hvor meget mme som 5 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2013

Koen.

Malli skriver:

Så er der håb forude... Blev hun også tosset når man prøvede at tilbyde den igen, efter en lille pause. Min lille pige kaster sig nærmest bagover og skriger helt hysterisk indtil jeg flytter flasken, og der kan hun ha spist 90-100 ml og så er det umuligt at tvinge mere i hende. Jeg venter og ser hvad der sker

han blev stik tosset og spiste han endelig var 30-60 ml

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

Ditte-3

Malli skriver:

Hvor gammel er din søn?
Det er mega frustrerende... Vågner han så om natten for at få mad?

Han bliver6 mdr den 20 . Ja han er blevet meget urolig om natten siden 

Anmeld

17. januar 2013

Masig

Malli skriver:

Så du har lavet det i mme i stedet for vand? Det er da smart, så får de jo mme bare på en anden måde.
Jeg er ved at blive skør af at hun ikke gider spise, og derfor vågner om natten fordi hun er sulten! Gaaab...

Ja ellers laver jeg det lidt tykt på vand og blander så færdigblandet mme i, så det får den rigtige konsistens... Men ja forskellige slags grød kan du jo bare lave på mme, hvis du laver det selv altså, så får hun jo det hun skal selvom hun ikke drikker det af flaske...

Og hvis du er begyndt at lade hende drikke af kop, kan du jo også putte lidt mme i der, og lade hende drikke til grødmåltiderne...

Anmeld

17. januar 2013

fairlady

hvor stor er din dreng? tænker at hvis det er en stor basse behøver du ikke være så nervøs for mængden.

Det er selvfølgelig træls, hvis han ikke kan sove om natten, men det kan de jo have perioder, hvor det er sådan uden at det nødvendigvis behøver at være sult.

Kunne det være andet end sult?

hilsen fairlady og birk 5 måneder.

Anmeld

23. april 2013

Merii

Malli skriver:

Arhhh, min lille pige på knapt 5 måneder (her den 21 januar) er begyndt at spise helt forfærdeligt.
Hun er meget mere interesseret i at kigge til højre og venstre, op og ned når hun får sin flaske.
Jeg skal KÆMPE for at få bare en halv flaske i hende - hun får 200 ml pr flaske.
Når men i et par dage har jeg så bare kæmpet så godt som jeg kunne, og når jeg så har talt mælkemængden sammen over dagen, så er hun kun oppe på ca 600 ml i døgnet - hvor hun efter sin vægt burde få omkring 1000 ml. At hun ikke gider spise, betyder så bare at hun vågner om natten og vil ha mad 2 gange. Men heller ikke her spiser hun mere end halvdelen, så det er død irriterende at skulle op, når hun så bare sjat spiser. Jeg har prøvet bare at lægge og berolige hende, give sutte, endda prøvet blot med vand. Men det er ABSOLUT ikke i orden med hende, og hun skriger som er hun ved at dø af sult, men når hun så har spist halvdelen, vil hun bare ikke ha mere. GAB!
Hun er begyndt at få grød og mos, 2 små portioner om dagen, og det er hun blevet glad for, og god til. Men de sidste par dage har jeg kun givet en gang, for at der er plads til mælken, og vi måske kan undgå natte vågneriet mere end højst nødvendigt.

Andre der har prøvet dette og har nogle gode råd? - jeg har prøvet at skifte sutte hoved str, og prøvet nyt mme mærke...

Hvornår må/skal et grød måltid erstatte en af de daglige flasker? og hvor gamle er det de skal være, når man siger at de "bare" skal ha 400 ml mme dagligt, og derudover grød og mos for resten?

Det er ved at være længe siden du skrev dette indlæg men jeg har det samme problem, han vil hverken have bryst eller flaske han tager max 60 ml hver 3. time og han er 5 måneder og en uge gammel.

Jeg vil høre nu dig hvordan det er gået med din datter og om det er blevet bedre og hvis det er blevet bedre vil jeg vide hvor langtid gik der så til det blev bedre ?

MiN søn har altid spist fint bryst/flaske og jeg kan nu ikke forstå at han kun får så lidt.

Håber du kan hjælpe mig

Anmeld

23. april 2013

Merii

Tanja. skriver:

Sådan var min liam os ved 5 mdr men omkring 6 mdr gik det over igen

Tog det 1 måned for Liam at komme tilbage til den samme appetit, for her spiser min søn næsten ingenting  tabte han sig i den tid?

