Hvad synger i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

ano14316

Tauf skriver:

Jeg kom til at tænke på her til aften da jeg sang for min søn, Hvad synger i, i andet omkvæd af elefantens vuggevise.
Jeg synger den gamle version :

I morgen får du en Negerdreng,
og ham kan du bruge som rangle..

Men hvad synger i?!?????

jeg har stemt negerdreng, men jeg synger faktisk negerdukkedreng. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

hautecouture

Tauf skriver:

Jeg kom til at tænke på her til aften da jeg sang for min søn, Hvad synger i, i andet omkvæd af elefantens vuggevise.

Men hvad synger i?!?????

Synger den aldrig... Synes den er enormt sød, men der er en eller anden speciel, trit melankoli over den, der gør at jeg er ved at græde - så nok ikke så effektiv at bruge for mig

den minder mig rigtig meget om min kusine (men kan ikke huske hvorfor), som mistede sit første barn (en lille pige) dagen før termin - derfor bliver jeg så trist. 

Anmeld

16. januar 2013

MHB

Jeg er også med på Neger-Dukke-Dreng vognen  

Anmeld

16. januar 2013

Moma

Synger kokosnød. 

Anmeld

18. januar 2013

morethanperfect

Tauf skriver:

Men hvad synger i?!?????

Jeg har kun hørt den med kokosnød

Anmeld

18. januar 2013

MortilElias2010

Tauf skriver:

Men hvad synger i?!?????

Nogen dage er det den ene version og andre dage den anden version - kan huske første gang jeg hørte den i den nye version og tænkte bare WTF  Vidste overhovedet ikke den var blevet omskrevet på daværende tidspunkt og syntes det var vildt underligt at skulle synge den nye version, men det vænner man sig jo til og grinte da lidt af det, da den første version hverken har gjort mig til racist eller nedladende overfor andre med anden etnisk herkomst end dansk - nærmere modsat set på min vennekreds hvis det var den tanke bag teksten de frygtede det ville fremkomme 

Anmeld

18. januar 2013

morethanperfect

hautecouture skriver:

Synger den aldrig... Synes den er enormt sød, men der er en eller anden speciel, trit melankoli over den, der gør at jeg er ved at græde - så nok ikke så effektiv at bruge for mig

den minder mig rigtig meget om min kusine (men kan ikke huske hvorfor), som mistede sit første barn (en lille pige) dagen før termin - derfor bliver jeg så trist. 

Åh nej dog .. Hvem var det der gjorde det ??

Anmeld

19. januar 2013

hautecouture

morethanperfect skriver:

Åh nej dog .. Hvem var det der gjorde det ??

Den ældste af mine kusiner - Christina.

Anmeld

19. januar 2013

MorDk

Jeg ville ALDRIG synge "negerdreng"  så derfor Kokosnød selvfølgelig

Anmeld

19. januar 2013

Nadia&Daniel

Jeg kender slet ikke sangen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.