Har jeg mælk nok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. januar 2013

simone_jacobsen

Hej alle sammen.

Jeg blev mor i torsdags, den 17. januar, så det hele er stadig meget nyt.

Min dreng er en rigtig "sutter" og allerede første dag var mine brystvorter 2 sår - jeg er i weekenden begyndt at bruge ammebrikker, i håbet om at skønne vorterne lidt.

Men jeg er nu blevet bekymret for, om jeg har mælk nok? Jeg har en stor barm i forvejen og må sige, at de er blevet rigtig store, de er spændte hele tiden - han kan dog sutte trykket lidt væk.
Når jeg ammer ham kan han tage det ene bryst og bagefter tage det andet også.

Hvordan ved man om man han nok mælk?

Håber på nogle svar, afklaringer - ja bare et eller andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

mortilnoahogmelina

Er din søn glad og tilfreds ?

Anmeld

23. januar 2013

simone_jacobsen

Mortil2tiloktober skriver:

Er din søn glad og tilfreds ?

Han har mange maveknep men ellers virker han da glad og tilfreds ?! Syntes det er lidt svært og vurdere når han ikke er ældre - og jeg ikke kender ham bedre endnu
Men han sover, skider og spiser

Han bryder sig ikke om når han skal skiftes, så græder han men stopper så snart han bliver taget op. Men han havde en lidt "pylret" eftermiddag i går, hvor han græd lidt meget i forhold til hvad han ellers har gjort..

Anmeld

23. januar 2013

mortilnoahogmelina

simone_jacobsen skriver:

Han har mange maveknep men ellers virker han da glad og tilfreds ?! Syntes det er lidt svært og vurdere når han ikke er ældre - og jeg ikke kender ham bedre endnu
Men han sover, skider og spiser

Han bryder sig ikke om når han skal skiftes, så græder han men stopper så snart han bliver taget op. Men han havde en lidt "pylret" eftermiddag i går, hvor han græd lidt meget i forhold til hvad han ellers har gjort..

Jeg tror slet ikk du skal være bekymret din mælk skal lige løbe helt rigtig til og tilpasse sig din søn fuldstændig og det tager tid .
Overvej hvad du spiser når du siger han har mave Knep , spiser du chokolade spiser du stærk mad .
Jeg vil sige du er ikk i tvivl hvis han ikk bliver mættet af din mælk . Jeg hærget to børn nu som ikk blev mæt af min mælk . Og de skreg kan jeg godt fortælle.

Anmeld

23. januar 2013

Tulle28

Hvis du ammer ham, når han melder sig og mindst hver 3. time, så burde du have mælk nok. Det er jo lidt svært i starten, den skal lige løbe til og du skal jo også lige finde ud af, hvad han er for en lille fyr

Kommer din SP ikke snart? Vægtøgning er jo en god måde at finde ud af her i starten om han får nok. Og hvis han ellers er glad og trives, så får han sikkert også nok Stol på at du har nok og så am derud af - og husk at slappe af og spise og drikke nok (især drikke, det har du virkelig meget brug for, især her i starten når "mejeriet" skal op og køre).

Ammenet.dk er en rigtig god side, hvis der er noget du er i tvivl om med amningen.

Anmeld

23. januar 2013

simone_jacobsen

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg tror slet ikk du skal være bekymret din mælk skal lige løbe helt rigtig til og tilpasse sig din søn fuldstændig og det tager tid .
Overvej hvad du spiser når du siger han har mave Knep , spiser du chokolade spiser du stærk mad .
Jeg vil sige du er ikk i tvivl hvis han ikk bliver mættet af din mælk . Jeg hærget to børn nu som ikk blev mæt af min mælk . Og de skreg kan jeg godt fortælle.

Okay. Det hjalp en del - tak

Anmeld

23. januar 2013

simone_jacobsen

Tulle28 skriver:

Hvis du ammer ham, når han melder sig og mindst hver 3. time, så burde du have mælk nok. Det er jo lidt svært i starten, den skal lige løbe til og du skal jo også lige finde ud af, hvad han er for en lille fyr

Kommer din SP ikke snart? Vægtøgning er jo en god måde at finde ud af her i starten om han får nok. Og hvis han ellers er glad og trives, så får han sikkert også nok Stol på at du har nok og så am derud af - og husk at slappe af og spise og drikke nok (især drikke, det har du virkelig meget brug for, især her i starten når "mejeriet" skal op og køre).

Ammenet.dk er en rigtig god side, hvis der er noget du er i tvivl om med amningen.

Er ret sikker på at mælken er løbet til - jeg ligner Linse Kessler Men den er nok stadig ikke tilpasset ham, altså mængde osv.

Min SP'er kommer i morgen så er spændt på hvad vægten siger

Må blive lidt bedre til, at få drukket i løbet af dagen - det er jeg faktisk lidt dårllig til

Men tak for rådene - de er til stor hjælp

Anmeld

23. januar 2013

baby012

Uha det kan jeg godt huske.. Den første måned er bare er smertehelved at komme igennem  

hvis han er glad og tilfreds, og falder i søvn ved brystet , så skal du ikke være nervøs det tager tre dage for mælken at løbe til. Derefter gør det altså rigtig ondt, og brysterne føles som bly  

men hold ud, det går over igen om tre ugers tid ..  

håber du får held med det 

Ps; hvis ikke der er nik, så drik en hvidtøl, og sov en time.. Det gjorde store underværker her  

Anmeld

23. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes du ska prøve at købe brystvorte crem fra apoteket, til at smøre på vorterne, så de ka hele. Det er helt fantastisk og reddede min bryster første gang!! 

Hvis du er i tvivl om, om han sutter rigtig, så prøv at kigge om han får "smilehuller" i kinderne når han sutter ved brystet. Er der smilehuller, sutter han forkert, også ska du tage ham fra og ligge ham til igen. På den måde undgår du at han sutter din vorter i stykker. 

Hvis du ka høre at han synker når han sutter, så er der fint med mælk, også betyder det ik noget om han spiser ved et eller to bryster pr måltid! Vh stine

Anmeld

23. januar 2013

simone_jacobsen

StineW79 skriver:

Syntes du ska prøve at købe brystvorte crem fra apoteket, til at smøre på vorterne, så de ka hele. Det er helt fantastisk og reddede min bryster første gang!! 

Hvis du er i tvivl om, om han sutter rigtig, så prøv at kigge om han får "smilehuller" i kinderne når han sutter ved brystet. Er der smilehuller, sutter han forkert, også ska du tage ham fra og ligge ham til igen. På den måde undgår du at han sutter din vorter i stykker. 

Hvis du ka høre at han synker når han sutter, så er der fint med mælk, også betyder det ik noget om han spiser ved et eller to bryster pr måltid! Vh stine

Jeg har creme til brysterne og benytter mig også af det - og det hjælper faktisk på det værste
Men kan slet ikke holde det ud uden ammebrikker. Men er faktisk blevet anbefaldet at bruge ammebrikker, indtil vorten er hærdet.

Han sutter som han skal, ingen smilehuller, masser af synkelyd osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.