årh håber du vil svare da jeg står i en svær situation, synes det er rart at snakke med nogen som har oplevet det

Jeg ammer og giver flaske og han er også 5 måneder men vil næsten ikke noget af delene.? gav du flaske eller var det amning han ikke gad rigtig?

Anmeld

23. april 2013

Koen.

Merii skriver:

Tog det 1 måned for Liam at komme tilbage til den samme appetit, for her spiser min søn næsten ingenting  tabte han sig i den tid?

årh håber du vil svare da jeg står i en svær situation, synes det er rart at snakke med nogen som har oplevet det

Jeg ammer og giver flaske og han er også 5 måneder men vil næsten ikke noget af delene.? gav du flaske eller var det amning han ikke gad rigtig?

Jeg gav flaske (stoppede amningen ved 4 mdr pga sår) og ja det tog ca en mdr før han var på rette kurs igen han tabte sig ikke men tog heller ikke SÅ voldsomt på som før, men intet bekymrende

Tror bare du skal tilbyde med jævne mellemrum, han skal nok melde sig når han blivcer rigtig sulten og hvis det er fordi du ikke synes han ammer så længe, så er der nogen der turbo ammer, Liam tog kun ca 10 min og oftere kun 5 min om at tømme et bryst

Anmeld

23. april 2013

Merii

Tanja. skriver:

Jeg gav flaske (stoppede amningen ved 4 mdr pga sår) og ja det tog ca en mdr før han var på rette kurs igen han tabte sig ikke men tog heller ikke SÅ voldsomt på som før, men intet bekymrende

Tror bare du skal tilbyde med jævne mellemrum, han skal nok melde sig når han blivcer rigtig sulten og hvis det er fordi du ikke synes han ammer så længe, så er der nogen der turbo ammer, Liam tog kun ca 10 min og oftere kun 5 min om at tømme et bryst

1000 tak for svar

Dejligt at høre at Liam kom over det, så må vi håbe vores lille trold også snart tager sig sammen til at spise noget , puha min mælk er jo nærmest væk for han sutter næsten ikke, så jeg pumper for at holde det vedlige, han har nok drukket max 150 ml hele dagen puha

Noah har altid været lyn ammer det tog max 3-5 minutter at amme men nu strejker han!

Anmeld

23. april 2013

Koen.

Merii skriver:

1000 tak for svar

Dejligt at høre at Liam kom over det, så må vi håbe vores lille trold også snart tager sig sammen til at spise noget , puha min mælk er jo nærmest væk for han sutter næsten ikke, så jeg pumper for at holde det vedlige, han har nok drukket max 150 ml hele dagen puha

Noah har altid været lyn ammer det tog max 3-5 minutter at amme men nu strejker han!

håber snart han får sulten igen, de kan virkelig fustrere en de små pus for man vil dem jo kun deres bedste

Anmeld

23. april 2013

Malli

Merii skriver:

Det er ved at være længe siden du skrev dette indlæg men jeg har det samme problem, han vil hverken have bryst eller flaske han tager max 60 ml hver 3. time og han er 5 måneder og en uge gammel.

Jeg vil høre nu dig hvordan det er gået med din datter og om det er blevet bedre og hvis det er blevet bedre vil jeg vide hvor langtid gik der så til det blev bedre ?

MiN søn har altid spist fint bryst/flaske og jeg kan nu ikke forstå at han kun får så lidt.

Håber du kan hjælpe mig

Åhh stakkels dig, jeg kan godt huske hvor frustrerende det er! Men bare rolig, han skal nok få appetitten igen, og han tager bare af sine depoter!
Der sker rigtig mange spændende og nye ting i deres udvikling omkring 5 mdr, så han bruger tiden på alt andet end at spise, men skal skam nok klare den!

Der gik 3-4 uger så var min lille pige på rette kurs igen! Hun tabte sig ikke, men tog heller ikke meget på. Så længe din dreng, er ved godt mod, og er glad og "aktiv" i løbet af dagen, så kan du bare tage det helt roligt, og måske bare byder ham mad lidt oftere end du plejer.

Heller 50 ml hist og pist end 50 ml hver 3-4 time

Held & Lykke - og skriv endelig igen, hvis du får brug!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.