(december) (december) hvordan går det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. juni 2009

Ni-ko-li-ne

hej alle i dejlige mødre

hvordan går det med jeres herlige børn? hvor langt er i med ske mad.... sove ritualer? aktivering, autostole osv osv?? laver i selv deres mad? tips og tricks til dette?

vi begyndte på skemad lige før Nikolne var 5 mdr og det kører bare derud af... hun har fået hirsegrød, risgrød, majsgrød, havregrød, æblemos, pæremos, hindbær, honningmelon, banan, jordbær, blåbær, sveskemos, kartoffelmos, gulerodsmos, broccolimos, blomkålsmos, tomat, agurk, kylling, kødboller, og det nyeste er laks... :0)

hun vejer nu 9,5kg og er 70 cm :0) triller rundt og rundt, sidder så småt selv og har en enkelt gang bevæget sig op på alle 4 :0)

hun sover i sin egen seng i vores soveværelse men vi har planer om snart at rykke hende ind på eget værelse :0)

skriv skriv skriv... hvordan går det hos jer?

knus Karina og Nikoline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Ayasmor

Halløjsa..

Her begyndte vi med skemad da hun var 4 mdr.. Og det var bare et hit.. Aya har en rigtig god appetit og spiser som regel det hun får serveret.... lige på nær kartoffelmos.. hun VIL bare ikke have det. Har prøvet at lave det op MME, uden MME, med broccoli, med gulerødder, med ærter osv osv.. og lige meget hjælper det. Måske jeg bare skal holde en lille pause med det.. Hun spiser jo alt andet... Det sidste nye er øllebrød, som jeg tror vi skal til at prøve med at sætte på morgenmads menuen... Hun får grød 2-3 gange om dagen, og får ellers lov at smage på stortset alt.. 

Sidst hun blev vejet var hun 7,3 kg. og 65 ½ cm.. 
Meget aktiv, hvor hun triller og triller og triller og triller... hehe.. Hun kommer ikke op på alle fire endnu, men kommer langt op når hun ligger på maven og strækker armene.. På den måde kan hun skubbe sig tilbage.. Bare ikke så heldigt når hun så bliver sur over at legetøjet kommer længere og længere væk Det med at sidde selv er vi ikke helt så gode til endnu.. hun vælter stadig til siderne, og kan finde på at ryge direkte på snuden...

Mht. søvnen så har hun sovet på eget værelse siden hun var 2 mdr.. Både hende og jeg sover meget bedre sådan.. Så kommer hun bare ind og hygge med mor om morgenen...

Pyha det blev noget langt...

Knus Sara og Aya

Anmeld

25. juli 2009

Emja

Jeg er ny her på baby.dk, men vil da lige fortælle om min lille skønne Emilia.

Hun er født 1 december 2008 og vejede 3100g og var 50 cm. Sidst hun blev vejet og målt var 3 juni hvor hun var 6 mdr. 6500 g og 65 cm, så en lille fis .

Hun har sovet på eget værelse siden hun var 4 mdr og sovet igennem fra 20- ca 7 siden hun var 7 mdr.

Mht. begyndte hun på grød da hun var 4 mdr og elskede det. Hun spiser alt nu med glæde, men kun små portioner. Ingen grovspiser der.

Da hun blev 7 mdr. skete der også en del på mange punkter. Kunne sidde selv og kravle og sige "ma-ma", "da-da" og "ne-ne".

Det sidste nye er, at hun vinker til folk når de vinker til hende.

Mvh Jane og Emilia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.