Mærkelig rystelse fra barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

lenemor77

SRP skriver:

Hej piger

Er der andre end mig som en gang imellem har oplevet, at det føles som om babyen ryster/spjætter/kramper i maven? Er 30+1 og synes jeg har mærket til det et par dage. Det varer få sekunder og er ikke så ofte det sker, men det bekymrer mig. Tænker det er noget med nervesystemet? Føles ikke som hikke for det er mere regelmæssigt og ikke så kraftigt.

Håber ikke jeg er den eneste Det må næsten have noget med barnets nervesystem at gøre. Mærker generelt rigtig meget til de forskellige bevægelser, men den her er umiddelbart ny for mig.

Det er et godt tegn. Det er fordi din lille baby er en drukkenbolt - så den får hikke...;o)

Her sker det næsten dagligt. Lægerne på Skejby spurgte om jeg mærkede liv, og de grinede næsten af mig, da jeg spurgte om baby kunne hikke. Det er åbenbart et godt tegn - så tillykke med de små bevægelser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Team Putte

SRP skriver:

Hej piger

Er der andre end mig som en gang imellem har oplevet, at det føles som om babyen ryster/spjætter/kramper i maven? Er 30+1 og synes jeg har mærket til det et par dage. Det varer få sekunder og er ikke så ofte det sker, men det bekymrer mig. Tænker det er noget med nervesystemet? Føles ikke som hikke for det er mere regelmæssigt og ikke så kraftigt.

Håber ikke jeg er den eneste Det må næsten have noget med barnets nervesystem at gøre. Mærker generelt rigtig meget til de forskellige bevægelser, men den her er umiddelbart ny for mig.

Jeg mærkede det oz da jeg var gravid.. En krampe nedderst i maven i venstre side.. Jm sagde dengang at det var normalt de små har "kramper" fordi nervesystemet ik er fuldt udviklet endnu.. Det ses oz tit hos for tidligt fødte og nogle gange hos fuldbårne nyfødte Det forsvinder i takt med at nervesystemet bliver mere udviklet

Anmeld

16. januar 2013

LMX

lenemor77 skriver:

Det er et godt tegn. Det er fordi din lille baby er en drukkenbolt - så den får hikke...;o)

Her sker det næsten dagligt. Lægerne på Skejby spurgte om jeg mærkede liv, og de grinede næsten af mig, da jeg spurgte om baby kunne hikke. Det er åbenbart et godt tegn - så tillykke med de små bevægelser

Jeg må så sige at jeg oplever hikke og rystelserne som 2 helt forskellige ting.

Hikke er jeg ikke i tvivl om for det er små rytmiske bump.

Rystelsen/krampen føles helt anderledes

Anmeld

16. januar 2013

Kakao

SRP skriver:

Hej piger

Jeg oplever præcis det samme (er 31+1) Og har faktisk også været bekymret for om den lille havde epilepsi eller fejlede et eller andet, og havde også tænkt mig at spørge lægen om det. Men det lyder da som om det er meget normalt med de svar der er kommet. Så det er jeg da også lettet over

Anmeld

4. november 2013

LoveMom

Nu hvor i har født. Var baby så sund og rask ? :-)

Anmeld

4. november 2013

Team Putte

Hej piger

du har helt ret i at det er noget med nervesystemet jeg oplevede det samme da jeg var Gravid og spurgte jm om det.. Det er simpelthen fordi de små ikke har fuldt udviklet deres nervesystem endnu det ses også tit hos for tidligt fødte børn og stopper når nervesystemet er fuldt udviklet altså er der ingen grund til bekymring src='https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png' border='0' align='absmiddle' />

Anmeld

4. november 2013

Team Putte

Hollie skriver:

Nu hvor i har født. Var baby så sund og rask ? :-)

hov så slet ikke det var en gammel tråd jeg endda allerede havde svaret på

Ja min datter er sund og rask

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.