Puha, den søvn, eller mangel på samme - det er jo ren tortur...
Det bliver nok en smule rodet, da jeg har en masse informationer jeg gerne vil give Jer - så I måske bedre kan forstå hvad der sker i vores hverdag...
Min prinsesse er 2 år og 4 måneder.
Fra hun blev født til hun var ca. 1½ år har hun vågnet alt i mellem 5 og 20 gange HVER nat - hun har grædt, skreget, kun ville sove hvis vi var hende og ALTID vågnet tidligt (mellem kl. 5 og 6)..
Også om dagen har hun haft problemer med at sove - da jeg var på barsel, ville hun kun sove i mine arme, eller hvis jeg kørte en tur med barnevognen - en sjællend gang i mellem er hun faldet i søvn i bilen, men det kan absolut tælles på en hånd..
Da hun startede i dagpleje, ænder hendes søvn sig om dagen, en lille smule - hun kunne sove i en barnevogn der stod stille - men tit og ofte sov hun de farmøse 45 min. af gangen og hun vågnede ALTID i skrig..
Da hun var 1 år og ca. 4 måneder gammel fik hun lagt dræn (efter 5-6 gange MØB) - dette havde ikke den store virkning på hende..
Hun var 6 måneder gammel, da hun kom ind på sit eget værelse..
Hun er aldrig blevet lagt til at sove i vores seng - og det er meget sjælendt hun komme ind til os og sover (med andre ord, når jeg ikke kan stå oprejst mere, har jeg taget hende med ind, for at få noget ro..)
Vi har i en periode prøvet at tage hende med ind til os, for at se om det er nærværet der manglede, men dette resultere bare i, at hun lægger vågen FLERE timer om natten, uden at græde, snakke eller andet..
Vi havde en kort periode, da hun var ca. 2 år, hvor hun sov næsten hele natten - og jeg var måske inde og give hende sutten 1 eller 2 gange..
Men nu er vi tilbage i helved - hvor hun er vågen flere timer om natten og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre...
Vi har ALTID haft en stille aften, og den sidste halvetime er stort set altid den samme - vi går ind og tager nattøj på kl. 19 - ud på badeværelset og børste tænder, ind på hendes værelse hvor vi tager en sang bog og synger de samme 5 sange - en tår vand, kys og kram, op i sengen, hvor hun lige får en sidste sang - hun bruger alt i mellem 15 og 30 min. på at falde i søvn - nogen gange er vi der inde 0 gange, andre 10 (for at give sut, snakke hende fra at hun skal op osv.) - dvs. at hun falder i søvn mellem kl. 19.30 og 20...
Hun har sovet ude nogle gange - og hver gang har hun sovet FANTASTISK! Hun har sovet hos mine svigerforældre og mine forældre - nogen gange i samme værelse som dem, andre gange i et værelse alene - men, alle gange fra kl. 19.45 til hun er blevet vækket kl. ca. 9.45 - HVORFOR KAN HUN IKKE GØRE DET HER HJEMME?!?!?
Mangler I nogle oplysninger, så spørg endelig - håber at der sidder nogen der ude, da kan fortælle mig hvad jeg gør forkert.....