Ammestop og spændt bryst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. januar 2013

SAL

Hurtigt spørgsmål: er ved at trappe helt ud af amningen, det har egentlige foregået over et par uger hvor mit barn langsom har ammet mindre og mindre...kan tydeligt mærke at produktionen er faldet! Men nu mærker jeg spændt bryst - bør jeg malke ud for at lette det lidt, eller kan jeg bare lade det være og vil det så gå i sig selv??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

Helloo

SAL skriver:

Hurtigt spørgsmål: er ved at trappe helt ud af amningen, det har egentlige foregået over et par uger hvor mit barn langsom har ammet mindre og mindre...kan tydeligt mærke at produktionen er faldet! Men nu mærker jeg spændt bryst - bør jeg malke ud for at lette det lidt, eller kan jeg bare lade det være og vil det så gå i sig selv??

Jeg har også lige fået ammestop. Fik afvide at man ikke må stimulere brysterne. Mine bryster var som beton klodser i knap 3 døgn. 

Anmeld

23. januar 2013

nielsen80

SAL skriver:

Uden at være ekspert vil jeg mene, du gerne må tage toppen. Du skulle jo nødig få tilstoppet mælkegange og evt betændelse.

Anmeld

23. januar 2013

SAL

Louise17 skriver:

Jeg har også lige fået ammestop. Fik afvide at man ikke må stimulere brysterne. Mine bryster var som beton klodser i knap 3 døgn. 

Okay! Ja, det er jo lidt svært - for vil ikke stimulere men samtidig heller ikke have brystbetændelse Tror jeg prøver og ser om det ikke fortager sig lidt...tak for svar!

Anmeld

23. januar 2013

SAL

nielsen80 skriver:

Uden at være ekspert vil jeg mene, du gerne må tage toppen. Du skulle jo nødig få tilstoppet mælkegange og evt betændelse.

Tak for svar! Nej, det er jo lidt et dilemma, for vil ikke stimulere mere men er dælme heller ikke interesseret i brystbetændelse...men det er ikke så slemt endnu så håber at det fortager sig lidt! Tror jeg lader det være....

Anmeld

23. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg stoppede med at amme thea, ku jeg godt finde på lige at malke lidt ud, bare lige for at tage toppen af trykket.

Og ellers så husk at masserger dem, så de bliver bløde. Vh stine

Anmeld

23. januar 2013

Helloo

SAL skriver:

Okay! Ja, det er jo lidt svært - for vil ikke stimulere men samtidig heller ikke have brystbetændelse Tror jeg prøver og ser om det ikke fortager sig lidt...tak for svar!

Sygeplejesken oppe på barselsklinikken gav mig det råd at stille sig under bruseren og massere ud mod brystvorten uden at lave mælke bevægelser  Ellers varmpude

Anmeld

23. januar 2013

nielsen80

SAL skriver:

Tak for svar! Nej, det er jo lidt et dilemma, for vil ikke stimulere mere men er dælme heller ikke interesseret i brystbetændelse...men det er ikke så slemt endnu så håber at det fortager sig lidt! Tror jeg lader det være....

Jeg tænker, du kan massere det værste ud under bruseren, hvis det bliver helt slemt. Det har jeg gjort under i overproduktions perioder, og det har virket ok uden det har stimuleret voldsomt. Men hvis det er helt slemt, ville jeg nok give sp et kald - netop fordi du nødig skulle få brystbetændelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.