Anonym skriver:
Er glad for at høre at der er andre der har prøvet det også.
Jeg har gået en del med trusseindlæg, men det er droppet.
Går kun med bomuldstrusser og vasker tøjet med "neutral".
Og jeg bruger intimsæbe - men er i tvivl omkring om det er bedre slet ikke at bruge noget??
Har læst mig lidt frem til at det skulle være godt at sove uden trusser, så huden kan få luft.
Men efter hvad jeg kan læse mig frem til, så lyder det som om at når man først har det/har haft det, er det svært at få det til at forsvinde helt.
Jeg kan ikke bruge intimsæbe. Det er ikke årsag til svampen, men i mit tilfælde gør det det værre 
Jeg har døjet rigtig meget med svamp, har prøvet alt. Brentan virker bedst for mig, smører morgen og aften og så er det ovre i løbet af 1-2 uger
Det fåes på recept, så vidt jeg ved. Enkelte gange har jeg haft held med at tage det i opløbet ved at vaske med afkølet kamillete (kamille virker svampedræbende). Vaginaltabletter med mælkesyre kan også hjælpe.
Jeg fik rigtig tit svamp i forbindelse med menstruation. Fandt ud af, at jeg bliver nødt til at bruge bind fra änglamark eller levevis og tamponer er desværre no go (hader bind!)... Har ved sidste menstruation brugt divacup/ladycup, og der var ingen problem 
Jeg får svamp af sæd, så søger altid til toilettet efter sex og fjerner det værste med en finger. Smører med intimgel (Matas) efterfølgende - det gør jeg iøvrigt også efter bad.
Håber du måske kan bruge nogen af rådene/erfaringerne. Jeg har i hvert fald været "svampefri" næsten to måneder nu (7, 9, 13), og det er skønt! 
Anmeld