Bank lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

532 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. januar 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg pt er på kh men vi står og gerne vil købe lejlighed. 

Min kæreste tjener ikk nok til at  stå på lånet alene, så er der nogen det ved om man kan låne penge i en bank også have en kausionist  som skriver under på at gi ham er bestemt beløb om måneden ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

emschen09

En kautionist er en der skal betale gælden/hæfter for gælden, hvis din kæreste ikke kan betale.

Hvis din kæreste ikke kan betale lånet alene, så bliver det nok svært at låne penge.
Og sådan som du skriver, lyder det til at der måske er en som ønsker at betale lidt penge til lånet hver måned.
Men ved ikke om banken vil godkende det. For hvis vedkommende stopper betalingen, hvad så?

Anmeld

17. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Min kæreste tjener ikk nok til at  stå på lånet alene, så er der nogen det ved om man kan låne penge i en bank også have en kausionist  som skriver under på at gi ham er bestemt beløb om måneden ? 

Er det ikke ulovligt når du er på kontanthjælp? I og for sig bidrager i jo til samme husholdning, nemlig en lejlighed som er jeres egen og man må ikke eje noget på kontanthjælp?

Ved godt det ikke var det svar du søgte, men blev bare lidt forarget 

Men ud over det, så nej jeg tror ikke at man kan skrive under på at få lov til at give et beløb hver måned, enten er man vel medejer af lejligheden ellers også så er man ikke  En kautionist tiltræder jo også kun hvis man ikke kan betale sine lån i sidste ende, den tiltræder ikke hver måned og bidrager. (eller sådan forstod jeg det da da vi engang blev spurgt om kautionist)

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Er det ikke ulovligt når du er på kontanthjælp? I og for sig bidrager i jo til samme husholdning, nemlig en lejlighed som er jeres egen og man må ikke eje noget på kontanthjælp?

Ved godt det ikke var det svar du søgte, men blev bare lidt forarget 

Men ud over det, så nej jeg tror ikke at man kan skrive under på at få lov til at give et beløb hver måned, enten er man vel medejer af lejligheden ellers også så er man ikke  En kautionist tiltræder jo også kun hvis man ikke kan betale sine lån i sidste ende, den tiltræder ikke hver måned og bidrager. (eller sådan forstod jeg det da da vi engang blev spurgt om kautionist)

Forarget ? 

jeg har heldigvis snakket med ydelsesservice og det var ikk noget problem. 

Vi bor på 4 sal og der er sket en masse  som forhindre os i at bo så langt oppe

Anmeld

17. januar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

I min kommune kan man intet låne så længe man er på KH ..

Anmeld

17. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Forarget ? 

jeg har heldigvis snakket med ydelsesservice og det var ikk noget problem. 

Vi bor på 4 sal og der er sket en masse  som forhindre os i at bo så langt oppe

Ja hvis man ikke må eje noget på kontanthjælp så hjælper det jo ikke at du skal "eje" en lejlighed ved at hjælpe din kæreste med bidrag - sådan ser jeg det og var derfor lidt forarget, det er jo snyd og i mod reglerne hvis det er  Men jeg ved jo ikke det er i mod kh-reglerne, det tænker jeg bare at det er

Sådan har jeg i hvert fald bare altid hørt det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.