Nyt job, ny uddannelse.......hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

393 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved hvordan jeg kan komme videre. Jeg har i årevis haft mme job, men vil bare gerne noget andet/mere, men ved simpelthen ikke hvad. Jeg har mange gange støvsuget diverse uddannelsessider,været til info møder osv.

Jeg ved bare ikke hvad og når jeg endelig finder lysten til noget bliver den slukket at praktiske ting som hænger det sammen økonomisk, kan man få orlov,er man for gammel til universitetetc. etc.

Jeg ville ønske jeg kunne sætte mig sammen med en gammeldags studie vejleder, en slags coach og så sammen finde ud af hvilken retning jeg med fordel kan gå. Jeg er forlængst ude af uddannelsessystemet og kan derfor ikke kontakte en vejleder.

Hvad kan man gøre? Findes der sådan nogle vejledere, eller hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Dinna88

Du kan altid ringe/maile til de forskellige vejledere på de forskellige studier - og nej, du bliver altså aldrig for gammel til universitetet

Men hvis du kan dreje dig lidt ind mod noget, så kan du jo finde de forskellige de står for de studier, og så ved de jo en masse

Anmeld

15. januar 2013

tarkoflen

Der findes coaching, for at finde ud af, i hvilken retning man skal gå og hjælpe en på vej med, hvad der ville være en god ide

Ved ikke hvordan man finder frem til en god en, men jeg ved det findes, for har en veninde, der har brugt det, nok mest i en anden forbindelse, men jeg ved de snakkede meget om, hvorvidt hun skulle sadle helt om, eller hvad hun skulle

Rigtig meget held og lykke med det!

Anmeld

15. januar 2013

Mamalou

tarkoflen skriver:

Der findes coaching, for at finde ud af, i hvilken retning man skal gå og hjælpe en på vej med, hvad der ville være en god ide

Ved ikke hvordan man finder frem til en god en, men jeg ved det findes, for har en veninde, der har brugt det, nok mest i en anden forbindelse, men jeg ved de snakkede meget om, hvorvidt hun skulle sadle helt om, eller hvad hun skulle

Rigtig meget held og lykke med det!

Ved du hvor hun fandt den coach? Eller hvad en sådan hedder?

Vh. Louise

Anmeld

15. januar 2013

tarkoflen

Mamalou skriver:

Ved du hvor hun fandt den coach? Eller hvad en sådan hedder?

Vh. Louise

Nej det ved jeg desværre ikke. Hun kom til en coach igennem sit tidligere job, så det var sådan set ikke udgangspunktet, at h*n skulle hjælpe med at finde ind til kernen af, hvad min veninde gerne ville i forhold til uddannelse... Snakken blev vist bare drejet den vej

Men jeg fandt den her, måske man kan finde noget godt derinde? Eller få hjælp til at finde den rigtige

http://www.coach.dk/find-en-coach/?Mode=Search& ;FocusArea=234

Anmeld

15. januar 2013

Mamalou

tarkoflen skriver:

Nej det ved jeg desværre ikke. Hun kom til en coach igennem sit tidligere job, så det var sådan set ikke udgangspunktet, at h*n skulle hjælpe med at finde ind til kernen af, hvad min veninde gerne ville i forhold til uddannelse... Snakken blev vist bare drejet den vej

Men jeg fandt den her, måske man kan finde noget godt derinde? Eller få hjælp til at finde den rigtige

http://www.coach.dk/find-en-coach/?Mode=Search&amp ;FocusArea=234

Tak for det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.