Amanda 2 år gør sig tanker om det at blive storesøster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

966 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. januar 2013

Tona

Her er et udpluk af de tanker og udtalelser som Amanda er kommet med ifm at hun skal være storesøster til marts  

-(Peger på maven): "Luk op, tag ham ud!"

-(Klapper begejstret på maven): "Mors tykke mave, lillebror der!"

-"Tobias sove i tremmeseng, Tobias have tøj på, jakke på, laksko på!" (Lillebror skal hedde Tobias)

-"Tobias lille baby"

-"Amanda lege med Tobias"

-(Hiver bestemt min bluse op så maven er bar og kysser maven eller bøjer hovedet ned og siger "heeeeej"

- går omkring i huset og udpeger lokaliteter som skal indvolvere Tobias. Fx peger på tremmesengen og fortæller at der skal han sove, peger på højstolen ved bordet og siger at der skal han sidde osv osv osv. Når der kommer gæster trækkes de også med på hele runden og får det gennemgået

Jeg er facineret over at en lille pige der kun lige er fyldt 2 år i denne måned alligevel gør sig så mange tanker og har så meget indsigt. Tror dog stadig at hun bliver noget overrasket når der rent faktisk ankommer en rigtig baby som skal bo hos os lige om lidt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

MorDk

Åhhh hvor er det fantastisk! Ja de tænker meget de små pus! Rigtig meget! Vores søn han går også og grubler over rigtig mange ting og kommer med skønne bemærkninger, tanker og guldkorn ♥

Men vi ved af erfaring at man skal passe på ikke at gøre dem "størrer" end De rent faktisk er... De små pus ♥

Tillykke med at du snart har 2 fantastiske stjerner

Anmeld

16. januar 2013

Muhmi

Min første tanke er: Wow, sikke dygtig hun er til sætninger  Og sikke en stor forståelse hun har for det hele

Det eneste Silas "kan" er at pege på min mave og sige "Baby" og nogle gange løfte op i blusen og sige "baby"... Men hehe, han er jo så også 4 mdr. yngre... Men hvis han bliver så god til hele sætinger på 4 mdr. så skulle det forbløffe mig

Men hvor er hun dog sød at hun glæder sig sådan til at blive storesøster! 

Anmeld

16. januar 2013

Babydrøm

Amandas-mor skriver:

Her er et udpluk af de tanker og udtalelser som Amanda er kommet med ifm at hun skal være storesøster til marts  

-"Tobias sove i tremmeseng, Tobias have tøj på, jakke på, laksko på!" (Lillebror skal hedde Tobias)

-"Tobias lille baby"

-(Hiver bestemt min bluse op så maven er bar og kysser maven eller bøjer hovedet ned og siger "heeeeej"

- går omkring i huset og udpeger lokaliteter som skal indvolvere Tobias. Fx peger på tremmesengen og fortæller at der skal han sove, peger på højstolen ved bordet og siger at der skal han sidde osv osv osv. Når der kommer gæster trækkes de også med på hele runden og får det gennemgået

Jeg er facineret over at en lille pige der kun lige er fyldt 2 år i denne måned alligevel gør sig så mange tanker og har så meget indsigt. Tror dog stadig at hun bliver noget overrasket når der rent faktisk ankommer en rigtig baby som skal bo hos os lige om lidt  

Hvor dejligt, lyder rigtig hyggeligt

Anmeld

16. januar 2013

Laulund87

Imponerende

Anmeld

17. januar 2013

Tona

MorDk skriver:

Åhhh hvor er det fantastisk! Ja de tænker meget de små pus! Rigtig meget! Vores søn han går også og grubler over rigtig mange ting og kommer med skønne bemærkninger, tanker og guldkorn ♥

Men vi ved af erfaring at man skal passe på ikke at gøre dem "størrer" end De rent faktisk er... De små pus ♥

Tillykke med at du snart har 2 fantastiske stjerner

Tak

Ja det er rigtig, det har vi også talt meget om, at man ikke skal gøre hende til "stor pige" bare fordi hun skal være storesøster. For hun er jo stadig en lille tumling der kun lige er fyldt to år

Anmeld

17. januar 2013

Tona

Min første tanke er: Wow, sikke dygtig hun er til sætninger  Og sikke en stor forståelse hun har for det hele

Det eneste Silas "kan" er at pege på min mave og sige "Baby" og nogle gange løfte op i blusen og sige "baby"... Men hehe, han er jo så også 4 mdr. yngre... Men hvis han bliver så god til hele sætinger på 4 mdr. så skulle det forbløffe mig

Men hvor er hun dog sød at hun glæder sig sådan til at blive storesøster! 

Tak

Nå ja det er rigtigt, du skal jo også have en mere liiiiige om lidt  Bliver spændende

Amanda har altid været utroligt dygtig sprogligt, og jeg tror at det er fordi hun har haft så svært ved det motoriske. Så har hun til gengæld brugt al energi på at udvikle det sproglige.

Anmeld

17. januar 2013

Muhmi

Amandas-mor skriver:

Tak

Nå ja det er rigtigt, du skal jo også have en mere liiiiige om lidt  Bliver spændende

Amanda har altid været utroligt dygtig sprogligt, og jeg tror at det er fordi hun har haft så svært ved det motoriske. Så har hun til gengæld brugt al energi på at udvikle det sproglige.

Jaah det gør så

Jamen det siger man jo ofte at de øver sig meget i én ting

Silas er jo så super godt med motorisk Men jeg har det sådan at alting kommer i deres eget tempo, det nytter alligevel ikke noget at skynde på dem

Anmeld

17. januar 2013

Tona

Muhmi skriver:

Jaah det gør så

Jamen det siger man jo ofte at de øver sig meget i én ting

Silas er jo så super godt med motorisk Men jeg har det sådan at alting kommer i deres eget tempo, det nytter alligevel ikke noget at skynde på dem

Nej, det har du nemlig ret i. Vi har heller aldrig presset Amanda motorisk. Det kan ikke betale sig, de skal nok mestre tingene når de er klar. Men det var en lettelse da hun endelig begyndte at gå da hun var 18 mdr. Hun havde ikke kunnet kravle ret længe inden der og hun var blevet tung at bære på

Anmeld

17. januar 2013

CamillaSoefelt

Amandas-mor skriver:

-"Tobias lille baby"

Nååårrrhhh;-)!

Ja de forstår meget de små.

Men som du selv skriver er det en ting at lillebror stadig ligger i maven og at i bare snakker om det og straks noget andet når han er kommet ud!! Hun skal nok blive en god storesøster:-)!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.