Små børn -Komme på besøg eller modtage besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. januar 2013

Anonym trådstarter

Har I oplevet at det er blevest vanskeligt at komme på besøg hos venner eller have venner på besøg efter I er blevet forældre?

Kan I overhovedet snakke om noget andet end "babier"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Har I oplevet at det er blevest vanskeligt at komme på besøg hos venner eller have venner på besøg efter I er blevet forældre?

Det er ikke blevet mere besværligt at være på besøg, men alt det forud for besøget er blevet lidt mere omstændigt efter vi har fået vores datter. Vi prøver at planlægge efter, hvornår vores datter sover til middag, hvornår hun skal have aftensmad og hvornår hun bliver puttet.

Det bliver desuden lettere med tiden synes jeg - men man skal rende lidt mere nu hvor vores datter løber rundt og skal udforske alt. Det nemmeste ved at familie og venner kommer her er, at vi har børnesikringer på vinduer, skabslåger ect. og har ikke nogen ting i børnehøjde hun ikke må røre ved - det er jo ikke at forvente i andres hjem.

Og ja, vi taler om alt mellem himmel og jord når vi ses med vores venner. Selvfølgelig bliver der talt om babyer/børn, men det er ikke noget der fylder det hele. Jeg synes i hvert fald ikke at jeg udelukkende taler om vores datter når vi har gæster eller vi er på besøg. Man deler de "nye" ting der er sket og hendes udvikling, men det er ikke koncentreret om hende alle timerne

/Fenja

Anmeld

22. januar 2013

LilleMie

Anonym skriver:

Jeg synes det er mere besværligt at komme af sted, det kræver planlægning af måltider, søvn osv. Men vi kommer nu stadig ud 

Vi foretrækker at få besøg (hvis det er muligt at vælge), for så er det lettest at køre rutinerne, som man plejer og så er alt børnesikret. Besøg er ikke blevet mere vanskeligt efter vi har fået barn.

Og vi kan sagtens snakke om andet end børn, især hvis dem vi er sammen med ikke har børn 

Anmeld

22. januar 2013

Mettefpigen

Her blir der snakket om alt når jeg er på besøg eller får besøg... Men jeg synes det er vanskeligere at komme ud, mest fordi at der er meget transport og bassen hader at sidde i barnevogn i længere tid....

Anmeld

22. januar 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg syntes ikke det er mere besværligt - og dog. 

Vi mistede mange venner da vi fik vores datter og ud kommer vi ikke ret tit, da vi ikke har bil - så det bliver med bus og tog.

Vi tager bare højde for mad- og sovetid. 

Til gengæld har vi en pige der er rigtig rigtig køresyg ved 5 min. kørsel i bus, så jeg er ikke meget for at komme vidt omkring,for syntes det er syndt hun bliver så dårlig og kaster op 

Anmeld

22. januar 2013

Mother-love

Altså jeg synes ikke det er besværligt. Men self er der flere ting der skal tænkes på. Jo ældre Isabella er blevet jo nemmere er det også blevet. Jeg tænker dog tit hvis vi er inviteret til fødselsdag eller lign. Før kl 14 er lidt træls da Isabella sover til middag og hun gider ikke sove i hendes barnevogn mere og har ikke villet det længe. Hun er snart 20 mdr.
Men det er også det eneste for det med sovetid om aftenen er ikke så meget et problem mere som det har været da hun var mindre.

Selvfølgelig var alting nemmere da man ikke havde barn for man havdejo ikke andre end en selv at tænke på.

Med hensyn til hjemmebesøg. Synes jeg bestemt ikke er besværligt, derimod meget nemmere fordi vi stadig kan følge isabellas dagrytme.

Snak om børn tror jeg er det "store" samtale emne for langt de fleste når de får børn. For det er jo det der fylder mest i ens hverdag.
Men selvfølgelig kan jeg godt snakke om andre ting. Men jeg snakker bedst med folk der har børn efter jeg selv er blevet mor. Netop fordi børnene fylder det meste af ens hverdag. Men det er skam også rart at tænke på andre ting end børn engang imellem.

Anmeld

22. januar 2013

LR85

Anonym skriver:

Kan sagtens snakke om andet end børn. 

Men hvis vi er sammen med nogen der selv har børn, snakker man meget om dem, da det er helt naturligt og noget man nyder a snakke om. 

Anmeld

22. januar 2013

L&V

Anonym skriver:

Nej det syntes jeg ikke, karakteren af besøgene har ændret sig og det ska planlægges lidt mere men syntes absolut ikke vi er mindre sociale end før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.