Skift af børnehave lige før den lille kommer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. januar 2013

Anonym trådstarter

Vi har efter meget overvejelse valgt at vores søn skal i en anden børnehave. Jeg synes måske bare lige timingen er lidt træls.

Der var åbning i den nye børnehave til start april og jeg er sat til at føde lillebror i slutningen af april.

Er der nogen der har nogle erfaringer om sådan noget ?

Jeg synes det er træls at skulle flytte ham, men vi er virkelig utilfredse med den børnehave han er i nu. Vi har været til flere møder og vi føler stadig bare de er gode til at "snakke sig ud af det vi brokker os over" og at der så egentlig ikke sker nogen ændring.

Vi er så kommet til den konklution at, at flytte ham ville være det bedste for os alle sammen.

(han er 3 ½ om en måneds tid)

Min bekymring ligger vel i at det er et stort skift, og så lige før en anden stor omveltning -(eller oven i afhængig af hvornår baby kommer) Jeg håber det ikke bliver for overvældende det hele..

håber der er nogen der kan dele lidt erfaringer og berolige mig lidt.. mvh N

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2013

Lady Marion <3

Hej

Kommer jo an på dit barn , har ikke selv prøvet det . Min veninde rykkede sin dreng fra en børnehave til en anden i okt og han blev storebror i nov . Hun ville ikke have rykket ham hvis hun kunne gøre det om på trods af de slet ikke kunne acceptere hans gamle børnehave .. Han har endnu ikke skabt legerelationer i den nye børnehave og har det rigtigt svært , det er jo ikke til at sige om han ville have haft det alligevel selvom han ikke var blevet store bror , men min venindes samvittighed siger at det er en af årsagerne ,, Jeg vil sige det skal være et virkeligt skidt sted hvis i vælger at flytte

Anmeld

20. januar 2013

MinNoah

Hvilke problemer i børnehaven drejer det sig om? er det "alvorlige" at han slet ikke trives og ikke vil derop eller er dte mindre ting som hans ting bliver væk osv. ?

Det synes jeg er afgørende for om I skal skifte eller ej.

Anmeld

20. januar 2013

LR85

Flyt ham  

Det vigtigste er at i er glade og der er ro på fra jeres side af. 

Så længe i er glade for beslutningen, skal han nok finde ro. 

Anmeld

20. januar 2013

Tullepoder

Her startede vores den store i børnehave i august, og blev blefri mdr. før. Og så blev hun storesøster i september. Og vi har ikke kunne mærke det sønderligt på hende, at der er sket så meget på kørt tid. De reaktioner hun er kommet med er naturlige
Og hvis jeres den store ikke har det godt i den nuværende børnehave, kan det være det ikke bliver så slemt en omvæltning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.