Anonym skriver:
Hvordan gør i jeres børn klar til pasning i vuggestue/dagpleje?
Vores datter startede i pasning, da hun var 6,5 måned (da jeg skulle starte på studie). Vi startede med at vænne hende til at spise grød og mos i dagtimerne, og tage sutteflaske (hun er ammebarn). Da jeg skulle være væk en hel weekend kort tid efter (og hun skulle være alene hjemme med sin far), begyndte vi også ammestop et par uger før, for at hun ikke skulle starte samtidig med at amningen stoppede.
Det forløb uden problemer og hun var på fast kost + en sutteflaske i dagtimerne inden hun startede.
Mht søvn, så havde hun ingen rytmer inden hun startede. Hun sov for det meste kun 30 min af gangen i dagtimerne, da hun sov indendøre den gang (vi boede i lejlighed og havde ikke mulighed for at have hende ude i barnevognen hver dag). Inden hun startede flyttede vi i hus og hun begyndte at sove bedre i dagtimerne. De fik hende hurtigt ind i en rytme og det fortsatte vi bare med i weekenderne (uden problemer). Så vi gik fra at skulle kæmpe længe, for at få hende til at sove, til at vi nu bare lægger hende i vognen og så sover hun maks 1 min efter 
Hun har aldrig været bange for fremmede, så hun tog starten uden problemer og det kører bare 
Hvornår skal din til at starte? Og hvor gammel er h*n?
Anmeld