alverden skal babyen passes? Hvem skal passe????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. januar 2013

Anonym trådstarter

Hvordan finder I ud af hvor babyen skal passes, må forælder selv vælge dagplejer???

Hvordan kan forælder vurdere, om dagplejer er god???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ska ind på plads henvisningen, hvor du ka vælge mellem vuggestue og dagpleje. Du ska vælge begge dele for at ka udnytte pladsgarantien. Du ka så sætte dp som 1 prioritet. Du ka ik selv bestemme hvem det ska være, men igen ka du vælge en bestemt som 1 prioritet.

Du møder dp inden du takker ja eller nej til pladsen, så har du mulighed for at vudere kemien mellem jer, pladsforhold osv. Vh stine

Anmeld

24. januar 2013

Mama3

Hejsa jeg er selv dagplejer i kolding kommune og hos os foregår det sådan at man skriver sit barn op i det skolrdiskrikt man ønsker og så får man tildelt en dagplejer som man så holder møde hos sammen med en dagplejekonsulent, man kan som sådan ikke selv vælge sådan direkte men hvis man kender en man gerne vi hve kan man ønske, men det er ikke sikkert at får vedkommende, da det kommer an på om der er plads osv. man er altid i sin gode ret til at sige nej til en dagplejer hvis man har en dårlig mavefornemmelse.

Det skal lige siges at det jo er i den kommunale dagplejer det foregår sådan, der er også de private dagplejere og vuggestuer hvor man jo selv kan vælge men ikke være sikker på at der er plads. Håber ikke det blev alt for indviklet:-) 

Anmeld

24. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hvordan finder I ud af hvor babyen skal passes, må forælder selv vælge dagplejer???

Hvordan kan forælder vurdere, om dagplejer er god???

På sin vis vælger forældrene selv dp/vs dvs. man har altid mulighed for at takke nej efter man har mødt dp/vs. Når dit barn er skrevet op  vil du få et brev, hvori der står hvem/hvor dit barn skal være. Derefter møder man op til en samtale og så vurdere man kemien mellem alle parter.

Nu er vores datter i dp og der er tilknyttet en pædagog som man altid kan ringe til, hvis man f.eks ønsker at takke nej - så vil man få et tilbud om ny dp, men det er så ikke sikkert at man kan få en plads til det ønskede tidspunkt.

Vil så sige, at det ikke er altid kan vurderes på en kort samtale. Jeg var nemlig ikke 100 % sikker på den dp vi havde valgt, synes ikke samtalen gled helt naturligt, men jeg/vi valgte at sige ok. Idag fortryder jeg intet. Vores datter har den bedste dagplejer - det hele passer så godt og jeg stoler 120 % på hende. Jeg har det godt når vi aflevere og vores datter er fantastisk glad for hende - og omvendt. Så nogle gange skal man også give det en chance, selvom det hele måske ikke stemmer overens i første omgang.

/Fenja

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

På sin vis vælger forældrene selv dp/vs dvs. man har altid mulighed for at takke nej efter man har mødt dp/vs. Når dit barn er skrevet op  vil du få et brev, hvori der står hvem/hvor dit barn skal være. Derefter møder man op til en samtale og så vurdere man kemien mellem alle parter.

Nu er vores datter i dp og der er tilknyttet en pædagog som man altid kan ringe til, hvis man f.eks ønsker at takke nej - så vil man få et tilbud om ny dp, men det er så ikke sikkert at man kan få en plads til det ønskede tidspunkt.

Vil så sige, at det ikke er altid kan vurderes på en kort samtale. Jeg var nemlig ikke 100 % sikker på den dp vi havde valgt, synes ikke samtalen gled helt naturligt, men jeg/vi valgte at sige ok. Idag fortryder jeg intet. Vores datter har den bedste dagplejer - det hele passer så godt og jeg stoler 120 % på hende. Jeg har det godt når vi aflevere og vores datter er fantastisk glad for hende - og omvendt. Så nogle gange skal man også give det en chance, selvom det hele måske ikke stemmer overens i første omgang.

/Fenja

Hvor meget betyder det for vælget af dagplejer om dagplejeren er meget er udadvendt eller ej??

Er det ikke mærkeligt at kommer ind til et fremmed personens hus?

Anmeld

24. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hvor meget betyder det for vælget af dagplejer om dagplejeren er meget er udadvendt eller ej??

Er det ikke mærkeligt at kommer ind til et fremmed personens hus?

Det er nok meget op til det enkelte menneske at vurdere - kommer an på hvordan du selv er og hvad du foretrækker.

Jeg er meget udadvendt og det er naturligt for mig at spørger og snakke om alverdens ting. Hvis farmand ikke er med nede og hente, så kan dagplejeren og jeg sagtens sidde og snakke i en halv times tid. Meget af det handler selvfølgelig om min datter, men også om fritid, ferie, dagplejerens egne (voksne) børn og mange andre ting. Derudover har vi også et godt forhold til dagplejerens mand, som også meget gerne snakker med os.

Første gang vi var til samtale hos vores dagplejere var det ikke en naturlig følelse og man vidste ikke helt hvad man skulle spørge om, og hvad der ligesom "kræves" af forældrene/dagplejeren. Det er også derfor at jeg lagde ud med at skrive i mit første indlæg, at det er ikke altid at det første indtryk er det "rigtige". For efterhånden lære man jo hinanden at kende og man skaber et tillidsbånd. Og er der noget jeg er i tvivl om eller undre mig over, så spørger jeg hende - og så finder vi en løsning.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.