Anonym skriver:
Hvordan finder I ud af hvor babyen skal passes, må forælder selv vælge dagplejer???
Hvordan kan forælder vurdere, om dagplejer er god???
På sin vis vælger forældrene selv dp/vs dvs. man har altid mulighed for at takke nej efter man har mødt dp/vs. Når dit barn er skrevet op vil du få et brev, hvori der står hvem/hvor dit barn skal være. Derefter møder man op til en samtale og så vurdere man kemien mellem alle parter.
Nu er vores datter i dp og der er tilknyttet en pædagog som man altid kan ringe til, hvis man f.eks ønsker at takke nej - så vil man få et tilbud om ny dp, men det er så ikke sikkert at man kan få en plads til det ønskede tidspunkt.
Vil så sige, at det ikke er altid kan vurderes på en kort samtale. Jeg var nemlig ikke 100 % sikker på den dp vi havde valgt, synes ikke samtalen gled helt naturligt, men jeg/vi valgte at sige ok. Idag fortryder jeg intet. Vores datter har den bedste dagplejer - det hele passer så godt og jeg stoler 120 % på hende. Jeg har det godt når vi aflevere og vores datter er fantastisk glad for hende - og omvendt. Så nogle gange skal man også give det en chance, selvom det hele måske ikke stemmer overens i første omgang.
/Fenja 
Anmeld