Hjælp vedr. kontanthjælp og ægteskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

Anonym trådstarter

Søger lidt hjælp.. til august har jeg været sammen med min dejlige kæreste i 3 år, vi har da snakket bryllup, men pt er jeg på kontant hjælp vi har et barn sammen hvor jeg har et fra et tidligere forhold. Ved det vil påvirke at vi gifter os ved kontant hjælp men ved ikke i hvilken grad.. Nogen der kender reglerne? og hvad må man egentlig have tilsammen hvis man er gift på kontant hjælp? 

det skal siges min kæreste har fast job og får ca 13-14.000 udbetalt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Anonym trådstarter

op 

Anmeld

15. januar 2013

Chili-mor

Når man bliver gift får man forsørger pligt overfor hinanden.. 

Hvad du kan få udbetalt afhænger af hans inkomst...  syntes jeg har læst et sted at når man er gift, eller sammenboende må man maks have en opsparing der hedder 10.000kr. Og overstiger man dette får man ikke noget udbetalt i kontanthjælp, samt hæver man pengene skal man kunne dokumentere hvad de er gået til (dette var min kusine udefor). 

Men i meget grove træk, er hans årsinkomst før skat så og så stor,kan du risikere ikke at være berettiget til kontanthjælp... 

Så undersøg tingene meget grundigt... google kan være en rigtig god hjælp,for der er et sted hvor alle reglerne står.. evt. Kommunes hjemmeside

Anmeld

15. januar 2013

Helloo

Anonym skriver:

Søger lidt hjælp.. til august har jeg været sammen med min dejlige kæreste i 3 år, vi har da snakket bryllup, men pt er jeg på kontant hjælp vi har et barn sammen hvor jeg har et fra et tidligere forhold. Ved det vil påvirke at vi gifter os ved kontant hjælp men ved ikke i hvilken grad.. Nogen der kender reglerne? og hvad må man egentlig have tilsammen hvis man er gift på kontant hjælp? 

det skal siges min kæreste har fast job og får ca 13-14.000 udbetalt.. 

Jeg ved bare at min mor giftede sig mens hun var på kontant hjælp. Og hun er faldet fra 9000 ca altså hun er forsørger til 4000. Så det er noget af et fald 

Anmeld

15. januar 2013

Valle81

Der er du maks beløb husstanden må tjene tilsammen om året.

Ved ikke hvad det er, men lad os sige det er 290000 kr og din kæreste årsløn er 250000 så kan du få 40000 i kontanthjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.