Den lille latinprøve i Århus og omegn - Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.696 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. januar 2013

Baby2010/2013

Hej alle i skønne kvinder.

Jeg behøver jeres hjælp - jeg ønsker at starte på uddannelsen som lægesekretær, men har læst mig frem til at det er en stor fordel at have den lille latinprøve.

Men er der nogen som kan fortælle mig hvor denne kan tages?? Kan ikke rigtig finde noget når jeg slår det op på nettet.

På forhånd tak for jeres hjælp.

Mvh. Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Valle81

Hej,

Læser selv til lægesekretær, og du kan sagtens undvære den. Desuden kan man ikke tage den i jylland.

Jeg er optaget i viborg, og de har for længe siden afskaffet kravet om latinprøven, da man ikke kan tage den nogen steder i jylland, og også fordi der ikke var krav til, hvor ny prøven skulle være. Dvs nogle havde taget den for 20 år siden og andre kort tid inde

Det latin du skal bruge lærer du ude på afdelingerne og på skole

Anmeld

22. januar 2013

Baby2010/2013

Valle81 skriver:

Hej,

Læser selv til lægesekretær, og du kan sagtens undvære den. Desuden kan man ikke tage den i jylland.

Jeg er optaget i viborg, og de har for længe siden afskaffet kravet om latinprøven, da man ikke kan tage den nogen steder i jylland, og også fordi der ikke var krav til, hvor ny prøven skulle være. Dvs nogle havde taget den for 20 år siden og andre kort tid inde

Det latin du skal bruge lærer du ude på afdelingerne og på skole

Hej med dig

Det er jo super skønne nyheder i mine ører, har nemlig været lidt træt af den latinprøve der, da jeg har alle andre adgangskrav  Men kan da godt se den er ret irrelevant når den ikke engang kan tages i jylland!

Mange tak for dit svar!

Anmeld

22. januar 2013

Valle81

Baby2010/2013 skriver:

Hej med dig

Det er jo super skønne nyheder i mine ører, har nemlig været lidt træt af den latinprøve der, da jeg har alle andre adgangskrav  Men kan da godt se den er ret irrelevant når den ikke engang kan tages i jylland!

Mange tak for dit svar!

Var så lidt

Det er en fantastisk uddannelse Det er så spændende og jeg elsker det

Held og lykke

Anmeld

22. januar 2013

Baby2010/2013

Valle81 skriver:

Var så lidt

Det er en fantastisk uddannelse Det er så spændende og jeg elsker det

Held og lykke

Har også hørt så meget godt om den og har længe gerne ville tage uddannelsen, men så komme lille Emil til verden og nu en mere på vej til april. Men glæder mig bare endnu mere nu til at komme igang

Syntes du det var svært at finde elevplads og komme ind på uddannelsen?

Anmeld

22. januar 2013

Valle81

Baby2010/2013 skriver:

Har også hørt så meget godt om den og har længe gerne ville tage uddannelsen, men så komme lille Emil til verden og nu en mere på vej til april. Men glæder mig bare endnu mere nu til at komme igang

Syntes du det var svært at finde elevplads og komme ind på uddannelsen?

Altså, du skal jo ikke selv finde praktik plads Du bliver ansat gennem sygehuset og så bestemmer de, hvilke afdelinger du skal ud på.

Jeg synes ikke det var så svært, men så alligevel. Vi var 374 ansøgere, 60 kom til staveprøve, 28 til samtale og 14 blev ansat

Men det hele gik min vej

Anmeld

22. januar 2013

Baby2010/2013

Valle81 skriver:

Altså, du skal jo ikke selv finde praktik plads Du bliver ansat gennem sygehuset og så bestemmer de, hvilke afdelinger du skal ud på.

Jeg synes ikke det var så svært, men så alligevel. Vi var 374 ansøgere, 60 kom til staveprøve, 28 til samtale og 14 blev ansat

Men det hele gik min vej

Syntes godt jeg havde læst mig frem til det, men var alligevel lidt i tvivl om hvordan det egentlig foregik.

Men mange tak for al din information, det var helt sikkert brugbart

Anmeld

23. januar 2013

ooo

Valle81 skriver:

Men det hele gik min vej

Jeg håber at det er okay at jeg lige spørger ind her. Jeg overvejer nemlig også at tage uddannelsen som lægesekretær, men er i tvivl om, hvorvidt jeg er kvalificeret i forhold til uddannelse osv. Jeg har taget en studentereksamen fra et gymnasium, hvor jeg havde latin på a-niveau. Men er det nok? Eller er der noget andet jeg skal have, her tænker jeg på noget biologi eller hvad det nu kan være.

Anmeld

23. januar 2013

Valle81

ooo skriver:

Jeg håber at det er okay at jeg lige spørger ind her. Jeg overvejer nemlig også at tage uddannelsen som lægesekretær, men er i tvivl om, hvorvidt jeg er kvalificeret i forhold til uddannelse osv. Jeg har taget en studentereksamen fra et gymnasium, hvor jeg havde latin på a-niveau. Men er det nok? Eller er der noget andet jeg skal have, her tænker jeg på noget biologi eller hvad det nu kan være.

Altså jeg har kun en hhx fra handelsskole og det er nok, men er i tvivl om en din er nok, da der vist er krav om noget med salg og service. Men prøv at søge på hospitalets hjemmeside, de har ofte en oplysnings side om elevpladser

Anmeld

27. januar 2013

lene92

ooo skriver:

Hej! 

Jeg vil bare gøre dig opmærksom på at grundforløbet til lægesekretæruddannelsen er en 2-årig hg, men når du har taget en studentereksamen kan du nøjes med at supplere den med et hgs forløb, så grundforløbet kun tager 12 uger :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.