Hjælp til...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.395 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej.
Skriver dette som anonym, da jeg synes det er pinligt

For en måneds tid siden, fik jeg svamp i skeden.

Jeg har aldrig haft det før, og det kom bare lige pludseligt.

Først fik jeg creme som hjalp.. Da jeg stoppede med det, gik det godt i nogle uger og så kom det tilbage igen.
Så fik jeg en pille, men den havde ikke den store virkning.
Og nu skal jeg så have creme igen.

Jeg har gjort alt det forebyggende for ikke at få det, men lige lidt hjælper det. Og lige nu er jeg ved at være frustreret over det, da jeg bare gerne vil have at det går væk.

Vil lige sige at jeg har været i et fast forhold i 3 år..

Andre der har prøvet det? Og hvad har du/I gjort for at det ikke kommer igen?

Andre der har prøvet at det går væk, og så kommer igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

modesty

Hos nogen kan det dreje sig om at der er noget i kosten du ikke kan tåle. Jeg ved ikke så meget om det, men du kan prøve at google det. Og det er ikke pinligt - vi er rigtig mange der har prøvet at have svamp. 

Anmeld

14. januar 2013

Masig

Anonym skriver:

Hej.

Først fik jeg creme som hjalp.. Da jeg stoppede med det, gik det godt i nogle uger og så kom det tilbage igen.

Jeg har gjort alt det forebyggende for ikke at få det, men lige lidt hjælper det. Og lige nu er jeg ved at være frustreret over det, da jeg bare gerne vil have at det går væk.

der kan være mange årsager til det. Det kan være kosten, fx for meget sukker der gør det, det kan være cyklusbetinget, så det kommer omkring mens tidspunktet eller det kan være pga hormoner i kroppen. Canesten laver både creme og vaginal tabletter, som virker ret godt. Man kan vist bruge det forebyggende også. jeg tror du skal bruge det i længere tid for at få bugt med det. Og så bruge det i nogle dage ligeså snart du mærker den mindste optakt til det igen. 

Anmeld

14. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej.

Jeg har også fået svamp for første gang - dog i forbindelse med min graviditet  hormonerne vil åbenbart ikke samarbejde her og (ja undskyld jeg bare snakker om mig selv hehe) jeg har brugt creme i måske 3 måneder - først nu føler jeg at jeg er ved at have brugt med svampen, men har så også kun 1,5 uge tilbage af graviditeten så jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre.

Men ja der kan være mange ting, man kan få det af bare at tage en tur i svømmehallen 

Noget jeg syntes hjælper er at skifte trusser et par gange om dagen eller i hvert fald gå med bind eller trusseindlæg og skifte det hyppigt. Selvfølgelig vaske sig grundigt hver dag, men så istedet for at tørre sig med badehåndklædet så have vaskeklude liggende og tørre sig seperat så der ikke er fugt dernede.

Hos nogle går det nemt væk og andre skal døje med det i noget tid 

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

Er glad for at høre at der er andre der har prøvet det også.

Jeg har gået en del med trusseindlæg, men det er droppet.
Går kun med bomuldstrusser og vasker tøjet med "neutral".
Og jeg bruger intimsæbe - men er i tvivl omkring om det er bedre slet ikke at bruge noget??

Har læst mig lidt frem til at det skulle være godt at sove uden trusser, så huden kan få luft.

Men efter hvad jeg kan læse mig frem til, så lyder det som om at når man først har det/har haft det, er det svært at få det til at forsvinde helt.

Anmeld

14. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Hej.

Dec. er den værste tid for kvinder og deres krop. For i denne måned indtages der rigtig meget sukker, som kroppen slet ikke er vandt til normal.
Pga det store sukker indtag dannes der hos nogle kvinder rigtig nemt svamp i skeden.

Jeg ville personligt have det præcis lige som dig. Men jeg synes selv at denne forklaring her har fået mig til at tænke helt anderledes over tingene.. Jeg har dog aldrig (7-9-13) aldrig selv haft det, men fået denne forklaring af en læge

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Dec. er den værste tid for kvinder og deres krop. For i denne måned indtages der rigtig meget sukker, som kroppen slet ikke er vandt til normal.
Pga det store sukker indtag dannes der hos nogle kvinder rigtig nemt svamp i skeden.

Jeg ville personligt have det præcis lige som dig. Men jeg synes selv at denne forklaring her har fået mig til at tænke helt anderledes over tingene.. Jeg har dog aldrig (7-9-13) aldrig selv haft det, men fået denne forklaring af en læge

Tak for dit svar

Ja, har godt læst at sukker kan være en af årsagerne.
Og som du skriver, er december jo en måned hvor der bliver spist lidt mere sukker pga. småkager osv.

Så må vi håbe, at nu hvor december er væk og sukkerindholdet bliver formindsket at svampen også bliver væk (efter behandlingen) 

Anmeld

14. januar 2013

Papillon

Anonym skriver:

Og jeg bruger intimsæbe - men er i tvivl omkring om det er bedre slet ikke at bruge noget??

Har læst mig lidt frem til at det skulle være godt at sove uden trusser, så huden kan få luft.

Men efter hvad jeg kan læse mig frem til, så lyder det som om at når man først har det/har haft det, er det svært at få det til at forsvinde helt.

Jeg kan ikke bruge intimsæbe. Det er ikke årsag til svampen, men i mit tilfælde gør det det værre 

Jeg har døjet rigtig meget med svamp, har prøvet alt. Brentan virker bedst for mig, smører morgen og aften og så er det ovre i løbet af 1-2 uger Det fåes på recept, så vidt jeg ved. Enkelte gange har jeg haft held med at tage det i opløbet ved at vaske med afkølet kamillete (kamille virker svampedræbende). Vaginaltabletter med mælkesyre kan også hjælpe. 

Jeg fik rigtig tit svamp i forbindelse med menstruation. Fandt ud af, at jeg bliver nødt til at bruge bind fra änglamark eller levevis og tamponer er desværre no go (hader bind!)... Har ved sidste menstruation brugt divacup/ladycup, og der var ingen problem

Jeg får svamp af sæd, så søger altid til toilettet efter sex og fjerner det værste med en finger. Smører med intimgel (Matas) efterfølgende - det gør jeg iøvrigt også efter bad.

Håber du måske kan bruge nogen af rådene/erfaringerne. Jeg har i hvert fald været "svampefri" næsten to måneder nu (7, 9, 13), og det er skønt!

Anmeld

14. januar 2013

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej.

ORK ja

Jeg fik det første gang mens jeg var gravid, og har siden haft det en gang mere. Det er voldsom generende.

Jeg brugte Canesten sidst hvor jeg ikke var gravid, først en stikpille og så creme i 14 dage mener jeg det var.

Har ikke haft det de sidste 2 mdr, men nogle mener at er ubalancen i skeden skabt er det svært at få til at blive væk.

Men jeg håber nu at det er lykkes mig

Anmeld

14. januar 2013

modesty

Jeg ville bestemt ikke gå med bind eller trusseindlæg. Det skaber et fugtigt miljø og der er blegestoffer og andet skidt i som ikke er godt for bakteriebalancen. Bomuldstrusser og ja, skift gerne et par gange om dagen.

Gå trusseløs så meget som muligt, når du er hjemme. Og sov uden, ja, det er også fint. Så meget luft som muligt til området er godt.

Jeg ville ikke bruge sæbe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.