Har i født på aalborg sygehus nord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.378 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. januar 2013

*~ Venter spændt på 2 streger ~*

Hej Allesammen...

Når vores barn kommer til verden den 28 september skal jeg føde på aalborg sygehus Nord... Har i født der og hvordan var jeres forløb derude både i fødsel og efter fødslen...  Hilsen maria  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Fenja09

*Har lille spirer i maven 4+3*>33 skriver:

Hej Allesammen...

Når vores barn kommer til verden den 28 september skal jeg føde på aalborg sygehus Nord... Har i født der og hvordan var jeres forløb derude både i fødsel og efter fødslen...  Hilsen maria  

Jeg har født på Aalborg Sygehus og det var ganske fint. Der var vagtskifte da jeg kom ind om morgenen, så jeg havde den samme jm - men fødte også på to timer. Da jeg havde haft sukkersyge under min graviditet skulle vores datter have taget nogle tests for at måle blodsukkeret, så jeg kom på barselsgangen til dagen efter. Derefter kom vi på patienthotel Chagall. Det var ren luksus - i hele 3 dage hvor vi ikke skulle tænke på at lave mad, gøre rent, men udelukkende koncentrere os om vores lille pige.

Har kun positive ting at sige om at føde i Aalborg

/Fenja

Anmeld

22. januar 2013

*~ Venter spændt på 2 streger ~*

Chagall ser ud til at være et lækkert sted...  Det er dejligt at få gode oplevelser derude fra...

Anmeld

23. januar 2013

Camilla30

*Har lille spirer i maven 4+3*>33 skriver:

Hej Allesammen...

Hej Jeg har født på Aalborg sygehus Nord i december 2012, har kun positivt at fortælle om; meget sødt og proffessionelt personale og meget god og omsorgsfuld behandling vi fik før, under og efter fødslen Du er i gode hænder! Hilsen Camilla.

Anmeld

23. januar 2013

Kamilla-m

Jeg har født på aalborg nord i både november 2007, og i december 2011 :-) - jeg er så gravid nu igen og skal føde om en mdr, egentlig var jeg sat til at skulle til hjørring, men jeg har ombestemt mig! jeg vil til aalborg og føde. De er så super søde, forstående osv der ude! jeg har virkelig ikke noget at sætte min finger på. Jeg er yderst tilfreds.
Min kæreste kørte galt 4 timer før jeg fødte vores yngste i 2011 og totalsmadrede bilen, og slog sig voldsomt - da han kom der ud tilbød de ham bad, smertestillende og en satte en seng til rådighed fordi han var ret dårlig - det kalder jeg virkelig service! ..

Jeg har haft den tendens at jeg har laaaaaaaaaaang opstart til fødsel med begynder veer, og pludselig har jeg . Så jeg har altid været bange for at de bare ville sende mig hjem fordi de veer jeg har inden presseveerne ikke er så voldsomme - jeg er yderst bange for at føde hjemme . Men de har været SÅ forstående og jeg har måtte blive til enten jeg HAR født eller til de er HELT stoppet :-). Jeg har hele denne gravidtet frygtet fødslen mere end noget andet - men nu hvor det er planlagt at det bliver i aalborg i stedet er jeg MEGET mere tryk!
Jeg håber ikke det er blevet for rodet og langt (: - og så håber jeg du også får den oplevelse der skal blive den bedste dag i dit liv der ude - det har jeg uden tvivl haft to gange :-)

Anmeld

23. januar 2013

Mum33

Jeg fødte også i Aalborg og hvad et rigtigt træls forløb. Men det tror jeg man kan komme ud for alle steder i landet, og andre jeg har hørt om, har også kun positivt at sige.

Min anke mod forløbet er 1. Fik en jordemoder der behandlede mig som "fødeko nr. 700" (jeg kunne jo have bedt om en ny) 2. De sendte mig på patienthotel på trods af stort blodtab, så jeg kom akut tilbage med 112. Dette på trods af, at jeg havde sagt at jeg blødte meget. 3. 1½ time efter jeg havde født, skulle min mand gå, da fædre ikke måtte være på barselsgangen efter kl. 22.00.

Skal føde i Randers denne gang, og håber det går bedre ....

Anmeld

23. januar 2013

Thalia

Mine tre yngste børn er født i Aalborg, og jeg har udelukkende gode ting at sige.

Ved alle tre fødsler har jeg oplevet at mine jordemødre har været enormt lydhøre overfor mine ønsker i forhold til fødslen, og enormt gode til at læse mig og mine behov. - Jeg foretrækker at føde uden smertelindring og uden indgriben i fødslen, men med en JM der er i stand til at vurdere mig og guide mig ved behov.

