Klar til pasning- amning, sovetider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

291 visninger
2 svar
0 synes godt om
22. januar 2013

Anonym trådstarter

Hvordan gør i jeres børn klar til pasning i vuggestue/dagpleje?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

LilleMie

Anonym skriver:

Hvordan gør i jeres børn klar til pasning i vuggestue/dagpleje?

Vores datter startede i pasning, da hun var 6,5 måned (da jeg skulle starte på studie). Vi startede med at vænne hende til at spise grød og mos i dagtimerne, og tage sutteflaske (hun er ammebarn). Da jeg skulle være væk en hel weekend kort tid efter (og hun  skulle være alene hjemme med sin far), begyndte vi også ammestop et par uger før, for at hun ikke skulle starte samtidig med at amningen stoppede.

Det forløb uden problemer og hun var på fast kost + en sutteflaske i dagtimerne inden hun startede.

Mht søvn, så havde hun ingen rytmer inden hun startede. Hun sov for det meste kun 30 min af gangen i dagtimerne, da hun sov indendøre den gang (vi boede i lejlighed og havde ikke mulighed for at have hende ude i barnevognen hver dag). Inden hun startede flyttede vi i hus og hun begyndte at sove bedre i dagtimerne. De fik hende hurtigt ind i en rytme og det fortsatte vi bare med i weekenderne (uden problemer). Så vi gik fra at skulle kæmpe længe, for at få hende til at sove, til at vi nu bare lægger hende i vognen og så sover hun maks 1 min efter 

Hun har aldrig været bange for fremmede, så hun tog starten uden problemer og det kører bare 

Hvornår skal din til at starte? Og hvor gammel er h*n?

Anmeld

22. januar 2013

raca

hvor gammelt er barnet..

hvis det er spæd, eller under 6 mdr er det jo nødvændigt at lære det at tage flaske..

jeg har priotet ikke at være væk mere en 3 timer fra mine børn før de kunne spise et realt måltid, dvs de har været omkring 8-10 mdr inden de er blevet passet.

jeg har bare ammet vidre så de har fået amme mælk når jeg var der og fast føde når jeg ikke var der,

dog udfasede jeg ammetåen til middag omkring de 8-10 mdr, så der er blevet ammet

tidlig morgen,

morgenmad,

middagsmad

eftermiddagsammetår,

efter aftensmaden ammetår,

godnat ammetår,

nat ammetår.

så jeg har bare sørget for at amme godt af inden arbejde og amme igen når vi sås...

mener bestemt ikke ma nskal stopep med at amme når man starer på arbejde og når barnet starter i pasning, dette gavner intet,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.