Grænser- "lille frækkert"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.356 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. januar 2013

Anonym trådstarter

Har barnets alder noget med sættning af grænser at gøre...?

Hvornår begynder I at sætte grænser?

Når barnet kan f. eks. gå  og kan pille ved mange ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Vi begyndte og sætte grænser da Isabella blev omkring 9 mdr.... Men hun laver stadig ting hun ikke må.. Hun forstår det ikke endnu, og hvis hun gør, så er små børn i den alder (15 mdr) styret af deres lyster og nysgerrighed... Det er der intet man kan gøre ved.. Derfor findes der heller ikke noget der hedder skæld ud herhjemme. Men hun bliver fjernet fra de ting hun ikke må fx kravle op på, eller pille i, ved.. Og får besked på at det må hun ikke.... selvfølgelig gør hun det igen, men så får hun samme besked... Så det gælder bare om og holde fast og så skal det nok give pote når hun begynder selv og kunne styre det 

Anmeld

20. januar 2013

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Vi begyndte og sætte grænser da Isabella blev omkring 9 mdr.... Men hun laver stadig ting hun ikke må.. Hun forstår det ikke endnu, og hvis hun gør, så er små børn i den alder (15 mdr) styret af deres lyster og nysgerrighed... Det er der intet man kan gøre ved.. Derfor findes der heller ikke noget der hedder skæld ud herhjemme. Men hun bliver fjernet fra de ting hun ikke må fx kravle op på, eller pille i, ved.. Og får besked på at det må hun ikke.... selvfølgelig gør hun det igen, men så får hun samme besked... Så det gælder bare om og holde fast og så skal det nok give pote når hun begynder selv og kunne styre det 

Anmeld

20. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

der har været grænser lige fra da han begyndte at møve sig omkring

Også da han bare sad hos os som lille baby var der grænser med f.eks. nix pille ved briller og halskæder...

Så fra så snart han kunne gøre noget der ikke måtte gøres

Anmeld

20. januar 2013

LilleLene

Anonym skriver:

min søn er 7½ måned og lige begyndt at kravle, så der bliver nød til at være grænser, ellers spiser han kattens mad eller sætter hænder på brændeovnen

Anmeld

22. januar 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

der har været grænser lige fra da han begyndte at møve sig omkring

Også da han bare sad hos os som lille baby var der grænser med f.eks. nix pille ved briller og halskæder...

Så fra så snart han kunne gøre noget der ikke måtte gøres

Anmeld

22. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hos os startede det da vores datter begyndte at møve sig omkring - man er jo nødt til at starte et sted også selvom de som f.eks 8 måneder gamle ikke forstår et "nej" eller "det må du ikke". Det er faktisk først nu min datter forstår de ord. Og nu synes hun bare det er sjovt når man beder hende om at lade hundens vandskål være i fred  

/Fenja

Anmeld

22. januar 2013

Tvebakken

Anonym skriver:

Tja, jeg mener, man skal sætte grænser fra 'dag 1', altså hvor de kan gøre ting, de ikke må (eller ikke må på sigt), men i mit hoved kan man bare ikke forvente, de følger grænserne.
Men man skal stadig sætte dem,og følge op på dem, så lærer de det nok en dag.

Men det er altså også bare forskelligt, hvor grænsesøgende børn er.
En veninde har en datter på samme alder som min ældste, hun skulle blot sige 'nej, det må du ikke', og så blev det ikke gjort. Sådan er det den dag i dag, hvor pigen er over 8.
Men selvom vi har sat grænser og fulgt op, fra min var helt lille (hun var i alt, fra hun var omkring 4 mdr, hun rullede hen til det, hun ville pille i), så er hun den dag i dag meget grænsesøgende, og argumenterede, hvis vi siger nej.

Det er vist så primært overfor os. Hun prøver af, og det er da i det mindste noget.
Mit budskab er blot, at selvom man sætter grænser fra starten, og ikke lader dem bryde dem hvert andet øjeblik, er der forskel på, hvornår børn accepterer de grænser det er, uden at være uopdragne af den grund.
Vi har endda et par gange fået ros for, at vores unger er super velopdragne, og ja, sådan er de, når de er ude, det er så en anden sag hjemme....

Anmeld

22. januar 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan I giver eksempler på på de ting, barnet søger hen til eller gør og I sætter grænser ved?

Barnets alder, når I begynder med sætte grænser.

På forhånd tak

Anmeld

22. januar 2013

Tvebakken

Anonym skriver:

Kan I giver eksempler på på de ting, barnet søger hen til eller gør og I sætter grænser ved?

Barnets alder, når I begynder med sætte grænser.

På forhånd tak

Hej igen.

Eksempler.. Tja, det er jo meget forskelligt, men i dag har jeg fjernet den bette (8 mdr), fra ringbindene 5-8 gange, papir nogen gange, planter en 3-4 gange..
Jeg gør blot det, at jeg siger venligt nej, og flytter hende hen til hendes eget legetøj. Der går så lige omkring 30 sekunder, så er hun tilbage igen, og så er det jo så bare om at blive ved.

Og det er jo så kun her til morgen.

Er det den slags eksempler, du søger?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.