Skole???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg har en masse tanker omkring skole til min datter osv.

Der er godt nok noget tid til hun skal i skole men jeg er allerede begyndt at gøre mig en masse tanker og overvejelser!

Hvornår skal ens børn i skole/førskole??

Hvilken skole skal han/hun gå på? 

Holder skolerne en form for åbent hus eller nogle arrangementer? eller hvordan ved man hvilken skole der er "bedst"??

Hvad er vigtigt i valg af skole??

Folkeskole/privatskole??

---------------

Hvilke overvejelser gjorde i jer?

Hvad var vigtigt for jer og hvad var knap så vigtigt?

Hvor gamle var jeres børn da de startede?

Er der andre ting man skal have med i sine overvejelser??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

DitteFisk

Min dreng skulle have startet i skole her til sommer, men er skoleudsat. Han fik dog et brev som alle andre i hans alder her tidligere i januar (fra den skole som er mest oplagt og som er tættest på) om at han nu evt skulle skrives ind og at der er 'før-skolemøde' for de kommende elever her i slut januar, så de kan hilse på deres lærer. Så her kom der helt automatisk besked 

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Hvordan kan det være hans så er udsat, hvis jeg må spørge??

og hvad hvis man ikke nødvendigvis vil have den skole der ligger tættest på???

Anmeld

23. januar 2013

lene

Min datter skal starte i skole til sommer, med hensyn til skole valg bliver det den lokale folke skole, både fordi den er tættest på, de fleste fra hende storegruppe i børnhaven skal gå der og så går min store dreng der allerede.

vi fik brev i december, for her i århus skal man skrive dem ind digitalt og så har vi været nede her i januar og sige hej.

før skole er der ikke noget af , de starter først op til august, men kan starte i sfo 1 august. så de lig når at lære det hele at kende inden skolen starter

Clara vil være næsten 6 når hun starter, hun har fødselsdag i september

mvh Lene

Anmeld

23. januar 2013

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jeg har en masse tanker omkring skole til min datter osv.

Der er godt nok noget tid til hun skal i skole men jeg er allerede begyndt at gøre mig en masse tanker og overvejelser!

Hvornår skal ens børn i skole/førskole??

Hvilken skole skal han/hun gå på? 

Holder skolerne en form for åbent hus eller nogle arrangementer? eller hvordan ved man hvilken skole der er "bedst"??

Hvad er vigtigt i valg af skole??

Folkeskole/privatskole??

---------------

Hvilke overvejelser gjorde i jer?

Hvad var vigtigt for jer og hvad var knap så vigtigt?

Hvor gamle var jeres børn da de startede?

Er der andre ting man skal have med i sine overvejelser??

Reglerne er sådan nu at.

1: Man skal som udgangspunkt i skole i det år man fylder 6 år medmindre man som forældre i samråd med BH bliver enige om at indstille til skoleudsættelse hvis barnet ikke er klar.

2: man høre til den skole som ligger i det distrikt man bor i. Man kan sagtens søge i andre distrikter men man er ikke sikker på optagelse. Der udover kan man jo søge på friskoler og privatskoler også..

Her har der været åben hus som man har kunne deltage i hvis man ønskede men man får igen kun invitation til den skole man tilhøre. Vil du besøge andre skoler på deres åben hus skal du kende nogen som høre til det distrikt for at få datoen medmindre du vil ligge og ringe rundt til alle skolerne.

Anmeld

23. januar 2013

lene

de skal som udgangspunkt starte i skole det år de fylder 6, men det kan udsættes, hvis der en god grund

mvh Lene

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

kan de komme i skole før??

Min datter har nemlig fødselsdag 1. januar og synes det er sent hvis hun er 6,5 før hun sådan rigtig skal starte??

Eller vil hun have gavn af den ekstra tid i børnehaven??

Jeg aner ikke om det er for tidligt når man er 5,5 og for sent når man er 6,5??

Anmeld

23. januar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores dreng skal i skole til sommer. Vi har taget skolen i distriket (som også er vores nabo). Den største beslutning har nu været om hvilket fritidshjem kan skulle på, da der er 3 man kan vælge.

Vi har i uge 3 skrevet ham op og det foregår digitalt. Alle informationer man har skulle modtage har man kunne finde på skolens hjemmeside. Der bliver intet sendt hjem til en.

Der har dog være opslag op i børnehaven om indskrivning samt samtaler med hver barns forældre ang. skolestart.

Vi har først i januar 2013 været til informationsmøde på skolen. Vi får afvide i uge 9, hvilket fritidshjem han er kommet på og så skal vi eftefølgende til informationsmøder og rundvisning, hvor vores søn også skal med.

Alle børn skal som udgangspunkt starte det år de fylder 6 år med mindre der er en grund til udsættelse. Vi snakkede meget med børnehaven om vores søn skulle vente 1 år, da han er fra oktober. Det ville der ikke have været noget problem med, men vi valgte i samråd med børnehaven, at han var klar.

Anmeld

23. januar 2013

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Min datter har nemlig fødselsdag 1. januar og synes det er sent hvis hun er 6,5 før hun sådan rigtig skal starte??

Hvis den skole hun skal på ikke starter førend til august så kan hun jo ikke

Men der er jo mange som er 6,5 inden de starter - det kommer jo an på hvornår de er født i det gældende skoleår. Min er f.eks fra sidst oktober og vil derfor kun være 5 år og 9 mdr når hun starter - hvor imod min den yngste vil være 6 år og 5 mdr når han starter..

Anmeld

23. januar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Personligt ville jeg vente til det år hun fylder 6 år. Man er ikke særlig stor når man er 5 1/2 år når man starter. Men det kommer selvfølgelig også an på barnet. Men hvorfor have så travlt. Lad hende lege og nyde det inden, at hun skal til og sidde stille i skolen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.