Mine tre yngste børn er født i Aalborg, og jeg har udelukkende gode ting at sige.
Ved alle tre fødsler har jeg oplevet at mine jordemødre har været enormt lydhøre overfor mine ønsker i forhold til fødslen, og enormt gode til at læse mig og mine behov. - Jeg foretrækker at føde uden smertelindring og uden indgriben i fødslen, men med en JM der er i stand til at vurdere mig og guide mig ved behov.
Fødsel nummer 1 og 3 har begge to været vidunderlige fødsler hvor der er blevet taget godt hånd om både mig og min mand, og hvor jeg er taget hjem fra sygehuset 3-4 timer efter fødslen. Særligt fødsel nummer 3 var en fantastisk oplevelse, hvor jeg fødte i vand og selv tog imod vores søn. 
I efterforløbet har jeg dagligt været i kontakt med både JM og SP, så jeg har fået alt den hjælp og støtte jeg har kunne ønske.
Fødsel nummer 2 gik meget hurtigt (40 minutter fra første ve til Victor var ude) og han ankom en smule for tidligt 36+6. Vi var derfor nødt til at runde neonatal det første døgn og derefter på barselsgangen i 3 dage.
Hvis man er på patienthotellet må fædrene gerne være der hele døgnet, men barselsgangen er primært flersengsstuer, og der må fædrene ikke overnatte, hvilket godt kan være rigtig hårdt.
Samtidig forstår jeg godt at reglerne er sådan, for når man lige har født og man har ondt og man bløder og lugter, gider man måske ikke have en anden kones mand på stuen i døgndrift - jeg ville i hvert fald ikke gide det.
For mig personligt var opholdet på barselsgangen ikke specielt godt, men det skyldes dels at lydene og lugtene (særligt om natten når jeg var alene) rippede op i en masse minder fra dengang jeg mistede min ældste søn. Samtidig har jeg et behov for ro når jeg lige har født, så min baby og jeg kan lære hinanden at kende og amningen kan komme godt igang. Jeg har brug for at baby kan sove nøgen på mit bryst og at jeg selv kan styre hvornår jeg bliver forstyrret af andre - og de ting kan ikke lade sig gøre på en flersengsstue på et sygehus, hvor medpatienter, pårørende og personale går ind og ud af stuerne hele døgnet rundt.
Men altså bottom line er at jeg har været enormt glad for at føde i Aalborg, og skulle der komme flere babyer herhjemme bliver de også født derinde