Anonym skriver:
Hej.
Min mens er nu udeblevet i en uge. Jeg ved ikke om det er fordi jeg har været stresset over en eksamen nu her, eller om det fordi jeg muligvis er gravid.
Men når jeg lige tænker over det, så oplevede jeg lidt brunt udflåd ca. dag 20 i cyklussen, som jeg aldrig har oplevet før. Jeg havde også lette mens smerter.
Op til "mens" fik jeg alle tegnene på mens, men de gik væk igen, og nu er de så begyndt at komme tilbage. Har konstant en murren i maven, som om at det nu kommer snart.
I går opdagede jeg så noget jeg aldrig har oplevet før. Min livmoderhals var EKSTREMT hård - blev helt forskrækket. Hvordan var jeres da i var gravide?
Jeg er meget forvirret.. Burde måske tage en test, men tænker så alligevel at chancen ikke er så stor for graviditet, ved brug af kondom.
Et sprunget kondom er ligeså lidt værd som slet ikke at have haft et på, så chancen er der skam, HVIS det er bristet 
Jeg tænker bare, hvordan har du kunnet mærke din livmoderhals? Den sidder RET langt oppe 
Men jeg kan da afsløre at jeg i skeden er en del hævet og har været det igennem hele min graviditet, har snakket med lægen om det for synes ikke det var særlig rart, men det synes han absolut ikke jeg skulle bekymre mig om..
Jeg synes du skal prøve at købe en test også teste i morgen tidlig, hvis du kan nå at købe en i dag.. Bare sørg for, at du bruger morgenurin, så får du det bedste resultat 
Men som du selv siger, så KAN det også have noget med eksamen at gøre, det er vidt forskelligt hvordan man reagerer på sådan noget, og nogle har nemt ved at stresse kroppen så mens udebliver, hvor andre VIRKELIG skal være på dødens rand af stress for at kroppen reagerer (jeg er selv en af de sidste) 
Jeg kan ikke helt se ud fra din tråd om du evt. ønsker denne eventuelle graviditet, men jeg krydser for, at du får det svar du ønsker ved at teste!