Amning eller flaske. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. januar 2013

annecatrine88

Hejsa piger. 

Jeg har en skøn datter på 2 måneder og jeg har ammet hende hele tiden. Men av av. Lige lidt historie. Da vi var på hospitalet fik hun lavet sår og revner på mine brystvorter. Efter en måned helede den ene op efter jeg begyndte på suttebrikker. Den anden er en anden sag. Det lignede at det halve af vorten manglede og det var et åben sår. Meget av. Så fik jeg brystbetændelse og den helede stadig ikke. Så mente de at brystbetændelsen stadig ikke var ovre så fik mere pencilin. Den begyndte at hele, men så fik jeg svamp og kæmpe stykke hud faldt af. Nu er jeg så begyndt at få brystbetændelse igen og av av. 

lægen har givet mig ammestop piller, men er i tvivl. Synes ikke det er hyggeligt at amme da det gør ondt og nu er min datter begyndt ikke at ville tage det raske bryst da mælken ikke kommer så hurtigt som ved det andet. 

Hvad ville I gøre eller anbefale mig at gøre. Hun kan godt finde ud af at tage en flaske. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

morethanperfect

annecatrine88 skriver:

Hejsa piger. 

Jeg har en skøn datter på 2 måneder og jeg har ammet hende hele tiden. Men av av. Lige lidt historie. Da vi var på hospitalet fik hun lavet sår og revner på mine brystvorter. Efter en måned helede den ene op efter jeg begyndte på suttebrikker. Den anden er en anden sag. Det lignede at det halve af vorten manglede og det var et åben sår. Meget av. Så fik jeg brystbetændelse og den helede stadig ikke. Så mente de at brystbetændelsen stadig ikke var ovre så fik mere pencilin. Den begyndte at hele, men så fik jeg svamp og kæmpe stykke hud faldt af. Nu er jeg så begyndt at få brystbetændelse igen og av av. 

lægen har givet mig ammestop piller, men er i tvivl. Synes ikke det er hyggeligt at amme da det gør ondt og nu er min datter begyndt ikke at ville tage det raske bryst da mælken ikke kommer så hurtigt som ved det andet. 

Hvad ville I gøre eller anbefale mig at gøre. Hun kan godt finde ud af at tage en flaske. 

Det kommer an på hvor meget du gerne VIL amme ..

Min svigerinde fik brystbetændelse 3 gange på de første 2 mdr. og hun kæmpede en brag kamp med at få det til at fungerer fordi hun VILLE amme .. Hun ville overhovedet ikke gi op .. 

Men jeg gav op med det samme , gav det ik engang en chance , netop fordi jeg ikke kan li at amme .. Der er en længere historie bag det ..

Du skal gøre det du føler bedst for  

Anmeld

14. januar 2013

Michalala

annecatrine88 skriver:

Hejsa piger. 

Nøj, det lyder virkelig ikke sjovt. Jeg har svært ved at komme med et godt råd, da jeg ikke selv har haft de store problemer med amning. Men personligt tror jeg ikke jeg havde holdt til at amme på den måde. Jeg tror ikke på at man skal amme for enhver pris.

Uanset hvad syntes jeg du skal følge din mavefornemmelse og ikke have dårlig samvittighed over dit valgt. Dit barn har jo allerede fået 2 mnd. af den gode modermælk. Og måske flaske kan gøre det hyggeligere for både dig og barn, fordi du så ikke har så ondt.

Anmeld

14. januar 2013

annecatrine88

morethanperfect skriver:

Det kommer an på hvor meget du gerne VIL amme ..

Min svigerinde fik brystbetændelse 3 gange på de første 2 mdr. og hun kæmpede en brag kamp med at få det til at fungerer fordi hun VILLE amme .. Hun ville overhovedet ikke gi op .. 

Men jeg gav op med det samme , gav det ik engang en chance , netop fordi jeg ikke kan li at amme .. Der er en længere historie bag det ..

Du skal gøre det du føler bedst for  

Det ville være hyggeligt at amme hvis det var uden brikker, men så vil hun ikke tage fat. Så hader at skulle amme hvis vi er andre steder. Man kan ikke gøre det så diskret. Uhh er så meget i tvivl. Men med flaske ved man hvad de spiser og det er cirka hver tredje time. Men hvad så hvis de virker sulten igen en time efter? Giver man så bare flaske igen?

Anmeld

14. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes du ska mærke efter i dig selv, hva der er bedst for dig/ jer! Syntes det lyder til at du allerede har gjort det mere end flot! Vh stine

Anmeld

14. januar 2013

morethanperfect

annecatrine88 skriver:

Det ville være hyggeligt at amme hvis det var uden brikker, men så vil hun ikke tage fat. Så hader at skulle amme hvis vi er andre steder. Man kan ikke gøre det så diskret. Uhh er så meget i tvivl. Men med flaske ved man hvad de spiser og det er cirka hver tredje time. Men hvad så hvis de virker sulten igen en time efter? Giver man så bare flaske igen?

Ja .. Hvis de virker sulten igen en time efter de har spist , har de nok ikke fået mad nok første gang de spiste

Men der er ikke nogle regler for hvor meget mad de må få .. Bare de trives

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.