barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.855 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. januar 2013

henh01

Ej kan det virkelig være rigtigt at der er sket en reducering af uger moderen har ret til med fuld løn? Jeg kan se at jeg er berettiget til 14 uger med fuld løn... 14 uger er jo absolut ikke særlig lang tid - herefter har man ret til max 32 ugers dagpenge - dette giver jo kun 46 uger.

For bare to år siden mener jeg bestemt jeg havde ret til 20 uger med fuld løn.

Er der nogle der er helt inde i de regler?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

LMX

henh01 skriver:

Ej kan det virkelig være rigtigt at der er sket en reducering af uger moderen har ret til med fuld løn? Jeg kan se at jeg er berettiget til 14 uger med fuld løn... 14 uger er jo absolut ikke særlig lang tid - herefter har man ret til max 32 ugers dagpenge - dette giver jo kun 46 uger.

Det kommer helt an på hvilken overenskomst I har på din arbejdsplads. Hvilken fagforening står du i?

Anmeld

22. januar 2013

LilleChelle

henh01 skriver:

Sådan er det også hos mig - jeg har studiejob i LIDL. 

Anmeld

22. januar 2013

tarkoflen

henh01 skriver:

Det kommer helt an på din kontrakt! Nogle steder går man direkte på dagpenge eller ned på halv løn når man går på barsel!

Du er faktisk kun berettiget til dagpenge,hvis ikke der står andet i din overenskomst eller i din kontrakt

Anmeld

22. januar 2013

henh01

LMX skriver:

Det kommer helt an på hvilken overenskomst I har på din arbejdsplads. Hvilken fagforening står du i?

jeg er social pædagog og medlem af SL

Anmeld

22. januar 2013

LMX

henh01 skriver:

Hvis du er fastansat skulle det se sådan her ud: http://www.sl.dk/da/Loen%20og%20Job/Barselsorlov/Efter%20foedslen%20-%20fastansat.aspx

Anmeld

22. januar 2013

LMX

henh01 skriver:

Jeg læser det sådan at du har 14+6+6 uger med løn og 20 uger med dagpenge? Din mand/kæreste 6 uger med løn (de 20 uger på dagpenge kan I dele)

Anmeld

22. januar 2013

henh01

LMX skriver:

Jeg læser det sådan at du har 14+6+6 uger med løn og 20 uger med dagpenge? Din mand/kæreste 6 uger med løn (de 20 uger på dagpenge kan I dele)

Jeg må ringe derind i morgen, kan ikke gennemskue det

Ville jo helst gerne have et par ugers barsel mere - men har næppe råd til at forlænge og dermed få mindre i dagpenge. Men altså så kan man måske få noget ferie i forlængelse osv.

Anmeld

22. januar 2013

Svenne

46 uger efter fødslen, lyder det ikke meget almindeligt? Så har du jo ret til 4 uger inden - og faderen 2 uger efter - i alt 52 uger/1 år?

Anmeld

22. januar 2013

LMX

Svenne skriver:

46 uger efter fødslen, lyder det ikke meget almindeligt? Så har du jo ret til 4 uger inden - og faderen 2 uger efter - i alt 52 uger/1 år?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.