Fødsel nummer 1 og 3 har begge to været vidunderlige fødsler hvor der er blevet taget godt hånd om både mig og min mand, og hvor jeg er taget hjem fra sygehuset 3-4 timer efter fødslen. Særligt fødsel nummer 3 var en fantastisk oplevelse, hvor jeg fødte i vand og selv tog imod vores søn.

I efterforløbet har jeg dagligt været i kontakt med både JM og SP, så jeg har fået alt den hjælp og støtte jeg har kunne ønske.

Fødsel nummer 2 gik meget hurtigt (40 minutter fra første ve til Victor var ude) og han ankom en smule for tidligt 36+6. Vi var derfor nødt til at runde neonatal det første døgn og derefter på barselsgangen i 3 dage.

Hvis man er på patienthotellet må fædrene gerne være der hele døgnet, men barselsgangen er primært flersengsstuer, og der må fædrene ikke overnatte, hvilket godt kan være rigtig hårdt.

Samtidig forstår jeg godt at reglerne er sådan, for når man lige har født og man har ondt og man bløder og lugter, gider man måske ikke have en anden kones mand på stuen i døgndrift - jeg ville i hvert fald ikke gide det.

For mig personligt var opholdet på barselsgangen ikke specielt godt, men det skyldes dels at lydene og lugtene (særligt om natten når jeg var alene) rippede op i en masse minder fra dengang jeg mistede min ældste søn. Samtidig har jeg et behov for ro når jeg lige har født, så min baby og jeg kan lære hinanden at kende og amningen kan komme godt igang. Jeg har brug for at baby kan sove nøgen på mit bryst og at jeg selv kan styre hvornår jeg bliver forstyrret af andre - og de ting kan ikke lade sig gøre på en flersengsstue på et sygehus, hvor medpatienter, pårørende og personale går ind og ud af stuerne hele døgnet rundt.

Men altså bottom line er at jeg har været enormt glad for at føde i Aalborg, og skulle der komme flere babyer herhjemme bliver de også født derinde

Anmeld

23. januar 2013

Nanves

Jeg fødte på sygehus nord for snart 3 måneder siden, og havde i alt 7 jordemødre inde hos mig i de 32 timer som det så tog fra at vandet gik til at jeg havde min pige i armene , og min svigermor er også jordemoder der, så jeg kender vist til de fleste af dem de var rigtig søde (også selvom, at jeg havde lyst til at slå dem fordi der var så mange vagtskift), men jeg synes at det er r*v TRÆLS at værelserne ikke er større! min kæreste kunne jo ikke ligge sig ned og tage sig en lur   som jeg kunne da jeg fik epiduralen, og han var mindst lige så træt som mig. Så det er synd at de ikke tænker på dem som er med til fødslen synes jeg. Dog fik vi en seng derind efter 18 timer (vi havde nok spurgt dem 30 gange). 

Anmeld

29. januar 2013

Hailiesmom11

E. B. skriver:

Jeg fødte også i Aalborg og hvad et rigtigt træls forløb. Men det tror jeg man kan komme ud for alle steder i landet, og andre jeg har hørt om, har også kun positivt at sige.

Min anke mod forløbet er 1. Fik en jordemoder der behandlede mig som "fødeko nr. 700" (jeg kunne jo have bedt om en ny) 2. De sendte mig på patienthotel på trods af stort blodtab, så jeg kom akut tilbage med 112. Dette på trods af, at jeg havde sagt at jeg blødte meget. 3. 1½ time efter jeg havde født, skulle min mand gå, da fædre ikke måtte være på barselsgangen efter kl. 22.00.

Skal føde i Randers denne gang, og håber det går bedre ....

Har kun god erfaring med randers.. Har født der i juni 2011 og skal føde der igen september 2013

Anmeld

30. januar 2013

Findusinde

Fødte i Aalborg i 09 da jeg fik Laura...

Har også kun positivt at sige om forløbet, havde mange forskellige mennesker på stuen i starten, men så faldt der ro over, og fik en fantastik jordemor der blev til vagtskifte dagen efter, de sidste timer gik med hun sad og aede mig på ryggen mens hun skrev journal og Thomas fik en lur... Fik den anden mest fantastiske jordemor ved vagtskifte, og hun fulgte mig hele vejen selvom det endte med akut kejsersnit.. Var på barselsgangen fra torsdag til lørdag og på Chagall til om mandagen... MEGET positivt forløb, og skal aldrig føde andre steder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.