Åh opdragelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg har en dreng på halvandet år. Lige siden hn kunne gå (10 mdr) har han været en rigtig pilfinger, piller ved alt og alle. Han trodser meget, gør meget at det man ikke må. meKhan er utrolig kærlig. 

han har ekstrem meget energi har han altid haft. Arbejder selv i en vuggestue og der er der ikke nogen ligende.  

Han er en rigtig dejlig dreng! Men syntes godt nok det er ved t være svært med opdragelsen. For med sådan en dreng tænker jeg os bare tit at man skal passe på ikke kun sige nej hele tiden. 

Nogen der har nogle råd til hvordan? Generalt bare gode råd til opdragelse. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Anonym skriver:

Jeg har en dreng på halvandet år. Lige siden hn kunne gå (10 mdr) har han været en rigtig pilfinger, piller ved alt og alle. Han trodser meget, gør meget at det man ikke må. meKhan er utrolig kærlig. 

han har ekstrem meget energi har han altid haft. Arbejder selv i en vuggestue og der er der ikke nogen ligende.  

Han er en rigtig dejlig dreng! Men syntes godt nok det er ved t være svært med opdragelsen. For med sådan en dreng tænker jeg os bare tit at man skal passe på ikke kun sige nej hele tiden. 

Nogen der har nogle råd til hvordan? Generalt bare gode råd til opdragelse. 

Beslut sammen med din familie, hvad din dreng må og hvad han ikke må.

I må være blide og samtidig konsekvente....hele tiden

Kh

Ella

privat dagplejer i Kolding Syd

Legehuset Hertug Abel

Anmeld

15. januar 2013

ledermus

har selv en dreng på 21 måneder som også er en pilfinger og ikke tager et nej alvorligt men i vuggestuen hører han efter og tit skal de kun sige tingene til ham en gang så derhjemme og i institutionen er ikke det samme

Anmeld

15. januar 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

ledermus skriver:

har selv en dreng på 21 måneder som også er en pilfinger og ikke tager et nej alvorligt men i vuggestuen hører han efter og tit skal de kun sige tingene til ham en gang så derhjemme og i institutionen er ikke det samme

Det er rigtig....

Børnene aflæser ansigtsudtryk, det betyder lige så meget som ord....eller måske mere.....

Smil ikke til ham, når du siger "nej"

Kh

Ella

Privat dagplejer I Kolding

Legehuset Hertug Abel

Anmeld

15. januar 2013

MosterA

Du kunne også prøve, i stedet for hele tiden at sige nej, så vise ham nogle alternativer som han gerne må, altså afleve ham ved at guide ham positivt. 

Hvis han f.eks. står og piller i DVD´en så tag ham stille og roligt i hånden og vis ham noget andet han gerne må lege med.

Her hjemme har vi en skuffe med bøtter i køkkenet som han bare må rode i - så går han ikke ret meget i de andre skuffer og skabe.

Håber det lykkes dig.

Anmeld

15. januar 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil

Når han ikke er ældre synes jeg egentlig ikke man kan forvente, at han kan holde sig fra at pille i ting. Vi satte alt væk, højt op eller smed ud (også god anledning for at få sorteret og smidt ud)

De er jo totalt impulsstyrede og mener ikke de kan kladres for det.

Anmeld

16. januar 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

MosterA skriver:

Du kunne også prøve, i stedet for hele tiden at sige nej, så vise ham nogle alternativer som han gerne må, altså afleve ham ved at guide ham positivt. 

Hvis han f.eks. står og piller i DVD´en så tag ham stille og roligt i hånden og vis ham noget andet han gerne må lege med.

Her hjemme har vi en skuffe med bøtter i køkkenet som han bare må rode i - så går han ikke ret meget i de andre skuffer og skabe.

Håber det lykkes dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.